MS Windows
briani 27239
Blå skrift på ekstern HD
Fra : Tømreren

Dato : 15-10-04 12:23

Jeg har fået er problem med min eksterne HD..
Når jeg sætter den til min alm. pc. så lukker den hele mit skrivebord ned i
ca. 15 sek. og for derefter at komme igen.
Men på min bærbare gør den det ikke.

Skriften på den eksterne HD er blevet blå og ikke sort som det plejer.

Jeg har lige haft min alm pc geninstalleret med XP,kan det være noget med
det?

Jeg havde tidligere både partition magic og noget der hed easy guardian
(eller noget der ligner) kunne det være at jo skal lægge det ind igen?

Jeg er lidt på herrens mark

Mvh
Tømreren

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-10-04 12:31

"Tømreren" skriver:

> Skriften på den eksterne HD er blevet blå og ikke sort som det plejer.

Uden på harddisken ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Tømreren

Dato : 15-10-04 13:31

> Uden på harddisken ?

Nej,, alt hvad der står ud for hver mappe
Undskyld at jeg ikke vedlage tegning så du også kunne følge med...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-10-04 13:45

"Tømreren" skriver:

> Nej,, alt hvad der står ud for hver mappe

Okay

> Undskyld at jeg ikke vedlage tegning så du også kunne følge med...

LOL

De er blevet til systemfiler af en eller anden årsag.

Fra : Palle

Dato : 15-10-04 13:52

> "Tømreren" skriver:

> Okay

> LOL
>
> De er blevet til systemfiler af en eller anden årsag.

Blå skrift betyder, at filerne er komprimerede - ikke at de er systemfiler.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-10-04 18:05

Palle skriver:

> Blå skrift betyder, at filerne er komprimerede - ikke at de er systemfiler.

Okay, my mistake.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-10-04 16:21

Tømreren skrev:

> Skriften på den eksterne HD er blevet blå og ikke sort som det
> plejer.

Inde i Control Panel > Folder Options > View har du en indstilling,
som hedder 'Show encrypted or compressed NTFS files in color'.

Mit gæt er, at den blå farve igen bliver sort, hvis du slår den
indstilling fra og noget kunne i så fald tyde på, at du enten har
fået krypteret eller komprimeret mapperne på den eksterne harddisk.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Tømreren

Dato : 15-10-04 17:52

> [...]
> indstilling fra og noget kunne i så fald tyde på, at du enten har
> fået krypteret eller komprimeret mapperne på den eksterne harddisk.

Ok takker det prøver jeg

Fra : Snuden

Dato : 15-10-04 20:42

On Fri, 15 Oct 2004 17:20:47 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>indstilling fra og noget kunne i så fald tyde på, at du enten har
>fået krypteret eller komprimeret mapperne på den eksterne harddisk.

Komprimeret. Krypterede filer vises med farven grøn.
--
Snuden

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-10-04 01:28

Snuden skrev:

> Komprimeret. Krypterede filer vises med farven grøn.

Tak. Det var jeg ikke klar over.

--
Hilsen
Madsen