MS Windows
briani 27239
Windows XP Home Edition SP2 problemer
Fra : Kim Larsen

Dato : 04-10-04 23:34

Windows XP Home Edition SP2 problemer

Jeg har nu konstateret efter at have forsøgt 2 gange at installere Service
Pack 2, at dette slet ikke fungerer ordentligt. Jeg er nu vendt tilbage til
gendannelsespunktet før denne installering.

Det som sker er, at XP for det første bliver meget langsom efter at man har
logget på computeren, altså i opstarten. For det andet vil den ikke logge på
Messenger af sig selv. For det tredje taber Explorer det givne Http://
parameter så man skal skrive dette selv hver gang i adresselinien.

Det er kort sagt et utilfredsstillende produkt som jeg ikke kan installere
så længe der er de problemer med det.

Grunden til at jeg skriver dette er, at andre måske kommer til at stå i
samme problemer som mig hvis de installerer SP2. Det er spild af tid med den
installering, så længe produktet er så dårligt.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Peter Martinsen

Dato : 05-10-04 04:48

Hej

Prøv at formater og start helt forfra. Det har jeg lige gjort og det funker
bare perfekt.

Mvh Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-10-04 05:09

Peter Martinsen skriver:

> Prøv at formater og start helt forfra. Det har jeg lige gjort og det funker
> bare perfekt.

Det er jo ikke så fedt vel ?

Hvor mange XP brugerer i DK har lige lyst til at reformattere fordi der
kommer en servicepack der mere eller mindre selv installerer sig ?

Klaus (igen med 50%'s held med SP2)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Peter Hansson

Dato : 05-10-04 09:11

> Peter Martinsen skriver:

> Det er jo ikke så fedt vel ?
>
> Hvor mange XP brugerer i DK har lige lyst til at reformattere fordi der
> kommer en servicepack der mere eller mindre selv installerer sig ?

Der giver jeg Klaus ret. Det kan ikke være meningen, at man skal
reformattere.

Jeg har haft held med SP2 på flere maskiner ved dels at downloade den fulde
version på 256MB, samt huske at køre spybot, spysweeper m.v. før
installation.

PH

Fra : Charlie

Dato : 05-10-04 09:45

"Peter Hansson" <peter@ahansson.net> skrev i en meddelelse

> [...]
fulde
> version på 256MB, samt huske at køre spybot, spysweeper m.v. før

Hvor er det lige man fanger den fulde version af XP Home SP2 ?

Bent

Fra : Anders Lund

Dato : 05-10-04 09:48

Charlie wrote:

> Hvor er det lige man fanger den fulde version af XP Home SP2 ?

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=049C9DBE-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A&displaylang=en

Husk at vælge det rigtige sprog....

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Bent

Dato : 05-10-04 10:11

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=049C9DBE-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A&displaylang=en

> [...]

Hej Anders,

Er det uklogt for en ikke IT-kyndig som mig at downloade denne version som
er for teknikere og udviklere ?

Bent

Fra : Calle.

Dato : 05-10-04 10:14

Bent wrote:
> [...]
>
> Hej Anders,
>
> Er det uklogt for en ikke IT-kyndig som mig at downloade denne
> version som er for teknikere og udviklere ?

Nej, det er den samme. Her er det bare den fulde version istedet for at den
kommer i små dele via Update til alm. forbrugere.
--
Calle.

Fra : v

Dato : 09-10-04 15:38
Fra : Anders Lund

Dato : 09-10-04 15:46

v wrote:
> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=049C9DBE-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A&displaylang=en
>
> kan jeg bruge den til xp pro også ??

På siden står der:

System Requirements

* Supported Operating Systems: TabletPC, Windows XP, Windows XP Home
Edition , Windows XP Media Center Edition, Windows XP Professional Edition

Så ja, du kan bruge den til XP Pro :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : v

Dato : 09-10-04 15:54

> Så ja, du kan bruge den til XP Pro :)

takker

Vibeke

Fra : Anders Lund

Dato : 05-10-04 11:15

Bent wrote:
> Er det uklogt for en ikke IT-kyndig som mig at downloade denne version som
> er for teknikere og udviklere ?

Som allerede sagt er det det samme man får ud af de 2 forskellige
versioner af SP2. Det Microsoft prøver på (tror jeg) er at få folk til
at bruge den lille version, så der ikke kommer unødig trafik via
Internet for både brugeren og Microsofts skyld.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Palle

Dato : 06-10-04 08:52

"Bent" <belomo@oncableFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> "Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Er det uklogt for en ikke IT-kyndig som mig at downloade denne version som
> er for teknikere og udviklere ?

