MS Windows
briani 27239
FTP på Windows XP
Fra : Peter Jensen

Dato : 01-10-04 15:27

Hej,

Jeg forsøger at sætte FTP op på min Windows XP maskine.Når jeg skriver
ftp://localhost i min Internet Explorer virker det fint.

1. Betyder det at min FTP er sat korrekt op ?

2. Hvis JA, hvilken IP adressen skal benyttes ude fra ? WAN forbindelse
eller Serial forbindelse ? (serial er én højere end WAN).

TDC siger at der åbnet for TDC i min router.

Fra : Anders Lund

Dato : 01-10-04 16:26

Peter Jensen wrote:

> Jeg forsøger at sætte FTP op på min Windows XP maskine.Når jeg skriver
> ftp://localhost i min Internet Explorer virker det fint.
>
> 1. Betyder det at min FTP er sat korrekt op ?

FTP server - tja... ser du hvad du har difineret du vil se, når man
tilgår din FTP server? Hvis ja, så er din server vel sat korrekt op. Det
eneste skulle være at den ikke lyttede til de rigtige porter.

> 2. Hvis JA, hvilken IP adressen skal benyttes ude fra ? WAN forbindelse
> eller Serial forbindelse ? (serial er én højere end WAN).

WAN - det er jo den IP adresse der skal bruges. Hvad mener du med serial
forbindelse?

> TDC siger at der åbnet for TDC i min router.

Ja, de har vist nok sat nogle standard NAT routes op i deres router. Kan
dog ikke huske konfigurationen - altså hvilke IP adresse computeren med
FTP serveren skal have.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Peter Jensen

Dato : 01-10-04 16:47

TAK for hjælpen. Virker efter at fundet ud af NAT.

Fra : Calle.

Dato : 03-10-04 11:58

Peter Jensen wrote:
> TAK for hjælpen. Virker efter at fundet ud af NAT.

ikke hvis den skulle ligge på denne ip: 80.199.103.14
--
Calle.

Fra : Anders Lund

Dato : 03-10-04 12:35

Calle. wrote:

> ikke hvis den skulle ligge på denne ip: 80.199.103.14

Hvorfor ikke? Frodi serveren ikke køre lige nu?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-10-04 17:29

Peter Jensen skriver:

> Jeg forsøger at sætte FTP op på min Windows XP maskine.Når jeg skriver
> ftp://localhost i min Internet Explorer virker det fint.

Når du FTP'er til "localhost" gør du det kun ud til netkortet på din
egen maskine

> 1. Betyder det at min FTP er sat korrekt op ?

Ja, men ikke nødvendigvis at den kan tilgås udefra.

> 2. Hvis JA, hvilken IP adressen skal benyttes ude fra ?

80.199.103.14, hvis det er samme maskine som du skrev dit indlæg fra.
Jeg prøvede at komme igennem til en FTP på den adresse, men der er intet
svar.

> TDC siger at der åbnet for TDC i min router.

Okay, de har åbnet for sig selv (sorry kunne ikke lade være).

Du sidder på en DHCP linje, men er det en BBPro med en Speedstream 5xxx
router du ikke selv kan ændre konfiguration i ?

Hvis det er skal du læse i den lile folder, mener at forward af port 21
er til lokaladressen 192.168.1.4. Hvis det et tilfældet, skal den PC du
har bag routeren have den ip. Hvis mine ovenstående antagelser er
korrekte og du ikke kan finde brochuren, så skriv lige. Jeg har den et
eller andet sted.

For øvrigt, så burde du kunne ftp til din ipadresse (den til
offentligheden = 80.199.103.14) for at tjekke om det virker.

Jeg har tidligere lavet en instruktion til opsætning af FTP server med
SpeedStream 2601 roteren, den kan dufinde på min hjemmeside.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Calle.

Dato : 03-10-04 11:55

Peter Jensen wrote:
> [...]
> forbindelse eller Serial forbindelse ? (serial er én højere end WAN).
>
> TDC siger at der åbnet for TDC i min router.

Du mener vel FTP!
--
Calle.