MS Windows
briani 27239
SP2 ødelægger netværksforbindelser
Fra : Jørgen Peter Kjeldse~

Dato : 23-09-04 17:33

Hej,

jeg har opdateret til XP SP2 på to computere. På min bærbare - ingen
problemer. På den stationære - well, alting fungerer tilsyneladende
normalt, men når jeg går på nettet, eller kobler på Messenger, kommer
jeg nogle gange slet ikke på, andre gange går det extremt langsomt, og
efter en tid ophører al aktivitet. Klik på links, reload, whatever -
ingen reaktion.
Det er det samme, om jeg har Firewall aktiveret eller ej.
Jeg har fulgt de forskellige tråde her i gruppen og ikke lige fundet
nogen løsning - er der nogen derude som har prøvet noget lignende, og
kunnet regne ud hvad der var galt?

Venlig hilsen og på forhånd tak for hjælp

--
Jørgen Peter Kjeldsen, Pjørnjende Konsult A.m.b.a.
ornitolog, freelance webdesign & layout m.m.

Fra : Anders Lund

Dato : 23-09-04 17:56

Jørgen Peter Kjeldsen wrote:

> jeg har opdateret til XP SP2 på to computere. På min bærbare - ingen
> problemer. På den stationære - well, alting fungerer tilsyneladende
> normalt, men når jeg går på nettet, eller kobler på Messenger, kommer

Hvordan kommer du på nettet?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jørgen Peter Kjeldse~

Dato : 23-09-04 19:34

Anders Lund wrote:
> Hvordan kommer du på nettet?

ADSL - tidligere (XO SP1) har der aldrig været nogen problemer.

Fra : LD

Dato : 23-09-04 19:08

> Jeg har fulgt de forskellige tråde her i gruppen og ikke lige fundet nogen
> løsning - er der nogen derude som har prøvet noget lignende, og kunnet
> regne ud hvad der var galt?

Hmm..jeg har samme problem med én af de computere som jeg har
opdateret. Det er ligemeget om jeg har XPs eller min egen Sygate
på eller ej.
Der er meget svingende aktivitet, og nettet virker først et par minutter
efter en opstart. Jeg er på nettet via ADSL.

Fra : Henning

Dato : 17-11-04 05:34

"LD" <reply.to@thegroup.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der er meget svingende aktivitet, og nettet virker først et par minutter
> efter en opstart. Jeg er på nettet via ADSL.

Endnu har ingen åbenbart fundet ud af problemet, Jeg opdaterede til
SP2 ingen problemer, et par dage efter kom der en ny sikkerheds
opdatering fra w-udate, da den blev installeret, blokerede min net-
forbindelse igen og igen, jeg kunne godt komme på nettet, men kunne ikke
surfe fra een url til en anden, kunne ikke bruge OE uden at reboote.

Min kones Windows er opdateret men Sp2 og der er ingen problemer,
men jeg tør ikke installere de efterfølgende sikkerhed-opdateringer, af
skræk for at nettet på hendes pc også blokerer.

Jeg har nyinstalleret min Windows xp-pro og har nu kun Sp1 inde.

MVH
Henning