MS Windows
briani 27239
Efter geninstallation af XP Home Edition, ~
Fra : Brian Green

Dato : 26-10-04 21:26

Efter nogle slemme virusangreb har jeg geninstalleret XP Home på min PC uden
de store problemer. Men når jeg så starter PC'en får jeg en sort skærm hvor
der står "Vælg operativ system"

Jeg kan så vælge enten: "Microsoft Windows XP Home Edition" eller Microsoft
Windows XP Home Edition" (de er identiske).

Vælger jeg den øverste får jeg senere beskeden at jeg skal aktivere XP via
nettet.
Vælger jeg den nederste fortsætter opstarten uden problemer og PC'en virker.

Hvordan får jeg slettet den øverste, så jeg ikke altid skal vælge ??

Hjælp !

Venlig hilsen
Green

Fra : MRN

Dato : 26-10-04 23:24

> [...]
> virker.
>
> Hvordan får jeg slettet den øverste, så jeg ikke altid skal vælge ??

Højreklik på "Denne Computer"
Vælg fanebladet "Avanceret"
Klik på Indstillinger for System og Genoprettelse
Vælg hvilket operativ system du vil bruge
Og fjern derefter fluebenet i "Vis en liste over operativsystemer i: xx
sekunder"

Lige lidt mere: Hvis du har genistalleret Xp efter virusangreb, vil jeg
anbefale at du formaterer harddisken helt. Det har du ikke gjort hvis der er
flere operativsystemer at vælge imellem. Mange viruser kan godt overleve en
simpel geninstallation af Windows... Så det kan være de er der endnu...

MRN

Fra : Edmund

Dato : 27-10-04 16:20

Brian Green wrote:

> Hvordan får jeg slettet den øverste, så jeg ikke altid skal vælge ??

Den øverste, er jo den nye XP

--
Mvh Edmund