Nej. MS har været lidt dårlig med at betegne den. Hent filen, dobbeltklik på
den, klik på Accepter (eller Ja) et par gange, så er det klaret. (Men filen
er stor > 250 MB.)

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-10-04 14:21

> [...]
fulde
> version på 256MB, samt huske at køre spybot, spysweeper m.v. før

Dette har jeg så gjort nu. Og alle gode gange 3, så lykkedes det altså
heller ikke denne gang og den er nu bragt tilbage til gendannelsespunktet
før SP 2.

Sikke en omgang l*rt Service Pack 2 er (

Jeg kan ikke opdatere maskinen mere. Da jeg ikke ejer denne maskine bliver
den formentlig ikke re-installeret og dermed vil den stå uopdateret hen
fremover. Det kan man da kalde udvikling, hva´ (

Min egen maskine med XP Professional Edition som styresystem ser ud til at
fungere som den skal efter SP 2 men jeg er ikke helt sikker på at der ikke
også er sket noget møg her, den bliver gået efter med lup de nærmeste dage.

Den maskine som ikke kan fungere med SP 2 har XP Home Edition som
styresystem.

Kim Larsen (øv)

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Peter Loumann

Dato : 05-10-04 20:22

Kim Larsen skrev:

>Sikke en omgang l*rt Service Pack 2 er (

Det synes jeg da ikke ...

>Jeg kan ikke opdatere maskinen mere.

Hvordan? Hvilken fejl får du? Er det en dansk windåze? Den danske
Windows Update har haft problemer, se tråden om det her i gruppen; men
de er vist løst nu.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-10-04 22:00

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Det synes jeg da ikke ...

> Hvordan? Hvilken fejl får du?

Det har jeg beskrevet i starten af tråden:

> [...]
Messenger af sig selv. For det tredje taber Explorer det givne Http://
parameter så man skal skrive dette selv hver gang i adresselinien.

Ja.

> Den danske
> Windows Update har haft problemer, se tråden om det her i gruppen; > men
> de er vist løst nu.

Ja men altså ikke for mig

Fra : Calle.

Dato : 05-10-04 09:36

Kim Larsen wrote:
> [...]
> i samme problemer som mig hvis de installerer SP2. Det er spild af
> tid med den installering, så længe produktet er så dårligt.
flet din XP sammen med SP2, og kør så en installation oven i den gamle. Kan
ikke lige huske hvad programmet til at flette dem sammen med hedder, men det
står et sted i denne gruppe.
Så har du en XP med SP2 indbygget til når du geninstallerer.
Det virker perfekt.

--
Calle.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 05-10-04 10:36

Kim Larsen wrote:

> [...]
> Service Pack 2, at dette slet ikke fungerer ordentligt. Jeg er nu
> vendt tilbage til gendannelsespunktet før denne installering.

Jeg downloadede SP2 til Home Ed. i aftes via WindowsUpdate, og jeg har
ingen problemer opdaget overhovedet.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 05-10-04 18:41

"Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jesper Stocholm http://stocholm.dk
>
> Programmer's code comment:
> //It probably makes more sense when you're stoned.

Jeg har ikke haft problemer hverken før eller efter SP2 blev installeret, så
til Kim du er h e l t sikker på du ikke har et eller andet snavs på den
drillende maskine jeg har ikke rigtigt selv hørt eller set venner og
kollegaer der har fået problemer efter SP2.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Sander

Dato : 05-10-04 19:24

http://www.autopatcher.com/autostreamer.html

Autostreamer hedder et af de programmer der kan Slipstreame en Win xp cd,
og det virker ganske fortrinligt.
Sander.

Kører med Sp2 på 3 maskiner uden problemer.

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-10-04 19:46

> [...]

> drillende maskine jeg har ikke rigtigt selv hørt eller set venner og
> kollegaer der har fået problemer efter SP2.

Det eneste jeg kan sige er, at virusscanner har ikke fundet noget, Ad-Aware
har fjernet alt hvad den skulle Spy-bot og Spysweeper har fjernet det som
det skulle. Computeren kører som den skal - den gider bare ikke det der med
SP2 uden de problemer jeg har nævnt i starten af tråden.

