Er der nogle gratis shopcart systemer der ~
Fra : Jesper F

Dato : 14-05-01 22:45

Jeg er ret grøn hvad angår programmering html, asp og meget andet, men kan
dog bruge frontpage. Derfor ville det kræve en større indsats at blive god
nok til asp til at jeg kan lave et shopcart system til en hjemmeside for et
mindre firma, som jeg er ved at konstruere.

Det er min plan at bruge et gratis shopcartsystem, som f.eks. Ashop på
www.urlogy.com eller Metacart på www.metalinks.com eller lignende. De ligner
hinanden umiddelbart, men jeg har ikke mulighed for at vurdere dem i forhold
til hinanden, da jeg ikke kan gennemskue koden for de enkelte.

Jeg er klar over de fleste af jer her ikke ville overveje en løsning andre
har fabrikeret, men det er vist den mest reelle mulighed for mig. Er der
nogen her på gruppen, der kender til eller har erfaringer med disse gratis
systemer og kan I i så fald anbefale et over andre?

Hvis I kender til et shopcart system som ikke er for dyrt ville det også
være helt fint.

ASP/access kombinationen er jeg kommet frem efter lidt undersøgelse af
sagen, da jeg tror sql vil være en for stor løsning til et lille site, som
kun vil have få ordrer om dagen.
Har I nogen kommentarer til det i øvrigt? Er der andre muligheder jeg skal
overveje?

Tak for hvad I måtte have a kommentarer.

Fra : Jesper F

Dato : 14-05-01 22:47

Jeg glemte lige at sige at det ikke behøver være muligt at anvende
kreditkort.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-05-01 23:04

"Jesper F" <NOSPAMurge@mailme.dk> wrote in message
> [...]
> nogen her på gruppen, der kender til eller har erfaringer med disse gratis
> systemer og kan I i så fald anbefale et over andre?

Som du selv skriver er der nok ikke mange her der har erfaringer med købte
løsninger, så prøv at kigge her hvor brugere har givet stjerner og skrevet
små anmeldelser: <http://www.aspin.com/home/webapps/shopping>

> ASP/access kombinationen er jeg kommet frem efter lidt undersøgelse af
> sagen, da jeg tror sql vil være en for stor løsning til et lille site, som
> kun vil have få ordrer om dagen.

Vær lige klar over at SQL er et sprog man bruger til at snakke med databasen
med man kan også bruge SQL når vi snakker Access. Det du tænker på er MS SQL
Server e.lign.

Du kan overvej en hosted butik som f.eks. hos http://butik.jubii.dk eller
http://www.synonym.dk/ eller hvad de nu hedder.

--