MS Windows
briani 27239
Ikke muligt at grappe video efter XP SP2
Fra : F.Larsen

Dato : 21-09-04 21:31

Hej

Efter jeg har installeret Windows XP SP2 (US) kan jeg ikke få video capture
til at virke. Video in virker og jeg kan se TV men det er ikke muligt at
optage til en fil mere "Connection to catpture driver error occurs..."

Jeg har prøvet at geninstallere alle drivere (dem der virkede pre-SP2) + de
nyeste fra nvidia men intet hjælper.

Systemet:
Windows XP Pro SP2 US,
Asus A7V266-E + ASUS V7700 (VIVO) @ nVidia 29.42 + wdm 1.08

Noget der har oplevet noget lignende ? og ved hvordan det kan afhjælpes ?

--
Flemming

Fra : ///JJ

Dato : 22-09-04 15:24

F.Larsen wrote:
> [...]
> Asus A7V266-E + ASUS V7700 (VIVO) @ nVidia 29.42 + wdm 1.08
>
> Noget der har oplevet noget lignende ? og ved hvordan det kan

Har oplevet noget lignende...
Først virkede det fint - så rodede jeg med nogle "capture settings" - og
alle mine capture programmer frøs eller nægtede at grappe.
Så smed jeg SP2 på igen, og så virkede det igen.... Go figure!

///JJ

Fra : Pico

Dato : 22-09-04 22:59

F.Larsen wrote:
> Systemet:
> Windows XP Pro SP2 US,
> Asus A7V266-E + ASUS V7700 (VIVO) @ nVidia 29.42 + wdm 1.08

Jeg har aldrig kunnet få Asus V7700 til at capture i XP, men fint nok i
Win 98. Hvordan bære du dig ad med at Capture i XP ?
Pico

Fra : F.Larsen

Dato : 23-09-04 21:53

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har aldrig kunnet få Asus V7700 til at capture i XP, men fint nok i
> Win 98. Hvordan bære du dig ad med at Capture i XP ?

Det var heller ikke nemt at få at virke første gang - men tricket er at
"bruge gamle" drivere. Da det kun er visse versioner af nVidia's/ASUS's
driver der overhovedet supporterer video ind.

Det virkede med følgende drivere (XP uden SP2):
- Detonator 29.42
- nVidia WDM 1.08
- Asus Live 4.6 til at grappe video og still med (grap i AVI og converter
med TmpgEnc)

Efter installationen af XP SP2 er der gået fisk i det . video ind virker
ikke mere !

Efter at have rodet med det en uges tid har jeg ENDELIG fået det til at
virke.

Jeg endte med at tracke alle drivere/versioner der blev installeret - og
til min store overraskelse så ændrer XP i driver sammensætningen til den
nyeste WDM driver 2.2.0.0 - ligegyldigt hvilken WDM driver jeg
installerede - GRR!!!

Nå - men af med fløjelshansken - jeg brugte følgende fremgangsmåde (ikke
pænt):
- Afinstallere alle ASUS programmer (undtagen detonator 29.42 skærmdriver)
- Fjerne alle registry entries der refererer til installation af de uønskede
versioner
- Fjerne alle filer i system32 og system32/drivers som har med de uønskede
versioner at gøre
- Fjerne alle installationsfiler (oem*.inf) der vedrører WDM og andre ASUS
programmer

Herefter boot og så re-installere fra den oprindelige CD.

Hvis man herefter går ind i "Computer->Manage->Device Manager kan man se en
ren skov af spørgsmålstegn "?" (unknown device) MEN tilgæld så virker video
in og man kan grabbe uden problemer - hmmm.... WDM version er nu 1.3.0.0

--
Flemming

Fra : Pico

Dato : 23-09-04 22:16

F.Larsen wrote:
> [...]
> at "bruge gamle" drivere. Da det kun er visse versioner af
> nVidia's/ASUS's driver der overhovedet supporterer video ind.

Som du forklare nedenunder er det ikke for "hvide" mænd, det vil jeg
ikke give mig i kast med Jeg købte et af de Medion TV kort Aldi
solgte for et års tid siden til 399 kr., det virker perfekt og 7700 bruger
jeg kun til alm. grafikkort.
Jeg har for øvrigt lige set at Aldi kommer med et kort magen til i
næste uge til 349 kr. Havde jeg ikke et ville jeg ubetinget købe det.
Pico

Fra : F.Larsen

Dato : 23-09-04 22:52

> [...]
> Jeg har for øvrigt lige set at Aldi kommer med et kort magen til i
> næste uge til 349 kr. Havde jeg ikke et ville jeg ubetinget købe det.

Det var en ide jeg også har haft ... og jeg har kigget på en seperat grapper
kort - men mit indtryk er at de vist allesammen har deres småproblemer - har
du en type betegnelse på det medion kort du har ?

--
Flemming
No place like 127.0.0.1

Fra : Pico

Dato : 24-09-04 23:44

F.Larsen wrote:
> [...]
> grapper kort - men mit indtryk er at de vist allesammen har deres
> småproblemer - har du en type betegnelse på det medion kort du har ?

På æsken står der:
MD 2819
MSN 5000 9515
mon det er typen ?Der står også :