MS Windows
briani 27239
.prn fil - hvordan printes den
Fra : Vibeke

Dato : 27-10-04 10:33

Hejsa,

ja jeg kunne ikke lige finde frem til den rette gruppe, så jeg håber der er
nogen herinde der kan hjælpe mig.

Sagen er den at jeg har en bærbar hvor jeg ikke har tilsluttet en printer.
Der har jeg så lavet nogen .prn filer (print filer) som jeg meget gerne skal
have printet ud. Dem har jeg så sendt til min anden computer hvor der er
tilsluttet en printer - men nu kan jeg ikke få dem skrevet ud.

Når jeg prøver at åbne dem får jeg bare at vide at den ikke ved hvilket
program det skal åbnes med.

Så hvor kan jeg få mine filer printet ud?

Vibeke

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-04 10:45

prøv at kopiere dem direkte til printeren

Fra : Vibeke

Dato : 27-10-04 10:55

> prøv at kopiere dem direkte til printeren

Hvordan kopiere? (jeg har fra en dosprompt prøvet det der med copy /b *.prn
lpt1 - men får kun en masse underlige tegn ud)

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-04 11:42

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-04 11:42

er det samme printer du har installeret på begge maskiner

Fra : JSM

Dato : 27-10-04 15:03

"Vibeke" <vibeke1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> program det skal åbnes med.
>
> Så hvor kan jeg få mine filer printet ud?

http://www.wotsit.org/search.asp kan man læse følgende:

"PRN Printer Files
~~~~~~~~~~~~~~~~~
There is no such thing as a PRN file format. When Windows writes a print
file to disk it generates a stream of data in exactly the same format that
it would send to the printer. In other words it depends on your printer and
printer driver.
This is designed so that the generated file can simply be sent to the
printer at a later date and the printer will interpret the commands within
the file as normal."

Så med andre ord: Den printer du har valgt på den bærbare, skal være den
samme som den du kopierer diner filer til.
Noget helt andet - du skriver : "Dem har jeg så sendt til min anden computer
". Er de 2 printere forbundet i et netværk ? Hvis ja så er det da meget
nemmere at dele printeren og installere den som netværksprinter på den
bærbare.

mvh
Jesper