Jeg er kommet dertil at jeg har opgivet indtil der kommer en ordentlig
opdatering eller at ejeren af maskinen re-installerer den. Og det kommer nok
ikke til at ske - såååhhh... slut med flere opdateringer på den maskine ved
mindre at én eller anden kommer med et guldkorn

Fra : Carsten

Dato : 05-10-04 21:56

On Tue, 5 Oct 2004 20:46:13 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>ikke til at ske - såååhhh... slut med flere opdateringer på den maskine ved
>mindre at én eller anden kommer med et guldkorn

Hvis du nu lavede en slipstreamet cd med SP-2 på, så kunne du køre
kompabilitets-test med den cd.
På den måde kunne du se, om der eventuelt skulle være programmer
installeret, som konflikter med SP-2 installationen.

Mvh
Carsten

Fra : IzNoGoUd

Dato : 06-10-04 17:32

wrote:

> [...]
>ikke til at ske - såååhhh... slut med flere opdateringer på den maskine ved
>mindre at én eller anden kommer med et guldkorn

Prøv at køre hijackthis.exe og kom med resultatet her.
Det er nok som andre har skrevet en ikke helt ren maskine.

http://209.133.47.12/~merijn/files/HijackThis.exe

best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*
"All your base are belong to us"

Fra : Kim Larsen

Dato : 07-10-04 01:06

"IzNoGoUd" <iznogoud@iznogoud.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at køre hijackthis.exe og kom med resultatet her.
> Det er nok som andre har skrevet en ikke helt ren maskine.
>
> http://209.133.47.12/~merijn/files/HijackThis.exe

Her er resultatet, håber du kan bruge det til noget:

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 02:04:23, on 07-10-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Avsynmgr.exe
C:\Programmer\Canon\MultiPASS4\MPSERVIC.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\VsStat.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Vshwin32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Network Associates\McShield\Mcshield.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\Avconsol.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Canon\MultiPASS4\MPDBMgr.exe
C:\Documents and Settings\Kim\Lokale indstillinger\Temporary Internet
Files\Content.IE5\0T6BC1MZ\HijackThis[1].exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar =
http://search.scourweb.net/nph-search.cgi?partner=wesb1&look=sbar1_srchbtn
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page =
http://search.scourweb.net/nph-search.cgi?partner=wesrch1&look=stmpl1&kw=
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
file:///E:/Startside/Startide.htm
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL =
http://search.scourweb.net/nph-search.cgi?partner=wesrch1&look=stmpl1&kw=
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar =
http://search.scourweb.net/nph-search.cgi?partner=wesb1&look=sbar1_srchbtn
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page =
http://search.scourweb.net/nph-search.cgi?partner=wesrch1&look=stmpl1&kw=
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
http://search.scourweb.net/nph-search.cgi?partner=wesrch1&look=stmpl1&kw=
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
http://search.scourweb.net/nph-search.cgi?partner=wesrch1&look=stmpl1&kw=
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) =
http://search.scourweb.net/nph-search.cgi?partner=wesrch1&look=stmpl1&kw=
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) =
http://search.scourweb.net/nph-search.cgi?partner=wesrch1&look=stmpl1&kw=
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Tiscali
A/S - Microsoft Internet Explorer
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} -
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - D:\Spybot -
Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} -
C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {ACB1E670-3217-45C4-A021-6B829A8A27CB} -
C:\Programmer\McAfee\McAfee VirusScan\VSCShellExtension.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {4E7BD74F-2B8D-469E-C0FF-FD60B590A87D} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [TaskReg] C:\Programmer\Kazaa\My Shared Folder\Super Mario
Bros 2 (2).exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] C:\Programmer\Fælles
filer\Real\Update_OB\realsched.exe -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliPoint] "C:\Programmer\Microsoft
IntelliPoint\point32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus!
3\MsgPlus.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus!
3\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [McAfee.InstantUpdate.Monitor]
"C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe"
/STARTMONITOR
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe"
/background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft
Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: Åbn billede i &Microsoft PhotoDraw -
res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office\1030\phdintl.dll/phdContext.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} -
C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger -
{FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: btcprinv - http://www.supertel.se/download/btcprinv.cab
O16 - DPF: Yahoo! Chess -
http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/ct1_x.cab
O16 - DPF: {1663ed61-23eb-11d2-b92f-008048fdd814} (MeadCo ScriptX Basic) -
http://www.meadroid.com/scriptx/ScriptX.cab
O16 - DPF: {18D9C485-7EEC-4395-95DA-DC3875B10E81} (TEInstallPlugIn) -
http://www.skylinesoft.com/interactive/TerraExplorer/Install/TEInstallPlugIn.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) -
http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {402EE96E-2CE8-482D-ADA5-CECEEA07E16D} (TurnTool Scene) -
http://www.turntool.com/ViewerInstall.exe
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient
Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer
Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) -
https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {DF780F87-FF2B-4DF8-92D0-73DB16A1543A} (PopCapLoader Object) -
http://www.shockwave.com/content/zuma/popcaploader_v5.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) -
https://netbank.danskebank.dk/netbank/activex/DanskeSikker.cab

