MS Windows
briani 27239
Statuslinie forsvinder
Fra : Claus Larsen

Dato : 10-10-04 15:25

Hil gruppe...

Efter opdatering til XP SP2 forsvinder min statuslinie i stifinder.

Når jeg åbner stifinderen mangler statuslinien. Hvis jeg vælger Vis >
Statuslinie kommer den frem - indtil jeg vælger en anden mappe eller drev -
så er den væk igen.
Jeg har prøvet Funktioner > Mappeindstillinger > Anvend på alle mapper - men
ligemeget hjælper det.

Løsningsforslag ???

Med venlig hilsen

Claus Larsen
c.l(snabel-a)cool.dk

Fra : ///JJ

Dato : 10-10-04 15:36

Claus Larsen wrote:
> [...]
>
> Når jeg åbner stifinderen mangler statuslinien. Hvis jeg vælger Vis >
> Statuslinie kommer den frem - indtil jeg vælger en anden mappe eller

Altså den forsvinder ud i den blå luft ved mappeskift, og fluebenet er
fjernet når du igen kigger under Vis?
Settingen er generel for Explorer og burde ikke have noget at gøre med
"Anvend på alle mapper".

///JJ

Fra : Claus Larsen

Dato : 10-10-04 15:46

> Altså den forsvinder ud i den blå luft ved mappeskift, og fluebenet er
> fjernet når du igen kigger under Vis?

Lige nøjagtig...ved mappe eller drevskift forsvinder statuslinien og
fluebenet er væk når jeg kigger under Vis.

> Settingen er generel for Explorer og burde ikke have noget at gøre med
> "Anvend på alle mapper".

I know....men er ved at være desperat...

Med venlig hilsen

Claus Larsen
c.l(snabel-a)cool.dk

Fra : ///JJ

Dato : 10-10-04 18:04

Claus Larsen wrote:

> Lige nøjagtig...ved mappe eller drevskift forsvinder statuslinien og
> fluebenet er væk når jeg kigger under Vis.

Lyder som et emne til en Microsoft KB-sag :)
eller...
Har du et program installeret der forhindrerer at der gemmes noget i
Registry? Anti-Spyware o.lign programmer kan godt mene de skal beskytte dit
registry mod ændringer, og jeg vil mene det er deri den setting bliver gemt.

///JJ

Fra : Claus Larsen

Dato : 11-10-04 01:03

--

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dit registry mod ændringer, og jeg vil mene det er deri den setting bliver

Jeg har ikke installeret noget efter jeg installerede SP2 - jeg havde ingen
problemer med under SP1

Med venlig hilsen

Claus Larsen
c.l(snabel-a)cool.dk

Fra : Claus Larsen

Dato : 11-10-04 02:09

Fandt denne på nettet:
http://www.tech-recipes.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=394

SP2 to changes the defaults to show status bar when browsing on the
internet, but to turn it off when browsing locally. People typically notice
this after opening explorer for the first time after updating to SP2.

Here's the quick fix:

1. Click Start
2. Click My Computer
3. Click the View Menu
4. Click Status Bar
Det virkede...selv om det i min verden burde være ligegyldig om man gør det
det ene eller andet sted.

Claus Larsen
c.l(snabel-a)cool.dk