MS Windows
briani 27239
Hvordan fjerner man de 'tvungne' mapper i ~
Fra : Thomas

Dato : 30-10-04 20:47

Hejsa

I Windows XP kommer der nogen mapper der hedder
Musik, Billeder og vist nok en mere... Jeg har slettet
mapperne 500 gange, da jeg ikke bruger dem til noget.
Men de bliver jo regeneret alligevel...

Kan man ikke gøre et eller andet, så de mapper IKKE
kommer tilbage???

Mvh. Thomas

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-10-04 21:40

Thomas wrote:
> Kan man ikke gøre et eller andet, så de mapper IKKE
> kommer tilbage???
> Mvh. Thomas

Det ved jeg ikke, men du kan bare flytte dem, så du ikke ser dem.

Hvis du i stifinder f.x. flytter dem til
c:\windows\etdirectorygemtlangtvæk - så vil vindows huske, at de ligger der
og hvis det er et sted, som du ikke kommer hver dag, så ser du dem ikke.....

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 30-10-04 21:41

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mapperne 500 gange, da jeg ikke bruger dem til noget.
> Men de bliver jo regeneret alligevel...
>
> Kan man ikke gøre et eller andet, så de mapper IKKE

Højreklik på proceslinjen.
Klik på Egenskaber
Klik på fanebladet Menuen start
Klik på Tilpas.
Klik på Avanceret
Du kan markere, som du ønsker.

Resten går vel af sig selv.

Hans-Jørgen

Fra : Thomas

Dato : 30-10-04 21:52

"Hans-Jørgen Sindholt" <sindholt@FJERNESparadis.dk> skrev i en meddelelse

> Højreklik på proceslinjen.
> Klik på Egenskaber
> Klik på fanebladet Menuen start
> Klik på Tilpas.
> Klik på Avanceret
> Du kan markere, som du ønsker.
>
> Resten går vel af sig selv.

Hov. Jeg glemte helt at skrive, at det er i 'Dokumenter' mappen, at de
undermapper
bliver ved med at dukke op... Så det hjælper ikke at ændre i startmenuen

..Thomas

Fra : Troja

Dato : 30-10-04 23:53

Thomas tastede følgende

> [...]
> mapperne 500 gange, da jeg ikke bruger dem til noget.
> Men de bliver jo regeneret alligevel...
>
> Kan man ikke gøre et eller andet, så de mapper IKKE

Brug Tweak XP Pro

Fra : Sander

Dato : 31-10-04 09:26

I mappeinstillinger sætter du markering i: Vis ikke skjulte filer og mapper.
Og så går du ind i Dokumentmappen og højreklikker på de mapper du vil skjule
vælger egenskaber - sætter flueben i Skjult og trykker ok. Så kan du ikke se
mappen.
Sander.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-10-04 09:53

Sander skriver:

> [...]
> vælger egenskaber - sætter flueben i Skjult og trykker ok. Så kan du ikke se

Og alle de andre skjulte filer og mapper.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe