MS Windows
briani 27239
Hjælp - jeg har virus
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-10-04 18:51

Hej NG

Mit virus program (kaspersky, som jeg i øvrigt varmt kan anbefale) har
fundet nogle virusser som hverken housecall, Norton, eller apv fandt.

en af de beføngte filer skulle befinde sig på nedenstående lokation:

C:\Documents and Settings\Peter K. Nielsen\Local Settings\Temporary Internet
Files\Content.IE5\4X67O1QB\main[1].chm/main.htm

Problemet er at selv om jeg i kontrolpanelet har indstillet windows til at
vise skjulte filer og mapper og systemfiler og mapper, så kan jeg ikke se
mapperne under "temporary internet files" Hvis jeg højreklikker og vælger
"egenskaber" fortæller den at der er 4 mapper, men jeg kan ikke se dem så
jeg kan slette virusserne.

Nogen gode forslag??

Kan jeg bare slette hele mappen TIF??

Peter
PS virussen hedder iøvrigt;
TrojanDownloader.JS.Weis.b

Fra : ///JJ

Dato : 29-10-04 19:39

Peter K. Nielsen wrote:
> C:\Documents and Settings\Peter K. Nielsen\Local Settings\Temporary
> Internet Files\Content.IE5\4X67O1QB\main[1].chm/main.htm

Du kan komme derind via en kommando prompt eller eller via "Internet
Explorer - Internet Options - General - Settings - View Files".

Fra samme sted i IE kan du også tømme de midlertidige internetfiler, hvilket
skulle fjerne indholdet i alle de 4 mapper.

///JJ

Fra : L.E.P.

Dato : 30-10-04 14:36

Fri, 29 Oct 2004 19:50:36 +0200, skrev "Peter K. Nielsen"
<dukantro@nej.dk> :

Lyder falsk positive alarmer.

Hilsen Lars.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-10-04 17:36

"L.E.P." <nyheder@SLETplakaten.dk> wrote in message

> Lyder falsk positive alarmer.

ikke forstået

peter

Fra : ///JJ

Dato : 30-10-04 18:39

Peter K. Nielsen wrote:
> "L.E.P." <nyheder@SLETplakaten.dk> wrote in message

> ikke forstået

Det gør jeg heller ikke - hvordan mener du der kan være tale om en falsk
positiv alarm, når hans Av program siger der er virus og fortæller ham hvor
den er? Det er ganske almindeligt at man ikke kan browse sig ind i
"IE5.Content" mapperne (temp. ie files) ....

///JJ

Fra : ///JJ

Dato : 30-10-04 18:40

Peter K. Nielsen wrote:
> ikke forstået

Har du i øvrigt set mit svar fra i går - gav det ikke noget?

///JJ

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 31-10-04 00:06

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> wrote in message

> Har du i øvrigt set mit svar fra i går - gav det ikke noget?

ja og nej.

I sig slev hjalp det ikke, men det gav mig alligevel en ide.

Jeg fandt nogle gamle DOS 5.0 disketter som jeg kunne starte på, og på den
måde kom jeg frem til det rigtige bibliotek, og kunne slette alle filer

Peter

Fra : L.E.P.

Dato : 31-10-04 11:21

Sat, 30 Oct 2004 18:35:58 +0200, skrev "Peter K. Nielsen"
<dukantro@nej.dk> :

>"L.E.P." <nyheder@SLETplakaten.dk> wrote in message

>ikke forstået
>
>peter

Det sker jævnligt at et antivirusprogram advarer om at der er en virus
selvom der ikke er nogen. Og når det kun er 1 ud af 4
antivirusprogrammer der råber op, er der meget der taler for at det er
en falsk alarm. Hvorfor det sker er der andre der meget bedre kan
svare på, men jeg ved at det kan ske hvis der er en fejl i
signaturfilen.

Hilsen Lars.

Fra : L.E.P.

Dato : 31-10-04 11:28

Sun, 31 Oct 2004 11:21:06 +0100, skrev L.E.P.
<nyheder@SLETplakaten.dk> :

> [...]
>en falsk alarm. Hvorfor det sker er der andre der meget bedre kan
>svare på, men jeg ved at det kan ske hvis der er en fejl i

Jeg glemte at sige at emnet rent faktisk hører hjemme i

dk.edb.sikkerhed.virus

Hilsen Lars