MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
WinXP Pro og Mr. Platinum kortlæser
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-10-04 14:48

Er der nogen herinde, som bruger en Mr. Platinum kortlæser på WinXP?
Den kunne engang købes i Bilka til billige penge. Den er mørkegrå og
der er to eller tre sprækker til forskellige kort på fronten af den,
men der står ikke noget modelnummer eller noget som helst under bunden.

En kammerat har sådan en og WinXP går ned hver eneste gang man kobler
den til. Man kan så resette computeren og så virker kortlæseren efter
genstarten, men kun indtil man rykker kortlæseren ud af USB-stikket,
eller forsøger at lukke eller genstarte imens kortlæseren sidder i,
for så ender det igen i en blå skærm. Hvad der sker kan jeg ikke
gennemskue, da fejlmeddelelsen er det rene volapyk (noget med 0x0 og
en masse tal og bogstaver).

Jeg har ledt efter en driver på nettet, man det er ikke lykkedes mig
at finde den. Det tætteste jeg er kommet på er:
<http://www.gidanagarder.dk/default.aspx?shopDept0=3&shopDept1=19>,
men det er jo nærmest umuligt at vide hvilken en man skal vælge, når
der hverken er billeder eller modelnumre at gå ud fra. Æv!

--
Hilsen
Madsen

Fra : NikonPro.dk

Dato : 02-10-04 14:57

Thomas G. Madsen wrote:
> [...]
> men det er jo nærmest umuligt at vide hvilken en man skal vælge, når
> der hverken er billeder eller modelnumre at gå ud fra. Æv!

Hej Madsen

Jeg købte også en sådan og fik der en lille CD som var afskåret med (håber
du forstår hvad jeg mener) den indeholder driver for Win 98/98SE/2000 og
user manual. Selv efter slipstreamed Win xp SP2 har det været nødvendigt at
installere den igen (med 2000 driver) for at jeg kan bruge min kortlæser.

Tag kontakt til mig pr. mail, hvis du ønsker jeg på den ene eller anden måde
skal sende dig kopi

Fra : NikonPro.dk

Dato : 02-10-04 15:01

NikonPro.dk" <mail"fjern-dette wrote:
> Tag kontakt til mig pr. mail, hvis du ønsker jeg på den ene eller
> anden måde skal sende dig kopi

Ups glemte lige

Bjarne

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-10-04 15:06

NikonPro.dk skrev:

> Jeg købte også en sådan og fik der en lille CD som var
> afskåret med (håber du forstår hvad jeg mener) den indeholder
> driver for Win 98/98SE/2000 og user manual.

Sært at der ikke fulgte sådan en med til hans og så er det
muligvis derfor den ikke virker, for vi har ikke installeret
noget som helst til den kortlæser.

> Tag kontakt til mig pr. mail, hvis du ønsker jeg på den ene
> eller anden måde skal sende dig kopi

Ok. Jeg sender dig lige en mail om lidt så. Tak for hjælpen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : NikonPro.dk

Dato : 02-10-04 15:46

Thomas G. Madsen wrote:

> Sært at der ikke fulgte sådan en med til hans og så er det
> muligvis derfor den ikke virker, for vi har ikke installeret
> noget som helst til den kortlæser.
>
> Ok. Jeg sender dig lige en mail om lidt så. Tak for hjælpen.

Når jeg installerede card-reader advarede Win XP PRO DK om at driver ikke
var XP godkendt (eller noget i den retning) og spurgte om jeg ville
forsætte, hvilket jeg jo altså gjorde og har gjort ved hver geninstallering
efter format.

Håber det vil lykkes for jer

Få forsat god weekend

Bjarne

Fra : usenet

Dato : 02-10-04 15:41

> [...]
> der er to eller tre sprækker til forskellige kort på fronten af den,
> men der står ikke noget modelnummer eller noget som helst under bunden.

Har kørt med den i omkring 2-2,5 år. på XP SR1 og nu SR2 uden problem.
Har ikke installeret noget specielt software, andet end de drivere XP
installerer.

Dan

---

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-10-04 16:13

usenet skrev:

> Har kørt med den i omkring 2-2,5 år. på XP SR1 og nu SR2 uden
> problem. Har ikke installeret noget specielt software, andet
> end de drivere XP installerer.

Hmm, jeg håber ikke at det er et hardware-problem, men jeg har nu
modtaget driveren fra Bjarne og vil prøve at installere den her
engang i weekenden. Skal nok vende tilbage om det fungerede eller
ej.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-10-04 02:41

Thomas G. Madsen skrev:

> Skal nok vende tilbage om det fungerede eller ej.

Det blev bedre, men ikke perfekt. Den er sær den computer, så
jeg bliver vist nødt til at slæbe den med hjem og tømme den en
af dagene. Den mangler i øvrigt også at få SP2 installeret.

Da driveren fra Bjarne blev installeret, kunne jeg få lov til at
genstarte den imens kortlæseren var i, men så gik den død under
opstarten med den samme blå skærm, som den plejer at komme med.

Fejlmeddelesen er:
STOP: 0xC000005, 0x80534600, 0xF342BBC8, 0x000000000

Virkelig nemt at fejlsøge ud fra sådan en melding (ironi on).

Når man så langt om længe får computeren i gang igen, så virker
kortlæseren tilsyneladende fint og det lykkedes da også at få
den genstartet tre gange i træk med kortlæseren i uden at den
gik ned, men fjerde gang gik det galt igen. Sikke noget møg.

--
Hilsen
Madsen

Fra : NikonPro.dk

Dato : 03-10-04 06:32

Thomas G. Madsen wrote:
> [...]
> den genstartet tre gange i træk med kortlæseren i uden at den
> gik ned, men fjerde gang gik det galt igen. Sikke noget møg.

Jeg er ked af at læse, at det ikke virkede (andet end meget lidt delvis).
Jeg må beklage, men så melder jeg pas

Bjarne

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-10-04 12:08

NikonPro.dk skrev:

> Jeg er ked af at læse, at det ikke virkede (andet end meget
> lidt delvis).

Jeg tror efterhånden at der er et eller andet galt med hardwaren
i den computer, for den har aldrig været særlig stabil. Ikke når
man sammenligner den med min i hvert tilfælde.

> Jeg må beklage, men så melder jeg pas

Ingen grund til at beklage og endnu engang tak for hjælpen med
driveren. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : NikonPro.dk

Dato : 03-10-04 12:25

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> man sammenligner den med min i hvert tilfælde.
> Ingen grund til at beklage og endnu engang tak for hjælpen med

Ok, jeg håber du finder fejlen
få trods alt forsat god søndag

Bjarne