MS Windows
briani 27239
Windows XP STOP fejl
Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 12-10-04 15:05

Hejsa

Jeg har tidligere postet angående mine genvordigheder med mine nye
Asrock K7VT6 bundkort og XP Pro.

Jeg har nu adressen maskinerne crasher på.

STOP: 0x00008e (0xc0000005,0xbf80363b,0xa63b4cd0,0x00000000)
Win32k.sys - adress bf80363b base at bf800000, date stamp 41107f7a

Med mindre begge bundkort er defekte, mener jeg helt og aldeles at
kunne udelukke hardware fejl. Men hvad er der så galt. Jeg har prøvet
at køre med producentens drivere (Via 4-in-1) samt Microsoft standard,
eller en kombination af begge.

Fejlen optræder pludseligt og spontant.

Hjælp!

R.
--
"I never found a companion that was so companionable as solitude"
- Henry David Thoreau

Fra : Leony

Dato : 13-10-04 16:16

"Ronni Heuckendorff Hansen" <ronni@_spam_cowsinspace.dk> skrev i en
meddelelse news:svonm0562h20bffvinqbh35rq048nu6q95@4ax.com

> [...]
> STOP: 0x00008e (0xc0000005,0xbf80363b,0xa63b4cd0,0x00000000)
> Win32k.sys - adress bf80363b base at bf800000, date stamp 41107f7a

Måske er der driverproblemer. Verifier.exe kan evt hjælpe med at finde
synderen:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;244617

Fandt endvidere denne tråd som bl.a. omhandler 8e fejl med lignende
symptomer som dem du oplever:
http://hardwareanalysis.com/content/topic/11668/?o=140
håber ikke engelsk er et problem.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 13-10-04 18:42

> Fejlen optræder pludseligt og spontant.

Ja undskyld jeg blander mig, men de fleste fejl opstår vel "pludeligt og
spontant"

/Sjang

Fra : Leony

Dato : 14-10-04 07:37

"Henrik Davidsen" <sjang@sjangREmoVE.dk> skrev i en meddelelse

> Ja undskyld jeg blander mig, men de fleste fejl opstår vel "pludeligt
> og spontant"

Nej, der findes fejl som optræder konstant.
Eksempelvis hvis kunne fejlen vise sig hvis du har IE åben og du prøver
at tjekke mail med 2 forskellige programmer og computeren så fryser.
Hvis IE ikke er åben virker det fint. Dette vil, imo, være en konstant
fejl.

Pludseligt og spontant tolker jeg som fejl uden et bestemt mønster (a la
ovenstående meget tænkte eksempel).

Fra : banditten2002

Dato : 25-10-04 23:04

Kan det ikke være din bios, der skal opdateres, eller varme fra fx. 2
harddiske, der koger hinanden..

Jeppe