MS Windows
briani 27239
Login sløv før SP2, tager nu flere minutte~
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 31-10-04 13:52

Jeg har en XP Pro som igennem et langt stykke tid har været
laaaaaaaaaaang tid om at blive klar i taskbaren (Y loggede først ind
efter 30 sekunder). Efter at jeg har lagt SP2 på, er dette steget til
5 minutter eller mere, inden at der reageres på klik i bundlinien.

Genveje på skrivebordet virker fint - inklusiv netadgang - så jeg har
noget start-rpgorammer mistænkt.

Er der nogen der har set en sådan opførsel før?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : John

Dato : 31-10-04 15:54

"Thorbjoern Ravn Andersen" skrev i en meddelelse

> Jeg har en XP Pro som igennem et langt stykke tid har været
> laaaaaaaaaaang tid om at blive klar

Du har jo sikkert scannet for virus og spy, samt defragmenteret.
Ryd evt lidt op med: http://www.snapfiles.com/get/glocktemp.html

Prøv evt også dette tip: http://tweakxp.com/tweak1335.aspx

Flere: http://tweakxp.com/performance_tweaks.aspx

Mvh John

Fra : Carl Drud

Dato : 31-10-04 16:53

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Genveje på skrivebordet virker fint - inklusiv netadgang - så jeg har
> noget start-rpgorammer mistænkt.
>
> Er der nogen der har set en sådan opførsel før?

Har du haft noget AV program kørende under opdatering til SP2?

Carl

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 31-10-04 20:37

Carl Drud <carl.drud@myrealbox.com> writes:

> Har du haft noget AV program kørende under opdatering til SP2?

Nej. Hvad tænker du på?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : El Guapo

Dato : 31-10-04 18:00

> [...]
> noget start-rpgorammer mistænkt.
>
> Er der nogen der har set en sådan opførsel før?

Yep. Min PC var dog ikke specielt sløv FØR jeg installerede SP2
men jeg skal love for at den blev det bagefter. Den ekstremt lange
boot-tid kunne jeg ikke leve med, så jeg droppede SP2 igen.

Jeg har set det samme kedelige fænomen på en laptop PC også.
Jeg kender ikke til anden løsning end at undlade at installere SP2.

Fra : Hans Paulin

Dato : 31-10-04 19:04

El Guapo skrev:

> [...]
>
> Jeg har set det samme kedelige fænomen på en laptop PC også.
> Jeg kender ikke til anden løsning end at undlade at installere SP2.

Ville man ha kommet ud over problemet med en slipstreamet cd?

Jeg har 2 sløve XP'ere - og en slipstreamet cd jeg havde tænkt mig at
lægge i begge af samme årsag.
Hans

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-10-04 18:08

Thorbjoern Ravn Andersen skriver:

> Er der nogen der har set en sådan opførsel før?

Jep, min Dell lattitude "firmablærbare" med 1Ghz celeron processor og
½GRAM.

Væk med SP2 og alt var som før.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : IzNoGoUd

Dato : 31-10-04 19:49

On 31 Oct 2004 13:52:23 +0100, Thorbjoern Ravn Andersen
<nospam0000@c.dk> wrote:

> [...]
>noget start-rpgorammer mistænkt.
>
>Er der nogen der har set en sådan opførsel før?

Hmm joo jeg har haft samme problem, med canon mpc190 printer.
Det viste sig at være et tcp/ip loopback problem med sp2
http://support.microsoft.com/?id=884020
best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*
"All your base are belong to us"

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 31-10-04 19:50

"Thorbjoern Ravn Andersen" <nospam0000@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 5 minutter eller mere, inden at der reageres på klik i bundlinien.
>
> Er der nogen der har set en sådan opførsel før?

Kort svar Ja, lidt længere svar må blive, at jeg ikke kan anbefale en
opdatering til sp2 hvis instalationen er lidt halv sløj i forvejen, faktisk
er 2 maskiner "døde" efter sp2, ser ud som om a fat tabellen er røget. 2
andre er blevet mega langsomme.
Men hvis man smider sp2 oven i en ny inst. ser alting ud til at være ok.
Aner ikke hvad grunden er til disse probs, men nu har du da fået mit be7
med. mvh tp

Fra : jazz

Dato : 02-11-04 17:00

> Men hvis man smider sp2 oven i en ny inst. ser alting ud til at være ok.
> Aner ikke hvad grunden er til disse probs, men nu har du da fået mit be7
> med. mvh tp

Det er sgu da for pinligt for MS, verden skriger efter et alternativ til
dette superbloatede system.

Hygge

Jakob

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-11-04 19:58

jazz <no@mail.com> writes:

> Det er sgu da for pinligt for MS, verden skriger efter et alternativ
> til dette superbloatede system.

Der er masser af alternativer.

Hvor meget havde du tænkt dig du ville betale?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Carl Drud

Dato : 31-10-04 20:45

> Nej. Hvad tænker du på?

Jeg har blot prøvet på en maskine, hvor NAV havde kørt under
installation af SP2. NAV "hang" efterfølgende under start af XP. En
afinstallation og efterfølgende geninstallation sammen med en
diskfragmentering løste problemet.

Carl