MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Bliver smidt af nettet
Fra : Cantona

Dato : 06-10-04 15:21

Hej - måske OT, men prøver alligevel her - den er lidt på grænsen.

Jeg oplever pludselig at jeg bliver smidt af internettet efter en lille
time - det er helt nyt problem der er opstået to gange idag - jeg kører XP
Home SP2 med internet over d.link accesspoint, men det er ikke her problemet
ligger da kærestens maskine ikke gør det samme - så det kunne måske være
software mæssigt den er gal.

Er der nogen der ligger inde med ideer til løsning af mit problem ?

Mvh

Kim

Fra : Per

Dato : 06-10-04 15:46

--

Hej Kim!

Prøv at gå højreklikke på denne computer - Hardware - enhedshåndtering -
netværkskort - klik på dit Ethernet kort - strømstyring -fjern flueben ved
tillad computeren at slukke for denne enhed for at spare strøm.

Måske det hjælper på dit problem.

Ellers kan du måske se i din logbog hvad det er som er sket højreklik på
denne computer - administrer - logbog - system. der skriver den hvad der er
sket når du bliver logget/smidt af.

Jeg er selv ude for at den smider mig af - af og til og jeg har ikke kunnet
finde fejlen - jeg har lært at leve med det

Mvh. Per!

Fra : Cantona

Dato : 06-10-04 16:30

> Prøv at gå højreklikke på denne computer - Hardware - enhedshåndtering -
> netværkskort - klik på dit Ethernet kort - strømstyring -fjern flueben
> ved tillad computeren at slukke for denne enhed for at spare strøm.

Det har jeg gjort, men da jeg ikke bruger mit Ethernet kort, men i stedet
for et trådløst kort kan det vel ikke være det.

> Ellers kan du måske se i din logbog hvad det er som er sket højreklik på
> denne computer - administrer - logbog - system. der skriver den hvad der
> er sket når du bliver logget/smidt af.

Der fandt jeg nedenstående beskrivelse.......men hva hulen betyder det ?

Hændelsestype: Fejl
Hændelseskilde: Dhcp
Hændelseskategori: Ingen
Hændelses-id: 1002
Dato: 06-10-2004
Klokkeslæt: 16:26:12
Rettigheden til IP-adressen 192.168.1.100 for netværkskortet med
netværksadressen 000B6B4A8FA3 blev nægtet af DHCP-serveren 192.168.1.1
(DHCP-serveren sendte en DHCPNACK-meddelelse).

Iøvrigt mange tak for hjælpen Per

KL

Fra : Per

Dato : 06-10-04 17:43

> [...]
> netværksadressen 000B6B4A8FA3 blev nægtet af DHCP-serveren 192.168.1.1
> (DHCP-serveren sendte en DHCPNACK-meddelelse).

---
Hmm ja jeg ved det heller ikke præcist!

Søg på DHCPNACK på google - der kan du se lidt om det. Det lader til at det
er noget med DHCP routeren.

jeg fandt lige dette ved søgning under første søgning på google.

The IP address lease 192.168.0.2 for the Network Card with network
address 0080C6FACA52 has been denied by the DHCP server 192.168.0.1 (The
DHCP Server sent a DHCPNACK message).
----------
This error confirms that it is definitely an issue with the DHCP
server on the router, and assigning static IP addresses like you suggested
should work, if I can figure out how to do that.

To statically assign the IP in windows 2000, right click my network
places and go to properties. Right click your local area connection and go
to properties. Double click tcp/ip and set it to use a fixed IP address.

Du må igang med fejlsøgning og googling

Fra : Cantona

Dato : 06-10-04 18:56

Du må igang med fejlsøgning og googling

Nu ryger jeg ikke af længere......og da jeg skifter udbyder og dermed router
inden for den næste måned, så lader vi den ligge her.....

Men tak for hjælpen.