MS Windows
briani 27239
Hvem kan tolke denne fejl?
Fra : Henning Lund

Dato : 17-10-04 11:01

Min søn har en XP Pro installeret på sin maskine, når han vil køre hans
ordbog kommer der et popup vindue som skriver følgende:
16-bit windows-undersystem
C:\windows\system32\AUTOEXEC.NT. systemfilen er ikke egnet til at køre
MS-DOS og windowsprogrammer.

Hvad skyldes denne fejl, han har kunnet bruge ordbogen før, og en
geninstallation af ordbogen løser ikke problemet.
Hvad skal jeg skrue i for at få det til at køre igen?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Petersen_Michael

Dato : 17-10-04 11:13

In news:41724303$0$216$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Henning Lund <falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

> Hvad skal jeg skrue i for at få det til at køre igen?

Filen er sandsynligvis blevet slettet, ved en fejl (det var problemet
for mig - mistede den i forbindelse med noget script der væltede ind
over min PC, da jeg surfede rundt på webben)

Redningen blev at kopiere filen fra en anden XP pro installation.
Hvis du ikke har adgang til en Autoexec.nt fil, kan jeg maile den til
dig..

BTW: Et mere sigende emne, øger chancen for hjælp, med adskillige
procent.
fx. fejl med Autoexec.nt, og 16-bit Windows..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Henning Lund

Dato : 17-10-04 13:03

Petersen_Michael skrev:

> Redningen blev at kopiere filen fra en anden XP pro installation.
> Hvis du ikke har adgang til en Autoexec.nt fil, kan jeg maile den til
> dig..

Fandt den i windows repair og kopierede den.