Erfaring med Sony Vaio
Fra : Tommy

Dato : 14-05-01 22:21

Hej

Jeg er ved at købe en brugt Sony Vaio PCG-F540.........er der nogle som har
erfaring med Sony's notebooks ???

Venlig hilsen
Tommy

Fra : Dr. Ralph

Dato : 14-05-01 23:37

On Mon, 14 May 2001 23:20:41 +0200, "Tommy"
<tommy.nielsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg er ved at købe en brugt Sony Vaio PCG-F540.........er der nogle som har
> [...]

Nej, da Sony ikke officiet sælger dem i DK - endnu.
Men det MÅ komme snart, da jeg kan se på udenlandske news groups, at
Vaio navnet dukker mere op end Thinkpad og Dell- og det er ikke pga
kritik.

Men jeg har hørt en del godt om Vaio i anmeldelser - men også lidt
skidt.
Størrelsen og designet er flot på de fleste Vaio, men tastaturet er
generelt ikke i top.

Dog er der 2 expert butikker i kbh, der forhandler Sony Vaio - men de
opkøber dem i Tyskland - derfor fås de ikke med dansk tastatur.

Jeg havde kig på Sony's nye R505 (eller som den hedder i Euroap R600)
en lille svend på 1,7 kg med en 12' tft skærm, 128 MB, 20 GB HD,
memory stick læser, jog dial og PIII 850 mhz i stålfarvet magnesium
design til ca. 30.000 kr.
Du kan se den hér:
http://www.sonystyle.com/vaio/r505/index.html

Og hér kan du se et flot billede af dyret:
http://www.sonystyle.com/vaio/r505/glamour_02.htm

Jeg står ogskal vælge mellem denne og Apples nye powerbook G4 TI -
begge vil koste i omegnen af 30.000 kr - hvis Apple lavede TIG4 med
win-tel så var jeg ikke i tvivl - men nu er jeg.
Skal jeg gå efter 12' win-tel luxus (1,7 kg)eller efter 15,2'
widescreen titanium Apple luxus (2,4 kg) ???

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@remove.mail.com
Please remove "remove." before mailing me.

Fra : Madsen

Dato : 15-05-01 01:08

"Dr. Ralph" <dr.ralph@remove.mail.com> skrev:

> Skal jeg gå efter 12' win-tel luxus (1,7 kg)eller efter 15,2'
> widescreen titanium Apple luxus (2,4 kg) ???

Ja jeg må nok indrømme at jeg er fuldstændig solgt til designet
på Apple's G4 powerbook. Kan den mon ikke køre MAC OS X?
Det har fået meget ros det styresystem.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Dr. Ralph

Dato : 15-05-01 05:33

>Ja jeg må nok indrømme at jeg er fuldstændig solgt til designet
>på Apple's G4 powerbook. Kan den mon ikke køre MAC OS X?
>Det har fået meget ros det styresystem.

Efter er KÆMPE tråd i dk.edb.mac med overskriften"winos & macos" fik
jeg undertråde, der lige nu er på ca 150 indlæg - så dette emen kan
skabe debat. Deabtten blev dog holdt i et pænt sprog - men der kom da
et par klager fra mac folk i gruppen, der åbentbart har oplevet
sådanne diskussioner før - og er trææte af dem.
De havde tydeligvis kun læst overskriften i mit indlæg - for selv om
debatten blev på 150 indlæg, så drejde det sig ikke så meget om mac VS
win - men mere detaljeret om, hvilket OS der havde de nemmeste
genvejevia mus og tastatur og om, hvilke programmer, der understøtter
macosX.
Jeg fik da også at vide, at hvis jeg planlagde at købe powerbook G4
TI, så skulle jeg vente til macos X kom preinstalleret på den - det
gør den fomentlig først fra sensommeren - så jeg venter foreløbig.

Men tag et kig derover - hvis du orker læse dig igennem et ton indlæg
- bla. med Jesper Kollerup (ham fra dk.edb.grafik) som stor-debattør.

Fra : Madsen

Dato : 15-05-01 16:16

"Dr. Ralph" <dr.ralph@remove.mail.com> skrev:

> Men tag et kig derover - hvis du orker læse dig igennem et ton indlæg
> - bla. med Jesper Kollerup (ham fra dk.edb.grafik) som stor-debattør.

Jeg har lige været ovre og kigge og har ret hurtigt opdaget at det
er der sædvanlige ævl som Mac og PC folket alligevel aldrig bliver
enige om, så det gider jeg ikke rigtig at spille tiden på.
MAC er suveræn til noget og PC til noget andet og på mange
områder overlapper de hinanden, og så er den potte ude IMO.
Du kommer nok ikke uden om Mac når vi snakker den grafiske
branche og sådan tror jeg det bliver ved i mange år frem endnu.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)