MS Windows
briani 27239
Hvorfor kommer denne boks ved opstart af X~
Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-09-04 18:44

Jeg har i et stykke tid hidset mig op over en "start-boks" der kommer hver
gang jeg starter maskinen. jeg kører XP dansk.
Se: www.towle.dk/boks.djpg

Hvorfor kommer den og hvordan får jeg den væk?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Zulu

Dato : 27-09-04 19:03

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har i et stykke tid hidset mig op over en "start-boks" der kommer hver
> gang jeg starter maskinen. jeg kører XP dansk.
> Se: www.towle.dk/boks.djpg
>
> Hvorfor kommer den og hvordan får jeg den væk?

Det hedder et vindue - ikke en box...

Den kommer fordi den er blevet bedt om det. Prøv at gå ned i Start ->
Programmer -> Start og se om der ikk er en genvej til mappen der. Fjern
(slet) genvejen så skulle vindue gerne holde op med at poppe op ved start.

Zulu

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-09-04 19:59

Zulu wrote:
> "Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse

> Det hedder et vindue - ikke en box...

Touché

> [...]
> Programmer -> Start og se om der ikk er en genvej til mappen der.
> Fjern (slet) genvejen så skulle vindue gerne holde op med at poppe op

Det har jeg faktisk prøvet. Når jeg klikker på Start-knappen og vælger
Programmer > Start ser jeg de programmer og services der starter sammen med
Windows. Der foruden er der en mappe der hedder "Programmer", som kun
indeholder endnu en mappe: "Start" og den er tom. Hvis jeg højreklikker på
denne og vælger at slette den, spørger XP først om jeg er sikker og det
siger jeg JA til. Så kommer svinet og siger: "Start er en
Windows-systemmappe og er nødvendig, for at Windows kan køre korrekt. Den
kan ikke slettes".

Hvordan de to overflødige lag af mapper er opstået, kan jeg ikke gøre rede
for.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-09-04 02:12

Kurt Hansen skriblede og skrablede følgende:

> [...]
> Windows kan køre korrekt. Den kan ikke slettes".
>
> Hvordan de to overflødige lag af mapper er opstået, kan jeg ikke gøre

Prøv at gøre det via windows stifinder, den er bedre til at håndtere
startmappen.

Claus

Fra : Kurt Hansen

Dato : 29-09-04 15:35

Claus Tersgov wrote:
> Kurt Hansen skriblede og skrablede følgende:

> Prøv at gøre det via windows stifinder, den er bedre til at håndtere
> startmappen.

Det har jeg nu gjort. Den der forpulede Start-mappe bliver bare automatisk
gendannet og vises hver gang jeg starter maskine

Venlig hilsen
Kurt Hansen