Fra : IzNoGoUd

Dato : 07-10-04 07:27

On Thu, 7 Oct 2004 02:06:18 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>http://www.shockwave.com/content/zuma/popcaploader_v5.cab
>O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) -

Tak for det og så kan jeg sige dig at du skal have afinstalleret kazaa
jeg stoler ikke på det program så væk med det. Der kommer meget skidt
ind med det program!!!

Kør så spybot, adaware og virusscan prøv lige med:
http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
og
http://www.pandasoftware.com/activescan/com/activescan_principal.htm

Du har en del hijack programmer inde, som stjæler din startside i din
IE browser! kør dette lille program men du skal nok manuelt ind og
fjeren services som starter disse hijacker op!
http://209.133.47.12/~merijn/files/CWShredder.exe

Desuden har du et lille problem med canon printer softwaren som jeg
har beskrevet i en anden tråd, det er den der er dit største problem!
Følg instruktionerne om download, husk lige at vælge dansk.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;884020

Desuden skulle du lige rense lidt ud i dine filer som starter op fx.
behøver du måske ikke nerocheck.

God arbejdslyst

Fra : Kim Larsen

Dato : 07-10-04 08:48

> [...]
> behøver du måske ikke nerocheck.
>
> God arbejdslyst
>
> best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.

Det bliver en re-installation af XP, for XP af-installerer åbenbart ikke
ordentligt. Bl.a. Kazaa skulle være væk da det er af-installeret og ikke
bliver brugt mere men det er det åbenbart ikke.

Tak for hjælpen.

Fra : IzNoGoUd

Dato : 07-10-04 09:13

On Thu, 7 Oct 2004 09:48:05 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

>Det bliver en re-installation af XP, for XP af-installerer åbenbart ikke
>ordentligt. Bl.a. Kazaa skulle være væk da det er af-installeret og ikke
>bliver brugt mere men det er det åbenbart ikke.

Hmm det er nok ikke nødvendigt for du får samme problem med canon
printeren, tcpip loopback, det er den som gør at det tager et år at
åbne fx. Denne Computer!

Hvis du har kræfter så installer SP2
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=049C9DBE-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A

hent samtidig omtalte fix til sp2
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=17D997D2-5034-4BBB-B74D-AD8430A1F7C8

når du har kørt sp2 og genstartet så installre du fixet, og genstarter
så vil du opleve at det største problem er væk!

Jeg har haft samme problem med Canon printer MPC190!

Det med browserhijack kan også løses uden geninstallering!

Fra : Kim Larsen

Dato : 07-10-04 11:29

> [...]
>
> Jeg har haft samme problem med Canon printer MPC190!
>
> Det med browserhijack kan også løses uden geninstallering!

Mc Afee begyndte også ikke at ville lade sig opdatere efter op- og
af-installering af SP2. Jeg forsøgte at af-installere den og gen-installere
Mc Afee og nu vil Mc Afee slet ikke noget som helst, så der er vist ingen
vej uden om.

Problemet med langsommelighed kører mest på når den starter op efter login.
Den er ikke speciel langsom i forhold til Denne computer.

Tilstanden når SP2 er installeret:
[...]

Tilstanden når SP2 ikke er installeret:
Den vil ikke køre med Mc Afee mere. Ellers kører den normalt men det duer
selvfølgelig ikke at virusscanneren ikke fungerer.

(Bill Gates er ikke så populær her lige p.t.) (øv)

Fra : IzNoGoUd

Dato : 07-10-04 13:22

On Thu, 7 Oct 2004 12:28:38 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>Mc Afee og nu vil Mc Afee slet ikke noget som helst, så der er vist ingen

Du har nok en trojansk hest inde på maskinen. Den lægger dit
INSTALLERET antivirus pogram ned! Glem Mc Afee og kør online scan!
Hvis du ikke kan køre nogel af de 2 nævnte så blokerer den trojanske
hest for dem også. Tjek din hosts fil
c:\windows\system32\drivers\etc\hosts
Der må ikke være endelse på den fil, og den må kun indeholde denne
linie: 127.0.0.1   localhost
Ja nu bruger jeg hosts filen til at blokere for websteder, såå jeg har
1085 linier som afliver diverse websteder!

