MS Windows
briani 27239
HJÆLP!!! Min pc tror den er en 1250 Mhz...
Fra : Iversen_DK

Dato : 13-10-04 11:52

Hej alle sammen...

Først lidt oplysninger om min com:
AMD 2000+
1024 DDR Ram
GeForce 4 Ti 4200
XP Home edition

Jeg har et problem jeg simpelthen ik kan løse!
For ½ år siden havde jeg problemmer med min pc. Så jeg opdaterede
biosen på den! Dette lykkedes os, men nu troede den at den var en AMD
1250 mhz. Dette så jeg dog ikke som et problem fordi den køre som en
2000+.
Men nu er det et problem! For mange spil siger simpelthen at jeg skal
have en pc over 1,3 ghz for at spille! Men det har jeg jo! Så i dag
prøvede jeg at opdatere med den nyeste bios. Dette lykkedes, men den
tror stadig den er en 1250 Mhz. Så kan forsat ikke spille alle de spil
jeg vil.. :(
Nogen der har løsningen på dette problem???

Venlig hilsen
Martin

Fra : Per Nielsen

Dato : 13-10-04 12:08

Iversen_DK wrote:
> [...]
en AMD
> 1250 mhz. Dette så jeg dog ikke som et problem fordi den køre

Har du prøvet at være inde i BIOS og rumstere lidt med
indstillingerne manuelt? Det er min oplevelse at en BIOS
flashning ofte medfører at indstillingerne for CPU'en bliver sat
for lavt. Så det går jeg efterfølgende ind og retter til manuelt.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-10-04 12:31

Iversen_DK wrote:

> [...]
>
> For ½ år siden havde jeg problemmer med min pc. Så jeg opdaterede
> biosen på den! Dette lykkedes os, men nu troede den at den var en AMD

Du ved forhåbentlig godt, at en AMD 2000+ ikke kører med 2000MHz?
Klokfrekvensen er vist 1670 MHz.

Dit problem skyldes sandsynligvis, at du ved opdateringen har fået
ændret bushastigheden fra 133 til 100, så passer det nemlig med de 1250
MHz, du får oplyst. Prøv at gå ind i bios og ændre bushastigheden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Beskyt Internet Explorer mod spyware.

Fra : Iversen_DK

Dato : 13-10-04 19:58

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message news:<416D1201.1CEF@kimludvigsen.dk>...

> [...]
> ændret bushastigheden fra 133 til 100, så passer det nemlig med de 1250
> MHz, du får oplyst. Prøv at gå ind i bios og ændre bushastigheden.

Ja jeg ved godt den ik køre 2000 mhz... :)

Hvordan ændre jeg bushastigheden??

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-10-04 20:12

Iversen_DK wrote:

> Hvordan ændre jeg bushastigheden??

Enten i bios eller på bundkortet. Eftersom du havde den rigtige
hastighed, inden du opdaterede, vil jeg tro, at det kan gøres i bios.
Tjek eventuelt din manual til bundkortet (der plejer
bios-indstillingerne at være nævnt), eller spørg i

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stop spam med filtre i Outlook Express.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-10-04 22:02

"Iversen_DK" <martin.iversen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Ja jeg ved godt den ik køre 2000 mhz... :)
>
> Hvordan ændre jeg bushastigheden??

Hvis du havde oplyst navn på bundkortet var der noget at gå ud fra!
Men ofte er der i bios et punkt, som hedder noget med cpu. Gå derind og find
så det underpunkt, hvor der står noget om hushastighed.
Den står formentlig til 100 og skal op på 133. Hvis det er et ECS K7S5A skal
du ændre 100/100 til 133/133
(Dette bundkort klokker altid ned ved opdatering eller nulstilling af bios)

Kurt

Fra : Iversen_DK

Dato : 14-10-04 15:30

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> wrote in message news:<416d97db$0$203$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
> du ændre 100/100 til 133/133
> (Dette bundkort klokker altid ned ved opdatering eller nulstilling af bios)

Jeg takker mange gange for hjælpen!!! I er sku bedre end IT support...
;) Det var lige det der var galt.. har sat den til: 133/133/33... I
øvrigt var det et k7s6a motherboard jeg har..

Martin