Fundet? - PC til mindre virksomhed
Fra : Fam. Gunst

Dato : 15-05-01 08:23

Hej

Mange tak for jeres råd under "PC til mindre virksomhed"
Jeg har nu fundet følgende model hos BJ-Trading (erfaringer med denne
forhandler?) og mener umiddelbart at konfigurationen er fornuftig.
Dog er jeg i tvivl om kvaliteten af bundkortet og grafikkortet - kan I
hjælpe mig?
Computeren skal, som tidligere nævnt, bruges til tekstbehandling, internet,
spil og mindre krævende multimedia opgaver, samt indgå i et lokalt netværk
med Win 2000 Pro. som styresystem.
Mht. senere opdrageringsmuligheder - kan nedenstående bundkort kører med en
større processor fx en Thunderbird 1333 Mhz?

Endnu engang tak for jeres tid

Jacob Gunst

Ekstra D 800 - 17:

Indhold Beskrivelse
Processor AMD Duron 800MHz
Bundkort ECS K7 SEM
Ram 256 MB SD-Ram (PC-133)
Grafik SIS 64 MB AGP
Harddisk Samsung 30,6 GB
Netkort 10/100 Mbit
Lydkort 16 Bit Lydkort
Speaker 140 Watt
Diskdrev Alphs 1,44MB 3,5"
Cddrev Samsung 52X
Keyboard Windows tastatur
Mus Chic PS2
Kabinet Miditover ATX 300 Watt (støjsvag)
Screen Orion 17" 0.27DP
Garanti 1 års garanti
Leveringstid 1-2 hverdage
Pris uden moms 5.156 kr.
Pris med moms 6.445 kr.

Fra : John Stenbak Hansen

Dato : 15-05-01 12:04

Jeg har kun gode erfaringer med firmaet. Har handlet en del hos dem og
henvist flere. Dine hardware valg ser gode ud.

Fra : Lars Dahl

Dato : 15-05-01 13:14

Hej Gunst!

Mine erfaringer med OnBoard Lydkort, grafikkort og netkort er kun dårlige...
Både ofrdi driverne til de forskellige dele er næsten umulige at instalere
og få til at virke og fordi at udvidelsels mulighederne er minimale da
bundkortet kun 2 pci slots har og intet andet (agp porten er Onboard)

Om bundkortet kan køre med en 1.33 Ghz T-bird udgår ikke tydeligt på deres
hjemmeside men dette kan vel læses i manualen eller v. at spørge
BJ-trading.dk...

Idover alt dette kan BJ-trading kun anbefales..

Mvh Lars Dahl

Fra : Henning

Dato : 15-05-01 15:10

> [...]
>og få til at virke og fordi at udvidelsels mulighederne er minimale da
>bundkortet kun 2 pci slots har og intet andet (agp porten er Onboard)

Hvorfor er I så fikserede på opgradering/udvidelse? Langt de fleste
firmaer har brug en pc der starter, når der trykkes på knappen - ikke
mulighed for opgradering og udvidelse!

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-05-01 15:16

Henning wrote:

> Hvorfor er I så fikserede på opgradering/udvidelse?

Fordi det spurgte han om i den oprindelige tråd.

> Langt de fleste
> firmaer har brug en pc der starter, når der trykkes på knappen

Det kan de fleste saml-selv computere også.

> - ikke
> mulighed for opgradering og udvidelse!

tjo, han sagde selv, at det var hans behov.

Og det vel bare det som vi prøver at dække.

Derudover er jeg enig med Lars Dahl at onboard-halløj-udstyr er noget
bras.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : Thumb

Dato : 15-05-01 15:43

On Tue, 15 May 2001 09:22:49 +0200, "Fam. Gunst"
<fam.gunst@mail.tele.dk> wrote:

Ret interessant bundkort med sis chipset. Integrationens konge
chipset, sis730s.

http://www4.tomshardware.com/mainboard/01q1/010109/

Ifølge manualen skulle det supportere fsb speeds på 100/133.

Jeg har selv overvejet bundkortet, - hvad skal man med mere. Men jeg
har læst mig til, at hvis man har købt meget hurtig CAS2 ram (f.eks.
Crucial, som jeg bruger) udnytter dette chipset ikke rammen optimalt.
Det fik mig til at undlade det. Det er scoren i sisoft sandras memory
benchmarks, jeg har i tankerne.

Så skulle det andet ECS bundkort, som BJ-Trading har, til 266 fsb være
bedre. men man skal selv købe grafik- og netkort.

Held og lykke med det !

hilsen

John