MS Windows
briani 27239
Problem med overførsel af Video-signal fra~
Fra : Kim Larsen

Dato : 15-10-04 12:33

Problem med overførsel af Video-signal fra PC til TV

Jeg har forsøgt at bruge et Tv-apparat til at fremvise en film over
computerens DVD-drev og det har resulteret i følgende problem. Lyset
varierer op og ned i ca. 14 sekunder og står der efter fast i ca. 12
sekunder og sådan bliver det ved med at gentage sig i disse intervaller. Det
er alt hvad PC´en overfører som opfører sig sådan. Det er ikke specielt
morsomt så jeg håber at nogen har en ide til hvad jeg eventuelt har gjort
forkert. Der bliver brugt nView på nVidia GeForce MX 420 som driver.

Håber at nogen kan hjælpe.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : ///JJ

Dato : 15-10-04 14:44

Kim Larsen wrote:
> [...]
> Det er ikke specielt morsomt så jeg håber at nogen har en ide til
> hvad jeg eventuelt har gjort forkert. Der bliver brugt nView på

Start med at fejlfinde om det er TV eller PC den er gal med: Prøv af på et
andet TV.
Ellers:
Undersøg samtlige settings under nVidea (der er mange) - er det noget så
simpelt som PAL/NTSC der driller - kan det være dårligt eller meget langt
kabel - forkert brug af omskiftere/omformere/konvertere (RGB, SCART, SVIDEO
osv).

Jeg har oplevet et meget dårligt TV-signal fordi jeg brugte en forkert 10 cm
ledning fra grafikkort til mit kabel - da jeg tog den rigtige fra
grafikkort-pakken virkede det som det skulle. Omformeren var en SVIDEO -->
RGB (phono-stik)

///JJ

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-10-04 18:31

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> cm ledning fra grafikkort til mit kabel - da jeg tog den rigtige fra
> grafikkort-pakken virkede det som det skulle. Omformeren var en SVIDEO -->

Rettelse: PC og TV kan godt køre inden at Cliprex bliver startet. Det som
sker er at maskinen ganske enkelt ikke kan lide at køre med DVD-player og så
sende billedet over på Tv. Det giver udslag i mange ting, bl.a. at Media
Player fryser. Bruger jeg programmet Cliprex egen DVD-player kommer der ikke
billede på Tv, kun på PC. problemerne med at lyset går op og ned forsvinder
med at funktionen af Cliprex bliver bragt til ophør, også DVD-dekoder.
Umiddelbart kunne man tro at det Cliprex men jeg har også prøvet en anden
DVD-player og det blev ikke bedre.

Hvad kan der være galt ?