MS Windows
briani 27239
Aktivere et Link.
Fra : Lone Hansen

Dato : 31-10-04 09:18

Hej
Hvordan gør man et Link el. andet, der er fremhævet i blåt Bla. her i N.G.
således at når der 'klikkes' derpå aktiveres Link'et?
Lone

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-10-04 10:05

Lone Hansen wrote:

> Hvordan gør man et Link el. andet, der er fremhævet i blåt Bla. her i N.G.
> således at når der 'klikkes' derpå aktiveres Link'et?

Mener du, hvordan man laver et link? I så fald skal du blot skrive
adressen, helst inklusiv protokollen (http, ftp osv.). Er det en
hjemmeside, skriver du for eksempel http://kimludvigsen.dk mens en
ftp-adresse skrives som ftp://ftp.microsoft.com
Det er så op til nyhedslæseren at fortolke adressen som et link, der kan
klikkes på.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 31-10-04 13:09

Lone Hansen wrote:
> Hvordan gør man et Link el. andet, der er fremhævet i blåt Bla. her i
> N.G. således at når der 'klikkes' derpå aktiveres Link'et?
> Lone

Som Kim er inde på, så er det nogle gange nødvendigt, at skrive http://
foran - men ellers vil det normalt være nok at skrive adressen - fx.
www.jve.dk - så vil den Oulook Express 6.0, som du bruger selv farve det
blåt og understrege det.

Det samme sker med en mailadresse - bare skriv den - så kommer resten af sig
selv.....

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Tage Hansen

Dato : 31-10-04 13:58

Hej igen.
Jeg sidder ved en anden PC nu, men jeg mener at i en af disse mail, der også
er mange af her i grupperne, dem med blåskrift. hvorledes sætter man
maskinen op, til at den blåltekst bliver aktiv ved at man klikker på den?
Lone

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-10-04 13:32

Tage Hansen wrote:

> [...]
> er mange af her i grupperne, dem med blåskrift. hvorledes sætter man
> maskinen op, til at den blåltekst bliver aktiv ved at man klikker på den?

Det er stadig svært at gætte, hvad du mener. Men vi ramte åbenbart ikke
rigtigt i de foregående forsøg, så jeg prøver igen.

Hvad mener du med, at den blå tekst bliver aktiv? Den blå tekst er noget
din nyhedslæser laver, og det vil typisk være et link. Det skulle du
gerne kunne klikke på, og så skulle der helt automatisk ske noget.

Klikker du på dette link, skulle du gerne få åbnet en hjemmeside:
http://kimludvigsen.dk

Klikker du her, skulle du gerne få åbnet en ny mail med den nævnte
mailadresse som modtager:
mailto:usenet@kimludvigsen.dk

Det kan selvfølgelig også være din nyhedslæser et sat op til at vise blå
tekst, for eksempel ved citater, og så vil der ikke ske noget ved at
klikke på den.

Men ellers må du nok komme med flere oplysninger om - eller en mere
præcis beskrivelse af - hvad der sker, og hvad du forventer der skal
ske.

Ikke at der er hjælp at hente angående den blå tekst, men du kan læse
lidt om brugen af Outlook Express og nyhedsgrupper her:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-oe-nyhedsgrupper-trin.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
33 tips og tricks til Internet Explorer

Fra : ///JJ

Dato : 31-10-04 17:00

Kim Ludvigsen wrote:
> Hvad mener du med, at den blå tekst bliver aktiv? Den blå tekst er
> noget din nyhedslæser laver, og det vil typisk være et link. Det

Lige for at kaste lidt mere forvirring ind i billedet, så er teksten faktisk
ikke blå i Outlook Express, før end man enten svarer eller forwarder
news-beskeden. I alm. visning er den sort med aktiv understregning (der er
hover effekt).

MEN: Jeg tror det afhænger af OS og evt. derpå påført theme. Jeg kører WinXP
Pro SP2 med default tema.

///JJ

Fra : Lone Hansen

Dato : 03-11-04 06:33

Hej igen!
Jeg er nu ved min anden PC'er igen nu, og Kim du er så nært ved problemet
nu, muligvis er der en anden farve (min er nu blå) ved andres PC'er, men der
sker intet når jeg klikker på de links, du lige sendte tidligere i tråden.
Håber I kan hjælpe.
Lone.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-11-04 13:52

Lone Hansen wrote:

> [...]
> sker intet når jeg klikker på de links, du lige sendte tidligere i tråden.

Jeg ved ikke, hvad der går galt, men det må være en fejl i din Outlook
Express eller dens opsætning. Du kan sandsynligvis få bedre hjælp i

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stop spam med filtre i Outlook Express