MS Windows
briani 27239
Langsom animation af menuer
Fra : Bo Dudek

Dato : 15-10-04 07:34

Hejsa

Jeg har et irriterende problem: Animationen af mine menuer i windows
er voldsomt langsom. Med ordet 'menuer' mener jeg dermed hvis man
f.eks. højreklikker på skrivebordet og vælger 'Egenskaber', eller hvis
man i et program vælger 'File' osv osv. Den animation, som fader frem,
er RET langsom.

Så kunne man fristes til at tro, at jeg sad på en P1 90mhz, men sagen
er den, at jeg har en P4 3.4GhZ med 768MB PC3300 ram med en Windows XP
SP2 på. På bundkortet er der i øvrigt et 64MB shared grafikkort.

Hvaaaeeeh.. hvad skal jeg tjekke?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-10-04 12:28

Bo Dudek skriver:

> [...]
> f.eks. højreklikker på skrivebordet og vælger 'Egenskaber', eller hvis
> man i et program vælger 'File' osv osv. Den animation, som fader frem,

Grafikdriver, eller vira der stjæler processorkraft.

> Så kunne man fristes til at tro, at jeg sad på en P1 90mhz, men sagen
> er den, at jeg har en P4 3.4GhZ med 768MB PC3300 ram med en Windows XP
> SP2 på. På bundkortet er der i øvrigt et 64MB shared grafikkort.

Nu må jeg undres (undskyld mig). Hvad i alverdens riger og lande får en
til at investere i en 3,4Ghz maskine, der bruger en del af dens
hukommelse til grafikkortet ?

Skynd dig at køb et ordentligt grafikkort - så dyrt er det heller ikke.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 15-10-04 14:57

[...]

>Nu må jeg undres (undskyld mig). Hvad i alverdens riger og lande får en
>til at investere i en 3,4Ghz maskine, der bruger en del af dens
>hukommelse til grafikkortet ?

efter min opfattelse - og ret mig endelig, hvis den er forkert - så
bruger man udelukkende et stærkt grafikkort til spil samt
videoredigering.. ehm.. min maskine bruger jeg til webudvikling og
deriblandt databasehåndtering, arbejde med tungt grafik i Photoshop
samt rendering af swf'ere i flash..

har jeg så virkelig brug for et stærkt grafikkort? jeg har et 32mb
riva til at ligge, men det er vel næppe bedre end det indbyggede 64mb
shared.. ehm.. ?

det skal i øvrigt nævnes, at jeg kører med to skærme, hvor skærm #2
kører på et riva 32mb pci kort..

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : ///JJ

Dato : 15-10-04 16:36

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
> videoredigering.. ehm.. min maskine bruger jeg til webudvikling og
> deriblandt databasehåndtering, arbejde med tungt grafik i Photoshop

Bl.a. tung grafik i Phostoshop berettiger klart et stærk grafikkort. Uanset
hvad må du ikke bare sammenligne mængden af ram med andre kort - ligesom ved
pc'en afhænger det af grafikkortets CPU - som tommelfingerregel kan det til
nøds gå kun at kigge på ram. Men du kan jo godt have et kort fra 1998 med 64
mb ram og et fra i dag med 32 mb - hvad tror du er hurtigst (endda med
faktor 5-10)?

> har jeg så virkelig brug for et stærkt grafikkort? jeg har et 32mb
> riva til at ligge, men det er vel næppe bedre end det indbyggede 64mb
> shared.. ehm.. ?

Ikke til at sige før du oplyser hvad du har onboard.... I øvrigt kan dit
onboard's ram sikkert stilles via bios - så du kan nemt sammenligne dem med
et benchmark program.

> det skal i øvrigt nævnes, at jeg kører med to skærme, hvor skærm #2
> kører på et riva 32mb pci kort..

Hov hov - det var nu en interessant oplysning. Er hastigheden dårlig på
begge skærme, eller kun den ene??
Har du prøvet at slå dual-mode fra og se om det forbedrer din
animationshastighed?

///JJ

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-10-04 18:04

Bo Kamp Dudek skriver:

> efter min opfattelse - og ret mig endelig, hvis den er forkert - så
> bruger man udelukkende et stærkt grafikkort til spil samt
> videoredigering..

Tung grafik i det hele taget.

> ehm.. min maskine bruger jeg til webudvikling og
> deriblandt databasehåndtering, arbejde med tungt grafik i Photoshop
> samt rendering af swf'ere i flash..

Så har du netop brug for et godt grafikkort !

> har jeg så virkelig brug for et stærkt grafikkort? jeg har et 32mb
> riva til at ligge, men det er vel næppe bedre end det indbyggede 64mb
> shared.. ehm.. ?

Naarh, det er sku nok ikke meget bedre. Men bare det at få en god GPU
gør meget. PRøv det da.

> det skal i øvrigt nævnes, at jeg kører med to skærme, hvor skærm #2
> kører på et riva 32mb pci kort..

Hov, det kan være det kort der fucker hovedkortet up !

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 16-10-04 07:23

[...]

>Hov, det kan være det kort der fucker hovedkortet up !

havde jeg ikke tænkt over.. ehm.. jeg forsøgte lige i photoshop, hvor
'Open recent' plejer at give grimme animationer.. med to skærme, er
det crap, men slår jeg den ene fra, som kører på det famøse 32mb kort,
så kører det fint..

så det er tilsyneladende dér, at problemet er.. så må jeg jo bare købe
nogle nye kort..

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-10-04 07:38

Bo Kamp Dudek skriver:

> så det er tilsyneladende dér, at problemet er.. så må jeg jo bare købe
> nogle nye kort..

Købt et godt dualhead kort !

Fra : ///JJ

Dato : 15-10-04 14:39

Bo Dudek wrote:
> Jeg har et irriterende problem: Animationen af mine menuer i windows
> er voldsomt langsom.

> SP2 på. På bundkortet er der i øvrigt et 64MB shared grafikkort.

Kunne det tænkes at have sammenhæng?
Har det altid været langsomt?
Hvilken opløsning/antal farver kører du i
Har du nyeste grafikkort-driver?
Har du pillet ved animationshastigheden?

Ellers: Slå det fra!

///JJ