MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
win 98
Fra : ibss

Dato : 17-10-04 16:36

Hej Hvordan kan man i win 98 se om man har "hul igennem" til Internettet
(lan)
hilsen IB

Fra : Morten

Dato : 17-10-04 17:00

Hold Win tasten nede og tryk 'R' (eller klik på Start og Kør) skriv "ping
www.dr.dk" (uden anførselstegn) og tryk enter, så ser win98 efter om den kan
'pinge' dr's server. Du kan selvfølgelig også bruge alt muligt andet. f.eks.
en af dine dns'er
/ml

Fra : Broodje Paling

Dato : 17-10-04 17:13

Morten skrev:
> [...]
> 'pinge' dr's server. Du kan selvfølgelig også bruge alt muligt andet. f.eks.

Husk lige at starte et dos vindue ellers forsvinder resultatet før man
kan se det.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 17-10-04 18:39

In news:4172914c$0$23076$d40e179e@nntp05.dk.telia.net,
ibss <ibss@mail.tele.dk> wrote:
> Hej Hvordan kan man i win 98 se om man har "hul igennem" til
> Internettet (lan)

Lige en bemærkning, i min terminologi, er Lan = Lokalnet.
Hvor i mod WAN, er "ud af huset" "ude på webben".

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : L. E. P.

Dato : 18-10-04 12:33

Sun, 17 Oct 2004 19:39:13 +0200 skrev "Petersen_Michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> i en meddelelse:

>Lige en bemærkning, i min terminologi, er Lan = Lokalnet.
>Hvor i mod WAN, er "ud af huset" "ude på webben".

Det er ikke helt rigtigt. WAN er en forkortelse for Wide Area Network
og er kort forklaret en sammenkobling af flere separate lokalnet der
er geografisk adskildt. Det har ikke noget med "Webbet" at gøre.

Hilsen Lars

Fra : Petersen_Michael

Dato : 18-10-04 22:22

In news:eea7n0lqrdjs1u9e31sgtbu7u1dq4f4ffg@4ax.com,
L. E. P. <nyheder@SLETplakaten.dk> wrote:
> [...]
> og er kort forklaret en sammenkobling af flere separate lokalnet der
> er geografisk adskildt. Det har ikke noget med "Webbet" at gøre.

Du har ret.
Men kigger man på en alm. router, vil man generelt opleve at LAN siden
benyttes til at hægte lokale PCer sammen med, hvor i mod WAN siden
hægtes til en firewall, eller et modem, sådan lidt populært beskrevet..

Pointen vare blot at LAN, og Internet, IMNSHO passer dårligt i samme
sætning, da jeg har vanskeligt ved at opfatte Internettet, som et lokal
net, det er for globalt til at være lokalt..

Fra : Henrik Dissing

Dato : 19-10-04 16:48

On Mon, 18 Oct 2004 23:22:26 +0200, Petersen_Michael wrote:

>Pointen vare blot at LAN, og Internet, IMNSHO passer dårligt i samme
>sætning

Jeg opfattede det nu sådan at IB er på et LAN og ville vide om der er hul
videre ud til Internet.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)