MS Windows
briani 27239
Windows XP Home netværkstraffik?
Fra : Jørgen Staun

Dato : 28-09-04 10:17

Vi har lige koblet 20 bærbare XP Home edition op på vores netværk, med den
konsekvens at de poller ekstremt meget på nettet og dermed lægger netværket
net. - Der er ikke nogen problemer med vores øvrige XP Pro-klienter

Er der nogen der ved hvad årsagen til denne netværkstraffik på XP home
er?? - al hjælp er velkommen. Jeg har 300 brugere, der ikke kan tilgå
nettet.

Fra : Anders Lund

Dato : 28-09-04 18:22

Jørgen Staun wrote:
> Vi har lige koblet 20 bærbare XP Home edition op på vores netværk, med den
> konsekvens at de poller ekstremt meget på nettet og dermed lægger netværket
> net. - Der er ikke nogen problemer med vores øvrige XP Pro-klienter

Er det den automatiske opdatering som er gået i gang?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 28-09-04 18:37

"Jørgen Staun" <js@_REMOVE_odin.hgmf.dk> writes:

> Er der nogen der ved hvad årsagen til denne netværkstraffik på XP home
> er?? - al hjælp er velkommen. Jeg har 300 brugere, der ikke kan tilgå
> nettet.

Hvis det er "ARP who-is"-forespørgsler kan det meget vel være
virus. Jeg bor på kollegie, og der har problemet også været meget
stort.

Christoffer Olsen