MS Windows
briani 27239
Redde filer efter uheltig instalation af S~
Fra : WR

Dato : 13-10-04 14:42

Er der nogen der kan give et godt råd.

Kører Windows XP Home (DK)
Opdateret til SP2 - OK
Startede og en gang ok.
Dagen efter tændte maskinen, og den for sort skærm, men meddelsen Windows
kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler :
System32\Drivers\Ntfs.sys

Jeg har selvfølgelig trykket F8, valgt sidste kendte opstart der virkerede,
emn samme resultat.

Så har jeg bootet fra min originale XP CD, valgt at geninstallere, hvor den
normalt finder den gamle XP og skriver filerne en gang til, men nu er den jo
blevet opdateret til SP2, og installationen kan ikke genkende windows, nu
vil den slette mappen og geninstallere, men hvordan redder jeg filerne??

Problemet er at jeg har 2 kontier, begge med Adgangskode.

Har prøvet at ligge harddisken i en anden maskine som slave hd, der kan jeg
også se indholdet af disken, men bliver nægtet adgang til de to bruger
mapper der har adgangskode...

Hvordan kommer jeg i kontakt med filerne??
De er ret vigtige...

Hilsen Jan

Fra : Sander

Dato : 13-10-04 19:10

Hvis du kan smide den i en anden maskine, kunne du jo prøve at kopiere
Ntfs.sys over
og se om du så kan boote fra den igen.

Der skulle ligge en i denne mappe på din maskine:
C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386
Som du så kan prøve at kopiere over i:
C:\WINDOWS\system32\drivers\ntfs.sys
Om det kan lade sig gøre ved jeg ikke, men jeg ville da gøre forsøget.
Sander.

Og så kan du hvis du har en brænder hente programmet Autostreamer.
http://www.softpedia.com/progDownload/Autostreamer-Download-13918.html
Med det kan du lave en win xp home cd, opdateret med Sp2.