MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ingen diskette i HD ???
Fra : Peter [5260]

Dato : 26-09-04 11:59

Hej NG

Når min Winxp home starter, får jeg følgende fejl:
http://www.pointfigure.dk/filer/hdfejl.htm

Fejlen gentages ofte 6-8 gange, med forskellige numre for harddisk og DR.
Fejlen opstår både under Winxp sp1 og sp2.

Mit system består af 2 stk 120GB HD, der fungerer upåklageligt.
Hertil en 200GB HD på USB (sædvanligvis slukket).
DVD-drev og DVD-brænder (2 devices) funker også fint.

Den fejlmeldende applikation (på billederne WINWORD.EXE og zlclient.exe) kan
variere...
Jeg har scannet reg.db'en igennem efter f.eks. "Harddisk3" og "DR20", men
finder ingenting.

Er der nogle hints til, hvor jeg bør starte med at kigge ?

På forhånd tak

--
-.-:-.-:-.-:-.-
Regards / Mvh

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-09-04 13:31

Peter [5260] skrev:

> Er der nogle hints til, hvor jeg bør starte med at kigge ?

Prøv at slette alt hvad der ligger i mappen 'C:\Documents and
Settings\{brugernavn}\Recent', hvis du da ellers har Windows
installeret på C selvfølgelig.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter [5260]

Dato : 26-09-04 16:00

> Prøv at slette alt hvad der ligger i mappen 'C:\Documents and
> Settings\{brugernavn}\Recent', hvis du da ellers har Windows
> installeret på C selvfølgelig.

Er prøvet - hjælper ikke !
/Peter

Fra : Jørgen

Dato : 26-09-04 15:14

Hej Peter
Jeg har samme problem og er derfor spændt på hvad der kommer af tips til
evt. løsning.
Jeg har nogle der bl.a. henviser til McAfee spamkiller og MMkeybd.
Hilsen
Jørgen

Fra : Peter [5260]

Dato : 26-09-04 16:01

"Jørgen" <jjgas@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> evt. løsning.
> Jeg har nogle der bl.a. henviser til McAfee spamkiller og MMkeybd.

Hvilken PC har du?
Jeg har den "gamle" 2,6GHz fra Aldi med multi-drev-fronten, og jeg tror, at
det er den, der gi'r problemer nu...

/Peter

Fra : KsNa

Dato : 26-09-04 17:32

> [...]
> >

> Hvilken PC har du?
> Jeg har den "gamle" 2,6GHz fra Aldi med multi-drev-fronten, og jeg tror,

Jeg har også sådan en PC og har netop i dag, oplevet samme problem, det er
oplevet et par gange tidligere.

Mvh.
Kim

Fra : Jørgen

Dato : 26-09-04 17:31

Hej Peter
Banko! - Det er nøjagtig den samme PC'er som jeg har.
Jeg har forøvrigt været yderst tilfreds med den - jeg har denfaktisk som
uberørt fra den gang jeg hentede den.
Den har aldrig været formateret, men fyldt til randen med alverdens
programmer. Jeg savnernok snart en DVD brænder, så jeg er begyndt at kigge
efter hvor "skruerne" i kabinettet sidder.
Ang. vores fejlmeldinger: Tror du ikke, at det er det manglende diskette
drev, der evt. forvirrer visse programmer i opstarten? Gad vist om vi kan
forhindre det - det er lidt irriterende, at se de popper op når vi tænder
for "lortet".
Nu hvor vi har fået SP2 kan jeg jo undvære McAfee spamkiller - så har jeg da
den mindre.
Det er også lidt underligt, at det er forskellig hvor mange fejlmeldinger
fra gang til gang.