MS Windows
briani 27239
XP og Avi
Fra : Dennis Lange

Dato : 05-10-04 18:36

Hej.

Når jeg markerer en .avi-fil i Stifinder i min XP, svinger
processorforbruget op på 100% i 5-10 sekunder, og i den tid kan jeg ikke
flytte, kopiere, eller omdøbe filen.
Efter disse sekunder er alt normalt igen.

Jeg havde en mistanke om, at det var noget preview, men det sker også, når
jeg har valgt oversigt istedet for Store ikoner.

Hvad skyldes dette, og hvad kan man gøre?

--
Mvh.
Dennis Lange

- Brugte fagbøger: www.pensum.dk www.bogbiz.dk

Fra : ///JJ

Dato : 05-10-04 18:58

Dennis Lange wrote:
> [...]
> også, når jeg har valgt oversigt istedet for Store ikoner.
>
> Hvad skyldes dette, og hvad kan man gøre?

Måske antivirus-software?

///JJ

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-10-04 19:19

Dennis Lange wrote:

> Når jeg markerer en .avi-fil i Stifinder i min XP, svinger
> processorforbruget op på 100% i 5-10 sekunder, og i den tid kan jeg ikke
> flytte, kopiere, eller omdøbe filen.

Ak, det har jeg også kæmpet med.

> Jeg havde en mistanke om, at det var noget preview, men det sker også, når
> jeg har valgt oversigt istedet for Store ikoner.

Det skyldes Microsofts forsøg på at smelte så meget som muligt sammen
med Windows. Åbn Windows Media Player. Klik på Funktioner, og vælg
fanebladet Filtyper. Fjern markeringen ud for Avi-filer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stop spam med filtre i Outlook Express.

Fra : Dennis Lange

Dato : 05-10-04 21:43

Kim Ludvigsen wrote:
> Det skyldes Microsofts forsøg på at smelte så meget som muligt sammen
> med Windows. Åbn Windows Media Player. Klik på Funktioner, og vælg
> fanebladet Filtyper. Fjern markeringen ud for Avi-filer.

Det gør ingen forskel, udover, selvfølgelig, at Media Player ikke længere er
standardafspiller.

Desværre.

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 05-10-04 22:52

Dennis Lange wrote:
> [...]
> også, når jeg har valgt oversigt istedet for Store ikoner.
>
> Hvad skyldes dette, og hvad kan man gøre?

Windows går ind og kigger på filen og finder størrelsen af
videoen(længde og højde/bredde). De informationer er der så visse medie
programmer som bruger. Hvis du mener du kan leve unden at den gør det så
er løsningen her[1].

[1]
http://www.tweakxp.com/display.aspx?id=841
--