MS Windows
briani 27239
Tjekke for corrupte filer på HD?
Fra : sfc

Dato : 04-10-04 14:41

Hej NG!!

Der gik lidt ged i installation af SP2, så jeg mistede 100gb på mit E: drev.
Alle 100gb var forsvundet, men da jeg kørte scandisk, kom de frem igen.

Men problemet er at mange af filerne er corrupte. Mange af filerne er
installetions programmer som steam.exe osv. Men der ligger også en del mps
og billeder.

Hvordan finder jeg ud af hvilke filer der ikke virker mere, uden at skulle
køre dem alle?

Mvh Sfc

Fra : Ricko.

Dato : 04-10-04 14:58

http://www.scaramouch.com/en_home.php

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-10-04 16:15

"Ricko." <ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> har prøvet denne med held ,
> http://www.scaramouch.com/en_home.php
+++++++++++++++++++

Hej.

Jeg tror ikke at det er et "cleanerprogram" han søger, men et program til at
tjekke om filerne virker.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Ricko.

Dato : 04-10-04 18:40

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:41616896$0$202$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
>
> Hej.
>
> Jeg tror ikke at det er et "cleanerprogram" han søger, men et program til

han kan jo netop køre det prog og så se hvad den finder af filer der ikke
virker mere , om han så vil beholde dem eller slette dem kan han selv
bestemme

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-10-04 18:55

> han kan jo netop køre det prog og så se hvad den finder af filer der ikke
> virker mere , om han så vil beholde dem eller slette dem kan han selv
> bestemme
+++++++++++++++++++++++

Det kan måske tjekke om f.eks. en zip virker?

Fra : sfc

Dato : 06-10-04 11:24

"Ricko." <ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> "sfc" <sfcFJERN@FJERNtiscali.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.scaramouch.com/en_home.php

Den virkede desværre ikke til mit problem..
Den sagde ikke noget til de filer som jeg ved er i stykker.

Mvh Sfc

Fra : sfc

Dato : 06-10-04 11:25

"sfc" <sfcFJERN@FJERNtiscali.dk> skrev i en meddelelse
>er at mange af filerne er corrupte. Mange af filerne er
> installetions programmer som steam.exe osv. Men der ligger også en del mps

mps = Mp3

Mvh Sfc

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 08-10-04 19:05

> [...]
>er at mange af filerne er corrupte. Mange af filerne er
> installetions programmer som steam.exe osv. Men der ligger også en del mps

Hej.

Hvis det er mp3 du skal tjekke er her et shareware program
http://www.shivi.de/MP3Test/ som kan teste mp3, det virker i 30 dage. Har
selv haft prøvet det, og det virker godt, du kan se hvor mange procent af
filen som er ødelagt, som så bliver skrevet i en log file.