/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Gendannelsestidspunkter i XP
Fra : Henning Lund


Dato : 21-09-04 17:42

Hvordan pokker kan der være for mange gendannelsespunkter for en dag,
det skriver min maskine så hvis den væltede kunne jeg ikke gendanne den
som den f.eks var i formiddags.
Hvad er det nu for noget ævl med XP? Er det også SP2?

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


 
 
emj (21-09-2004)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 21-09-04 18:13

On Tue, 21 Sep 2004 18:42:01 +0200, "Henning Lund"
<falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

>Hvordan pokker kan der være for mange gendannelsespunkter for en dag,
>det skriver min maskine så hvis den væltede kunne jeg ikke gendanne den
>som den f.eks var i formiddags.

Nej, så må du længere tilbage.

>Hvad er det nu for noget ævl med XP? Er det også SP2?
Nej, det har ikke noget med SP2 at gøre.
Hilsen emj


Henning Lund (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 21-09-04 18:22

emj skrev:


> Nej, så må du længere tilbage.

Jamen hvorfor faen laver den for mange, det er da noget ævl, den skulle
da ikke lave flere end der kunne bruges en, hvad skyldes det?

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


Torbenth (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Torbenth


Dato : 21-09-04 18:34


"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
news:415063a5$0$264$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> emj skrev:
>
>
> > Nej, så må du længere tilbage.
>
> Jamen hvorfor faen laver den for mange, det er da noget ævl, den skulle
> da ikke lave flere end der kunne bruges en, hvad skyldes det?
>


Windaws er mærkelig.
Men gå ind og opret dit eget gendannelsespunkt (når det hele er OK).
Bagefter rydder du op og sletter alle gendannelsespunkter bortset fra det du
lige har oprettet. Det sker automatisk.
Når du bagefter på et tidspunkt opdager alle de forbistrede
gendannelsespunkter, har du din egen du selv har oprettet.
Du genvinder derved også lidt plads.

Mvh.
Torben



Henning Lund (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 21-09-04 18:52

Torbenth skrev:


> Windaws er mærkelig.
> Men gå ind og opret dit eget gendannelsespunkt (når det hele er OK).
> Bagefter rydder du op og sletter alle gendannelsespunkter bortset fra
> det du lige har oprettet. Det sker automatisk.
> Når du bagefter på et tidspunkt opdager alle de forbistrede
> gendannelsespunkter, har du din egen du selv har oprettet.
> Du genvinder derved også lidt plads.

Njae men det var helt tilfældigt jeg opdagede det idag, jeg har ikke
brug for at genoprette pt. men sker det at den laver det fis med for
mange genoprettelsestidspunkter en dag man virkelig har brug for
gendannelse, er det da surt at skulle en dag eller to tilbage for at
redde skidtet, og derved miste alt det man har bikset med samme dag.
Er der noget bud på hvorfor det kan lade sig gøre at lave for mange? Er
det pladsen der er afsat til genoprettelsestidspunkter der er for lille,
oder hwa?

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


emj (21-09-2004)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 21-09-04 19:07

On Tue, 21 Sep 2004 19:51:47 +0200, "Henning Lund"
<falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

> Njae men det var helt tilfældigt jeg opdagede det idag, jeg har ikke
>brug for at genoprette pt. men sker det at den laver det fis med for
>mange genoprettelsestidspunkter en dag man virkelig har brug for
>gendannelse, er det da surt at skulle en dag eller to tilbage for at
>redde skidtet, og derved miste alt det man har bikset med samme dag.

Du mister ikke dine data, kun de systemændringer, du har lavet, såsom
nyinstallerede progtammer eller sletning af gamle.

>Er der noget bud på hvorfor det kan lade sig gøre at lave for mange? Er
>det pladsen der er afsat til genoprettelsestidspunkter der er for lille,
>oder hwa?

Nej, det er simpelthen fordi du rent faktisk har ændret for meget på
dit system den pågældende dag.

I win98, kunne du også kun gendanne indenfor rimelighedens grænser. Da
havde du bare kun 5 gendannelsfiler at vælge imellem og de blev
hurtigt forældede

Du kan ikke selv sætte plads af til systemgendannelse, men du kan
frigøre en masse plads, ved at fjerne alle dine gendannelspunkter og
oprette et nyt.
Det gør jeg jævnligt.
Hilsen emj




Henning Lund (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 21-09-04 19:24

emj skrev:

> Nej, det er simpelthen fordi du rent faktisk har ændret for meget på
> dit system den pågældende dag.

Hvabeha´r maskinen har ikke været rørt hele dagen, jeg har været på
arbejde og opdagede det her i aften som noget af det første maskine
lavede

> Du kan ikke selv sætte plads af til systemgendannelse,

Der spørges da om hvor mange % man vil tillade systemgendannelse på
drevene at fylde, så det vil jeg da mene jeg kan.