> [...]
>Messenger af sig selv. For det tredje taber Explorer det givne Http://
>parameter så man skal skrive dette selv hver gang i adresselinien.

Undskyld mig, men ser du ikke jeg har skrevet om et hotfix som
afhjælper dette problem med canon softwaren! TCP IP loopback
problemet. Og eller er det virus/trojanske heste der er på spil!
Messenger og IE bliver nok som før når du har renset maskinen!

>Tilstanden når SP2 ikke er installeret:
>Den vil ikke køre med Mc Afee mere. Ellers kører den normalt men det duer
>selvfølgelig ikke at virusscanneren ikke fungerer.

Du har noget inde som spærre for dit installeret AV program. Kør
online virusscan!

>(Bill Gates er ikke så populær her lige p.t.) (øv)

Hmm det kan godt være rigtigt når det ikke virker

Altså! få fjernet alt skrammel af hijack, spyware, trojanske heste og
virus. Glem dit installret AV program, kør online scan.

Installer SP2 den på ca. 270mb "genstart" så du ikke kløjs i den
danske opdatering, jeg ved ikke om de har fixet det hos microsoft for
nogle har været uheldig med online opdateringen!

Så finder du tcpip hotfix til SP2 og installere dette, genstarter så
skulle den køre som smurt

Fra : Kim Larsen

Dato : 07-10-04 16:32

> [...]
> nogle har været uheldig med online opdateringen!
>
> Så finder du tcpip hotfix til SP2 og installere dette, genstarter så

Først vil jeg lige sige mange tak for hjælpen uanset om jeg kan få den gamle
installation til at virke eller ej.

Men lige et sidste spørgsmål: Jeg har aldrig kørt en online-scanning, hvor
gør man det henne ?

Fra : IzNoGoUd

Dato : 07-10-04 20:33

On Thu, 7 Oct 2004 17:32:20 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

>Først vil jeg lige sige mange tak for hjælpen uanset om jeg kan få den gamle
>installation til at virke eller ej.

ingen årsag!

>Men lige et sidste spørgsmål: Jeg har aldrig kørt en online-scanning, hvor
>gør man det henne ?

hmm så har du nok ikke nærlæst min tidliger post, eller bare ikke
fulgt de 2 links anyway here we goes:

Online virus scan
http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
og
http://www.pandasoftware.com/activescan/com/activescan_principal.htm

Du kan også søge på google: "online virus scan"

Jeg kan fornemme at du lige skulle læse tråden igennem en gang til og
så give det et forsøg mere! Jeg mener det vil spare dig for en masse
installation=tid!

Men husk når/hvis du har geninstalleret og smidt sp2 ind så vil du få
samme problem som nu med canon softwaren! Husk at tilføje hotfix:

Fra : Martin

Dato : 12-10-04 00:32

> [...]
> samme problemer som mig hvis de installerer SP2. Det er spild af tid med den
> installering, så længe produktet er så dårligt.

Det er åbenbart ikke alle drivere at sp2 er glad for, har jeg kunnet
læse mig til.
Har selv lige forsøgt at installere sp2, med det resultat at den på
det nærmeste kværnede den gamle windowsintallation.
Jeg kunne lige få den skubbet i gang igen, og kom ind i windows hvor
næsten alt skrift nu var i symboler, som man ikke fik noget ud af.
Jeg prøvede at bjærge det synkede skib ved at få windows til at vende
tilbage til den sidst kendte konfiguration der virkede. Der skete
ingenting og windows var stadigvæk et symbolhelvede.
Efter at have installeret windows igen med en friskformateret
harddisk, installerede jeg igen sp2 med det resultat at min
internetforbindelse blev meget mærkelig. Jeg kunne surfe i ca. 2 min.
mens forbindelsen kunne vise færre og færre sider for til sidst at gå
helt kold.
Det er det værste gang lort microsoft endnu har leveret. Ikke nok med
at sp2 er inkompatibel med nogle drivere (eller hvad det nu er sp2
ikke kan lide ved min computer), den smadre også hele systemet for et
godt ord, hvis man er uheldig som jeg.
Mit råd. Lad være med at installere indtil MS har fixet problemerne.