MS Windows
briani 27239
"flyvende cursor"
Fra : Ole Larsen

Dato : 05-10-04 08:37

Problem:
Min musecursor bevæger sig t.v. eller op når jeg ikke bevæger musen. Og det
går så hurtigt, at jeg somme tider klikker forkert.
PC/XP-home ed./mest udtalt i IE og OE og det er det samme med 2 forskellige
mus.
Noget bud på årsag og løsning?
Mvh og PFT
Ole

---

Fra : ///JJ

Dato : 05-10-04 14:34

Ole Larsen wrote:
> [...]
> Og det går så hurtigt, at jeg somme tider klikker forkert.
> PC/XP-home ed./mest udtalt i IE og OE og det er det samme med 2

Har du prøvet med en anden mus? Det kan være hardwaren der er defekt eller
hvis det er en trådløs model, kan den blive forstyrret af andre signaler.

I teorien kunne det også være noget virus/drillesoftware som du har fået på
maskinen.

///JJ

Fra : Ole Larsen

Dato : 05-10-04 15:49

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> I teorien kunne det også være noget virus/drillesoftware som du har fået

Begge mus (den ene optisk/trådløs) gør det samme.
Min opdaterede AVG og Ad Aware giver ingen fejl.

Jeg har haft problemet før, men ikke så udtalt
Mvh
Ole

Fra : Ricko.

Dato : 05-10-04 15:51

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Begge mus (den ene optisk/trådløs) gør det samme.
> Min opdaterede AVG og Ad Aware giver ingen fejl.
>
> Jeg har haft problemet før, men ikke så udtalt
prøv musen på en anden pc

Fra : ///JJ

Dato : 05-10-04 15:56

Ole Larsen wrote:
> "///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Begge mus (den ene optisk/trådløs) gør det samme.

Var den anden en mus med ledning og kugle? Hvis de begge var optiske kan det
være underlaget der får musen til at bevæge sig.

> Min opdaterede AVG og Ad Aware giver ingen fejl.

Ikke nogen sikkerhed, men dog et godt tegn.

Hvis du som foreslået af "Ricko" prøver musen af på en anden maskine kan du
med sikkerhed afgøre hvilken af delene (mus/pc) det er galt med.

///JJ

Fra : Ole Larsen

Dato : 05-10-04 16:53

> Hvis du som foreslået af "Ricko" prøver musen af på en anden maskine kan
> du med sikkerhed afgøre hvilken af delene (mus/pc) det er galt med.

Det må så være det næste, jeg prøver
Mvh
Ole

Fra : L. E. P.

Dato : 06-10-04 08:07

Tue, 5 Oct 2004 09:36:50 +0200 skrev "Ole Larsen"
<oleNOSPAMtan@nospam.dk> i en meddelelse:

> [...]
>går så hurtigt, at jeg somme tider klikker forkert.
>PC/XP-home ed./mest udtalt i IE og OE og det er det samme med 2 forskellige

Prøv at læse denne tråd i dk.edb.sikkerhed,virus. Det kunne godt minde
lidt om dit problem.

Hilsen Lars

Fra : Ole Larsen

Dato : 06-10-04 08:45

"L. E. P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> <oleNOSPAMtan@nospam.dk> i en meddelelse:

> Prøv at læse denne tråd i dk.edb.sikkerhed,virus. Det kunne godt minde

Tak.
Problemet er løst. Der er en fejl i SP2, der gør at man i kontrolpanel>mus
skal fjerne et flueben i "enhance mouse precision"

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 06-10-04 09:19

On Wed, 6 Oct 2004 09:44:38 +0200, "Ole Larsen"
<oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote:
klip

>Tak.
>Problemet er løst. Der er en fejl i SP2, der gør at man i kontrolpanel>mus
>skal fjerne et flueben i "enhance mouse precision"

Det har jeg da ikke gjort, og jeg har ingen problemer.
mvh Ebbe

NB: jeg hentede den store udgave, lukkede alt hvad jeg kunne, og
smækkede den blot ovenpå, ingen problem.
Senere lavede jeg en slipstream men har ikke brugt den endnu.

Fra : Ole Larsen

Dato : 06-10-04 11:37

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> smækkede den blot ovenpå, ingen problem.
> Senere lavede jeg en slipstream men har ikke brugt den endnu.

Det fik jeg, og da jeg fik andre probl. i forb. m install af SP2 har jeg
lavet en systemgendannelse. Det betragter jeg som en midlertidig løsning
idet jeg har svært ved at forestille mig at Microsoft udsender en
opdatering, der laver så meget bøvl.
Men fortæl venligst
Hvad er den store udgave
Hvad er en slipstream

Fra : Ole Larsen

Dato : 06-10-04 12:31

> Men fortæl venligst
> Hvad er den store udgave
> Hvad er en slipstream
Unødvendigt, har læst videre i gruppen og fundet svarene
Mvh
Ole

---