MS Windows
briani 27239
xp home oven på pro
Fra : Khan

Dato : 26-09-04 17:34

jeg har en maskine som ved en fejl er installeret med
win-xp pro. Det skulle have været xp-home.
Desværre er min xp-home en oem, og når jeg prøver
at installere det får jeg at vide, at der allerede er et
styresystem på maskinen.

Er jeg nødt til at formattere disken eller er der en lettere
måde?

Mvh
Khan

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-09-04 20:44

Khan wrote:

> jeg har en maskine som ved en fejl er installeret med
> win-xp pro. Det skulle have været xp-home.

Hvorfor ikke beholde Pro?

Jesper G. Poulsen

Fra : Khan

Dato : 27-09-04 19:23

Hej Jesper

Fordi licensen til Pro allerede er i brug, og det er Home's ikke.

Khan

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-09-04 20:45

"Khan" <kiehn@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> styresystem på maskinen.
>
> Er jeg nødt til at formattere disken eller er der en lettere

++++++++++++++++++++

Hej.

Kan du ikke vælge opdatere(mener jeg det hedder) i starten?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-09-04 21:01

Jørgen Nielsen skrev:

>Kan du ikke vælge opdatere(mener jeg det hedder) i starten?

At gå fra pro til home er ikke en opdatering/opgradering, det er
det modsatte, så det er ikke muligt.

Men man kan godt opgradere fra home til pro, men altså ikke
omvendt.
--
Knud

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-09-04 12:47

> [...]
> --
> Knud
> Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.

Hej Knud.

Ja der var jeg lidt for hurtig på aftrækkeren, jeg læste det som at det var
pro oven på home.Måske fordi det er det mest naturlige.