MS Windows
briani 27239
Hvordan får jeg adgang til en brugers data~
Fra : Kim Eichen

Dato : 09-10-04 20:53

Hej gruppe

Min windows XP installation kan ikke startes op, så jeg har sat en ekstra
disk i maskinen og installeret windows XP på denne.
Min primære konto på den gamle installation kan jeg desværre ikke få adgang
til, men jeg kan godt få adgang til de øvrige brugerkonti på den gamle
installation.
Jeg logger på med samme brugernavn og adgangskode, som jeg brugte på den
gamle installation.
Hvordan kan jeg få adgang til mine data?

Mvh Kim Eichen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 10-10-04 17:26

Kim Eichen wrote:
> Hvordan kan jeg få adgang til mine data?

Prøv med administrator-kontoen.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Anders Lund

Dato : 10-10-04 17:30

Kim Eichen wrote:
> Min primære konto på den gamle installation kan jeg desværre ikke få adgang
> til, men jeg kan godt få adgang til de øvrige brugerkonti på den gamle
> installation.

Hvad mener du med det? Hvordan "få adgang" til "brugerkonti"?

> Jeg logger på med samme brugernavn og adgangskode, som jeg brugte på den
> gamle installation.

Det er helt ligemeget hvilket brugernavn og adgangskode du bruger.
Windows laver noget tilfældig data som bruges som en del af brugeren.

> Hvordan kan jeg få adgang til mine data?

Hvis det er filer og mapper du vil have adgang til, skal du højreklikke
på mappen/filen -> properties -> security -> Advanced -> Owner vælg din
(administrator) bruger, sæt hak i "Replace owner on subcontainers and
objects" og tryk OK.

Så skulle du gerne kunne få adgang til disse.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Kim Eichen

Dato : 11-10-04 00:27

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> wrote in message

> [...]
> objects" og tryk OK.
>
> Så skulle du gerne kunne få adgang til disse.

Det var lige præcis det, der skulle til.
Tak for hjælpen.

Mvh Kim

---