MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP problemer
Fra : Kim

Dato : 10-10-04 20:01

Jeg har en del problemer med min computer. Den lukker hele tiden ned eller
giver en fejl. Windows indikwrer foskellige probelmer, dels driver
probelemer med grafik driveren, men også andre ting, feks. mit tv kort. Nu
har jeg helt fjernet tv kortet og afinstalleret softwaren, men intet
hjælper.

Det går specielt galt i alle spil, hvor spillet enten går ned eller
computeren genstarter.

Ville så prøve at geninstallere Win XP, men fik at vide jeg havde en nyere
version, nemlig XP SP 2.

Svar på følgende spørgsmål ønskes:

Hvordan reparere man XP SP2? (jeg har en XP home licens)
Kan det være grafikkortet der er ved at DØ? Hvordan checker man det?

Kim

Fra : ///JJ

Dato : 10-10-04 20:50

Kim wrote:
> [...]
> driver probelemer med grafik driveren, men også andre ting, feks. mit
> tv kort. Nu har jeg helt fjernet tv kortet og afinstalleret

Det klassiske råd: Har du checket for virus, spam, orme og spyware?

> Det går specielt galt i alle spil, hvor spillet enten går ned eller
> computeren genstarter.

Måske fordi den bliver for varm? Spil belaster ofte grafikkort og cpu mere,
hvilket giver varme - bliver det for varmt er mange moderne pc'ere
indstillet til at slukke (evt. genstarte).

> Ville så prøve at geninstallere Win XP, men fik at vide jeg havde en
> nyere version, nemlig XP SP 2.
> Hvordan reparere man XP SP2? (jeg har en XP home licens)

Vent med at reparere til du har fundet fejlen :)

> Kan det være grafikkortet der er ved at DØ? Hvordan checker man det?

Fx. ved at afprøve det i en anden pc - og/eller kombinere det med at teste
et du ved virker, i din pc.
Husk at bruge samme drivere.

///JJ

Fra : banditten2002

Dato : 11-10-04 16:41

Hvis at du har 2 harddiske siddende tæt på hinanden, kan dette også give en
masse fejl, da de udvikler megen varme.

Har selv prøvet dette, og jeg troede også det var defekt ram osv osv, og
brugte 8 dage på at fejlsøge på pcén. Før at det slog mig at det kunne være
varme fra hd der gav problemer.

Og nej tror ikke at det er grafikkortet, der er ved at dø.

Jeppe

Fra : Kim

Dato : 12-10-04 07:18

> Hvis at du har 2 harddiske siddende tæt på hinanden, kan dette også give
> en masse fejl, da de udvikler megen varme.

Har 2 harddiske og 4 slot og de sidder i slot 1 og 3. Harddisken bliver ca.
44 grader, er det for varmt?

Har lige fundet ud af at der kører en process CLI.EXE (tilsyneladende noget
fra ATI grafik leverandøren), som sluger 50% af cpu kraften. Når jeg stopper
den process virker computeren mere stabil.

Nogen der har et godt hint her?

Kim

Fra : ///JJ

Dato : 12-10-04 07:43

Kim wrote:

> Har 2 harddiske og 4 slot og de sidder i slot 1 og 3. Harddisken
> bliver ca. 44 grader, er det for varmt?

Nej.

> [...]
> noget fra ATI grafik leverandøren), som sluger 50% af cpu kraften.
> Når jeg stopper den process virker computeren mere stabil.

Næh, men der er flere der har problemet:
http://forums.devhardware.com/t27340/s.html
Endelig løsning siger de dog ikke noget om. Prøv evt. at kontakte ATI.

///JJ