MS Windows
briani 27239
PowerToys Win. 98
Fra : Pico

Dato : 27-09-04 12:46

Findes der ikke et PowerToys til Win 98, jeg har prøvet at lede efter
det uden held. Jeg ved godt at der ligger et på Win 98 CD'en, men
det består vist kun af TweakUI og jeg har en bekendt der godt kunne
bruge funktionen Resize Billede som vi har i XP.
Evt. nogle alternativer så man får højrekliks funktionen med at ændre
størrelsen på billederne.

Pico

Fra : John

Dato : 27-09-04 13:01

"Pico" skrev i en meddelelse

> Findes der ikke et PowerToys til Win 98, jeg har en bekendt der godt kunne
> bruge funktionen Resize Billede som vi har i XP.

Jo, kig her:
http://www.microsoft.com/windows/ie/previous/webaccess/ie5wa.mspx

Virker fint på min win98-2 m/ IE6.

Mere guf:
http://www.microsoft.com/windows/ie/previous/webaccess/default.mspx

Mvh John

Fra : Pico

Dato : 27-09-04 13:50

John wrote:

> Jo, kig her:
> http://www.microsoft.com/windows/ie/previous/webaccess/ie5wa.mspx

Takker, er hentet og vil blive prøvet på hendes PC i aften.
Pico

Fra : Pico

Dato : 27-09-04 21:46

Pico wrote:

> Takker, er hentet og vil blive prøvet på hendes PC i aften.

Jeg har nu prøvet programmet på hendes PC og det virkede ikke efter
hensigten. Jeg har nok ikke forklaret mig rigtigt, det hun ønsker er en
funktion til at ændre billedstørelsen på billeder der ligger på
harddisken ligesom man har i XP når PowerToys til XP er installeret,
højreklik og vælg Resize billed, hvorefter man kan vælge forskellige
størelser. Ie5Wa virker kun i brovseren og er da fint hvis man sidder på
et modem og vil bestemme hvad der skal hentes.
Er der nogen der ved om det findes til Win 98 ?
Pico

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 27-09-04 22:34

Mon, 27 Sep 2004 22:46:27 +0200, skrev Pico:

> hensigten. Jeg har nok ikke forklaret mig rigtigt, det hun ønsker er en
> funktion til at ændre billedstørelsen på billeder der ligger på
> harddisken ligesom man har i XP når PowerToys til XP er installeret,

Kan Irfanview ikke bruges til det?
http://www.irfanview.com/
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre

Fra : Pico

Dato : 27-09-04 23:03

Kaj Svenningsen wrote:

> Kan Irfanview ikke bruges til det?

Jo det kan det da, men for det meste bruger hun PhotoShop, men cykler
også rundt i ACDsee og Irfanview så det er ikke muligheden for at ændre
størelsen der mangler, men det er væsentlig lettere at højreklikke og
ændre med få mussetaster ligesom i XP.
Pico

Fra : Gevaldi

Dato : 27-09-04 13:03

Pico skriblede:
> [...]
> Billede som vi har i XP.
> Evt. nogle alternativer så man får højrekliks funktionen

En simpel søgning på www.google.com
og du ville have fundet dette:

http://www.microsoft.com/windows95/downloads/contents/wutoys/w95pwrtoysset/d
efault.asp

--
/Gevaldi

Fra : Pico

Dato : 27-09-04 13:41

Gevaldi wrote:
> Pico skriblede:

> [...]

Er du ude med riven Nå det var pænt af dig, men jeg havde fundet den
side og
bemærket at der nedenunder står:

NOTE: This download is not intended for use on computers running
Microsoft® Windows® 98, or on computers running Microsoft® Windows® 95
OSR 1 or earlier versions.

Derfor spurgte jet efter Win 98.
Pico