MS Windows
briani 27239
fejl i win98 se
Fra : jama

Dato : 22-09-04 10:21

min pc er bærbar" Amanda 3000M cpu 600 Mhz.192 mb.pc 100 ram ati 4mb grafik
12 gb hardisk og indbygget netkort

Jeg høre til en af de få , der stadig bruger OS 98SE hvorfor fordig det er
den nemmeste af microsoft OS , der lettest kan rep. når og hvis der kommer
fejl i systemet.Problemet er nu , at jeg til stadighed kan downloade update
fra Microsoft Update(sikkerhedpakke 1 OUTLOOK EXPRES 6 på 1.9 mb-nr.837009
og en på sikkerhedsopdate.på 309 kb-nr 823559.).Det sker også , at jeg
pluselig ikke kan komme ind på Outlook Expres der skrives , at det ikke er
et Win 32 program , så må jeg ind og bruge ie6setup til install af Outlook
Expres igen , det skal lige nævnes- min browser er Cryxy , da Explore 6 ikke
virker , den går i fejl og genstarter efter kort brug(der står der konflikt
med Apple Quick Time)dette problem har stået på længe også før jeg fik Quick
Time på , "jeg er heller ikke den store beundre af Bill Gates" ,men
desværre er jeg ikke god nok til Linux..Når jeg læser mine mails kan jeg så
komme ud for , at henvisninger til Links ikke virker når der trykkes på dem
de popper ikke op , derimod kan henvisninger til mail adr. godt virke så de
popper op.Selvfølgelig burde jeg går over til entent OS 2000 eller XP ,men
grundet min lidt (gamle) pc holder jeg fast ved 98 og selvfølgelig også det
, at de andre OS er mere besværlige , at rep. har kørt med både 2000 og XP
,men er ligesom mere fortrolig med det gamle , og også fordi jeg ikke
bruger min pc til mere end lidt surf og prøve install af programmer jeg er
en halvgammel fyr der først i en sen alder lærte computer at kende (1995)
der var jeg allerede godt på vej til pension.Jeg kan en del nu , men dette
problem kan jeg sgu ikke fikse.Undskyld det lidt lange spørgsmål
MVH.u3066

Fra : Gevaldi

Dato : 22-09-04 11:04

jama skriblede:

> Jeg høre til en af de få , der stadig bruger OS 98SE
> hvorfor fordig det er den nemmeste af microsoft OS , der
> lettest kan rep. når og hvis der kommer fejl i
> systemet.

Der er nu mange der stadig bruger 98'eren, da
den jo stadig er et ganske fortræffeligt OS som
ikke fylder alverden.

[klippet]

> [...]
> 6 ikke virker , den går i fejl og genstarter efter kort
> brug(der står der konflikt med Apple Quick Time)

Hva' med at tage en nyinstallation op til overvejelse?
På den måde får du rettet alle de fejl du har og du vil
nok også få en hurtigere maskine, da du slipper af med
alle de ubrugelige programfiler du har liggende i dag.

--
/Gevaldi

Fra : ///JJ

Dato : 22-09-04 15:27

Gevaldi wrote:
> [...]
> nok også få en hurtigere maskine, da du slipper af med
> alle de ubrugelige programfiler du har liggende i dag.

Enig - forfra, selvom det er lidt træls.
Du må dog også forvente at det kan ske igen - Microsoft supporterer ikke
længere Win98 og man kunne derfor mistænke dem for, ikke at teste så
grundigt på de sikkerhedsopdateringer de udsender. Desværre.

WinXP er nu også nemt - du kan få det til at ligne Win98 ret meget :)

///JJ

Fra : Gevaldi

Dato : 22-09-04 15:40

///JJ skriblede:

> Enig - forfra, selvom det er lidt træls.

Nå, det er nu ikke det værste OS at installere.

> Du må dog også forvente at det kan ske igen - Microsoft
> supporterer ikke længere Win98 og man kunne derfor
> mistænke dem for, ikke at teste så grundigt på de
> sikkerhedsopdateringer de udsender. Desværre.

Den udmelding er uden hold i virkeligheden, de opdat.
der er til 98 er fuldt ud funktionsdygtige.
Har du IE/OE 6 er det jo de samme opdat. som til de
andre windows versioner.

> WinXP er nu også nemt - du kan få det til at ligne Win98
> ret meget :)

Ja, men du kan ikke få det til at fylde lige så lidt :(
På mine to maskiner fylder 98 henholdsvis 330 MB
og 270 MB og de cykler derudaf lige så (måske mere)
problemfrit som XP :)

--
/Gevaldi

Fra : ///JJ

Dato : 22-09-04 19:19

Gevaldi wrote:
> ///JJ skriblede:

> Nå, det er nu ikke det værste OS at installere.

Men der er også typisk en lang række programmer der skal på.

> Den udmelding er uden hold i virkeligheden, de opdat.
> der er til 98 er fuldt ud funktionsdygtige.
> Har du IE/OE 6 er det jo de samme opdat. som til de
> andre windows versioner.

Fair nok - det er IMHO!

> Ja, men du kan ikke få det til at fylde lige så lidt :(
> På mine to maskiner fylder 98 henholdsvis 330 MB
> og 270 MB og de cykler derudaf lige så (måske mere)
> problemfrit som XP :)

Vel ligegyldigt - Spørgeren har 12 GB harddisk - rigeligt til XP

///JJ

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-09-04 19:37

Hej ///JJ, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Vel ligegyldigt - Spørgeren har 12 GB harddisk - rigeligt til XP

Uden førstehåndskendskab til Win XP vil jeg dog tro, at en 600 MHz CPU
og 192 MB RAM ikke just får den til at opføre sig som en formel 1-vogn.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : ///JJ

Dato : 22-09-04 20:35

Rudi Stegen wrote:

> Uden førstehåndskendskab til Win XP vil jeg dog tro, at en 600 MHz CPU
> og 192 MB RAM ikke just får den til at opføre sig som en formel
> 1-vogn.

