MS Windows
briani 27239
Harddisk tab i XP
Fra : Mikael Andresen

Dato : 15-10-04 16:52

Er det nødvendigt at miste de små 11 gb på hver af mine Maxtor USB HDD????

Mvh. Mikael

Fra : Andreas Lundsteen

Dato : 15-10-04 17:10

"Mikael Andresen" <mikaelandresenFJERN@FJERNcool.dk> skrev i en meddelelse
> Er det nødvendigt at miste de små 11 gb på hver af mine Maxtor USB HDD????
>
> Mvh. Mikael

Det skyldes vist at 1 MB = 1024kb.

MVH Andreas

Fra : ///JJ

Dato : 15-10-04 17:41

Mikael Andresen wrote:
> Er det nødvendigt at miste de små 11 gb på hver af mine Maxtor USB
> HDD????
> Mvh. Mikael

Nu kommer du jo ikke med særlig mange brugbare oplysninger, så det kan jeg
ikke svare på bare sådan.
Men, hvis du nu har en 80GB disk og i Windows kun ser 74,5GB, så ja, får de
80GB er ikke størrelsen på din disk når man kigger på den med et filsystem
(som bruger 1024bytes på 1 kilobyte).

Ellers må du uddybe dit spørgsmål....
///JJ

Fra : Palle

Dato : 15-10-04 17:51

"Mikael Andresen" <mikaelandresenFJERN@FJERNcool.dk> skrev i en meddelelse
> Er det nødvendigt at miste de små 11 gb på hver af mine Maxtor USB HDD????
>
> Mvh. Mikael

Nej.

Fra : Mikael Andresen

Dato : 15-10-04 19:09

ja okay.. det var ikke det mest grundige spørgsmål.. men det drejer sig om
en 200 og en 250 gb hdd fra maxtor.. de bliver henholdsvis vist som værende
på 189 og 233 gb....dette giver ikke helt mening selv om man tager i
betragtning at 1 mb =1024 kb...???

Mvh. Mikael

Fra : ///JJ

Dato : 15-10-04 20:02

Mikael Andresen wrote:
> [...]
> vist som værende på 189 og 233 gb....dette giver ikke helt mening
> selv om man tager i betragtning at 1 mb =1024 kb...???

Nå, ikke?
bytes 200000000000 250000000000
kilobytes 195312500 244140625
megabytes 190734,9 238418,6
gigabytes 186,3 232,8

///JJ

Fra : Mikael Andresen

Dato : 16-10-04 08:44

ja oki så gør det kan jeg se.. det var fordi jeg ikke lige havde nogle
mellemregninger med jeg ikke kunne fp det til at stemme...

mange tak alle sammen

Mvh. mikael