MS Windows
briani 27239
den samme sp2 opdatering hele tiden?
Fra : rt

Dato : 24-10-04 00:30

hej ng.

Jeg får hver eneste gang jeg lokker på min pc den samme
opdatering stukket i hovedet:

"Samlet sikkerhedsopdatering til Internet Explorer
til Windows XP Service Pack 2 (KB834797)

Størrelse: 2.9 MB

Der er fundet et sikkerhedsproblem, der kan gøre det muligt for en hacker at
kompromittere en computer, som kører Internet Explorer, og få kontrol over
den. Du kan beskytte computeren ved at installere denne opdatering fra
Microsoft. Du skal muligvis genstarte computeren, når du har installeret
denne opdatering.

Den beder mig som sagt om at hente denne opdatering
hver gang jeg tænder min pc.

Nogle der ved hvad jeg kan gøre?

/rt

Fra : DonE

Dato : 24-10-04 00:37

"rt" <ostekongenFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> installeret denne opdatering.
>
> Den beder mig som sagt om at hente denne opdatering

Hmm......? Hente den?

--

DonE

Fra : Anders Lund

Dato : 24-10-04 01:40

rt wrote:

> Den beder mig som sagt om at hente denne opdatering
> hver gang jeg tænder min pc.
>
> Nogle der ved hvad jeg kan gøre?

Som sagt, kunne du hente og installere den.
Ellers kunne du måske via Windows Update vælge at du ikke vil have den.
Må indrømme at jeg ikke har prøvet at fravælge en sikkerheds opdatering
på Windows opdate, så jeg ved ikke om det påvirker automaktiske
opdateringer.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-04 08:10

> [...]
> genstarte computeren, når du har installeret denne opdatering.
>
> Den beder mig som sagt om at hente denne opdatering

Hej

Den heder KB834707 og det er nok en god ide at installerer den, dog kan den fjernes
fra tilføj fjern menuen i kontrolpanelet hvis du fortryder!
Hvis du ikke vil have at nye opdateringer popper op skal du indstille din xp opdate
under denne computer h-klik egenskab, og der vil være et faneblad med opdate,
med SP2 kan det også gøres i kontrolpanelet mener jeg at have set.

Mvh

Ole Lykke

Fra : rt

Dato : 24-10-04 10:52

Ok, jeg fik vist ikke udtrykt mig klart.

Den omtalte opdatering kommer HVER ENESTE
gang jeg tænder pc'en - og jeg henter og installerer den
hver gang!! Men den dukker alligevel op hele tiden.

Det er det der er problemet.

/rt

Fra : Anders Lund

Dato : 24-10-04 15:55

rt wrote:

> Den omtalte opdatering kommer HVER ENESTE
> gang jeg tænder pc'en - og jeg henter og installerer den
> hver gang!! Men den dukker alligevel op hele tiden.

Okay, har du prøvet det jeg forslog?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : rt

Dato : 25-10-04 08:18

> Okay, har du prøvet det jeg forslog?

Jeg har bare ikke den store lyst til at fravælge en
sikkerhedsopdatering. Plejer altid at hente dem.
Men det er godt nok underligt at den kommer
hver gang pc'en tændes.

Fra : Anders Lund

Dato : 25-10-04 17:49

rt wrote:

> Jeg har bare ikke den store lyst til at fravælge en
> sikkerhedsopdatering. Plejer altid at hente dem.

Også her, dog manuelt via Windows Update.
Er den på Windows Update? Hvad sker der hvis du installere den den vej?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : rt

Dato : 25-10-04 20:43

> Også her, dog manuelt via Windows Update.
> Er den på Windows Update? Hvad sker der hvis du installere den den vej?

Jo tak, nu ser det sørme ud til at virke.
Jeg installerede den via Windows Update, og da jeg genstartede dukkede den
minsandten ikke op igen.

Håber det holder. Tak for hjælpen.

/rt