WinXP kan køre med en 233MHz og 64 MB Ram - nej ikke som en formel1 vogn,
men i henhold til indlægget vil jeg vove at sige, at XP vil køre næsten lige
så hurtigt som Win98 - nogle steder vil den være langsommere, andre steder
hurtigere. IMHO! :)

///JJ

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-09-04 20:56

///JJ skriver:

> [...]
> så hurtigt som Win98 - nogle steder vil den være langsommere, andre steder

Erfaringen siger lige det modsatte.

XP uden _nok_ hukommelse er yderst sløvt !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : jama

Dato : 22-09-04 21:08

> Jeg høre til en af de få , der stadig bruger OS 98SE
> hvorfor fordig det er den nemmeste af microsoft OS , der
> lettest kan rep. når og hvis der kommer fejl i
> systemet.

Jeg siger mange tak for de gode råd , min pc er faktisk til Win 2000 det
står der på keyboardet , men da jeg prøver en del på min pc- jeg har altid
været en der ville prøve alt , hvad ens pc kan - sker det , at den kan går
ned eller systemet ryger.Og her har 98 sin beretigelse man laver bare en
install. ovenpå , mens hvis det var 2000 eller XP ville det være mere
besværlig.For her skal man være på vagt , når man vil rep. hvis ikke ryger
man måske på en ren install.istedet for og alle ens programmer skal
install.påny igen!derfor har jeg også lavet 2 partioner C og D , hvor de
ting jeg fået fat på af drivere og progr.gennem tiderne (samt de driver til
computeren selv, grafik-lyd etc.)ligger.Men selv 98 tager sin tid , hvis alt
skal install.igen og i mit tilfælde er det det ikke så længe siden jeg
install. 98 ,så jeg kommer nok til at leve med de fejl min 98 har , da
selvom jeg laver en ren install.sikkert hurtigt ville kunne få fejl igen?
Jeg er jo en nysgerig person. Men endnu engang tak for Jeres besvarelser.
MVH.u3066

Fra : Gevaldi

Dato : 23-09-04 05:31

jama skriblede:

> [...]
> jeg laver en ren install.sikkert hurtigt ville kunne få
> fejl igen? Jeg er jo en nysgerig person. Men endnu

Du kunne have stor glæde af Norton Ghost :)

--
/Gevaldi

Fra : jama

Dato : 23-09-04 08:50

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> jama skriblede:

> Du kunne have stor glæde af Norton Ghost :)
>
> Lige til sidst:
>
> Jeg syntes jeg må tilstå , at grunden til mine links i Emails ikke popper
up når der trykkes på dem , simpelthen er fordig , at jeg har sat min
standard browser i indstilinger til Crazy , når jeg så igen sætter Explore
som standard browser kan jeg igen få minne emails liks til at poppe up når
der trykkes på dem.Men Explore går til stadighed i fejlsikker efter kort
tids brug og genstarter Explore og sender fejlen videre til Microsoft suport
, og igen er fejlteksten!

" Appname iexplore.exe AppVer.6.0.2800.1106
ModName.rt60.tpl"
ModVer.6.0.0.240 Offset.00028b65 (kigger man nærmere på det får man en
lang smøre om konfligt med visse system filer,der ikke siger mig noget ,
fordig det drejer om så mange s.fil. er det uoverkommeligt ,at rep.dem
enkeltvis i kontrol for systemfiler ,det hjælper heller ikke at køre selve
programmet kontrol af systemfiler,det er prøvet)
Hvad så dette end betyder?
MVH. u3066
nb: Norton Ghost den må jeg kigge på , har ikke prøvet den og ved ikke
hvordan den virker.Men tak for rådet.

Fra : Gevaldi

Dato : 23-09-04 11:57

jama skriblede:

> nb: Norton Ghost den må jeg kigge på , har ikke prøvet
> den og ved ikke hvordan den virker.Men tak for rådet.

Med Norton Ghost kan du lave en nøjagtig kopi
af din installation som du så kan genskabe på
ganske få minutter.

Når du har installeret OS og alle de programmer
du plejer at bruge så laver du en "Ghost" af din
opsætning.

--
/Gevaldi

Fra : ///JJ

Dato : 23-09-04 10:28

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> ///JJ skriver:

> Erfaringen siger lige det modsatte.
>
> XP uden _nok_ hukommelse er yderst sløvt !
>
> Klaus

Du blandet vist tingene sammen nu? :)
- spørgeren har 192 MB RAM og det er altså rigeligt nok til XP!

///JJ

Fra : jama

Dato : 23-09-04 21:09

Jeg har lige et enkelt spørgsmål til! Ang.de browser fejl jeg har fået.
Hvordan får man de tekster der popper op når browseren går ikonflikt , og
som derefter sendes op til Microsoft support , kopieret over til et tekst
program , så man har en chanse for at kunne vise dem til andre med mere pc
forstand end en selv , så fejlene eventuelt kan rettes og explore måske kan
køre igen ,ja for det er jo det samme der sker hvergang der er
systemfejl.også i selve ens OS , det ville være rart at få fejlteksten
kopieret over i tekst progr.så man lige kan se selve fejl meddelsen ellers
forsvinder meddelelsen jo med det samme , når der trykkes på pop op teksten.
MVH.u3066