--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


Torbenth (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Torbenth


Dato : 21-09-04 21:03


"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
news:415071da$0$225$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hvabeha´r maskinen har ikke været rørt hele dagen, jeg har været på
> arbejde og opdagede det her i aften som noget af det første maskine
> lavede
>

Hej Henning
Hvad laver din kone med computeren *G*
Nej jeg ved heller ikke hvorfor. Konstaterer bare, at den kommer med den
melding.
Pladsen til systemgendannelse er beregnet til antallet af
gendannelsespunkter.
Men hvis du ændrer noget på din maskine, så kan du lave et nyt
gendannelsespunkt, når det viser sig, at alt fungerer.
Et gendannelsespunk før du ændrer noget og et efter.
Når det hele er klappet, kan du gøre som jeg skrev i det første indlæg.

Mvh.
Torben



Kispus (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Kispus


Dato : 21-09-04 21:27


>> Nej, det er simpelthen fordi du rent faktisk har ændret for meget på
>> dit system den pågældende dag.
>
> Hvabeha´r maskinen har ikke været rørt hele dagen, jeg har været på
> arbejde og opdagede det her i aften som noget af det første maskine lavede
>
> Mvh
> Henning Lund
> icq 18805021
> http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Du skal også tænke på, at XP opretter et gendannelsespunkt når Pc,en
har kørt et vis antal timer, mener det er 24 timer, så hvis den er tændt
mange timer i døgnet, så bliver det til nogle stykker.
Jeg har også, som dig, oplevet for mange gendannelsespunkter,
og når jeg så slog gendannelsen fra kørte systemet væsentligt hurtigere.
Systemgendannelsen har også den ulempe, at hvis du lige har fået vira
ind ad døren og den derefter laver et gendannelsespunkt, ja så har du
snavset liggende i en af dine gendannelser, men hvilken én ?
Det er bl.a én af grundene til at mange har besvær med at fjerne
Spy/Vira fra maskinen,
skidtet ligger nemlig i én el. flere af gendannelserne.
Hvorfor ikke, som jeg, slå systemgendannelsen fra og brug programmet
"Power Quest Image" el. et tilsvarende program,
til at lave et image af din disk (En tro kopi af harddisken)
Den skal selvfølgelig holdes up to date ved at lave en ny kopi hver gang
der sker væsentlige ændringer.
Jeg har 2 kopier, én både før og efter install. af SP2, så når jeg laver
en kopi (Image) renses maskinen grundigt så "nissen" ikke flytter med.
Venlig hilsen John



Henning Lund (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 22-09-04 16:38

Kispus skrev:
> Hvorfor ikke, som jeg, slå systemgendannelsen fra og brug programmet
> "Power Quest Image" el. et tilsvarende program,

Så er man jo næsten nød til at bruge programmet hver dag da der sker en
del ændringer fra dag til dag, eller?
Brænder man det på skiver og hvis kan der så bootes op fra skiverne?



--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


Kispus (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Kispus


Dato : 22-09-04 18:11


>kan der så bootes op fra skiverne?
> Mvh
> Henning Lund
> icq 18805021
> http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Ja der bootes op fra den medfølgende skive-såre simpel !!
--Og det virker !!
John



Henning Lund (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 22-09-04 19:11

Kispus skrev:


> Ja der bootes op fra den medfølgende skive-såre simpel !!
> --Og det virker !!


Ok tak for svaret.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


Kispus (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Kispus


Dato : 22-09-04 18:59


> Så er man jo næsten nød til at bruge programmet hver dag da der sker
> en
> del ændringer fra dag til dag, eller?
> Mvh
> Henning Lund

Nu er det jo altid en gó ide at há 2 diske, for så gemmer man
jo div. breve/mails o.s.v. som skal gemmes på disk nr.2 (som regel D:).
Når jeg taler om back-up, så er det når der er instaleret nye
programmer, renset for evt. virus, ja i det hele taget når der er
foretaget radikale ændringer.
Man kan jo altid lade de andre kopier være i en periode, og når man
så konstaterer at det hele kører fint, så sletter man de gamle kopier
og beholder de 2 sidste.....Sådan gør jeg, og det kører bare !!!!
Jeg får da også noget snavs ind engang i mellem, men hvorfor rode meget
længe med problemet ? Ind med skiven og bé om den sidste
kopi............
.......færdig arbejde, og maskinen kører som før, efter bare 15 min.
Hilsen John



Henning Lund (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 22-09-04 20:42

Kispus skrev:


> ......færdig arbejde, og maskinen kører som før, efter bare 15 min.

Ja noget skal jeg sq have gjort, her i aften har jeg lige tjekket for
antal dage jeg kunne gendanne maskinen, dybt chokeret kunne jeg se der
kun er gendannelsestidspunkter fra idag.
Sådan var det dælme ikke inden jeg installerede Sp2, før havde jeg altid
op til en uge tilbage som jeg kunne gendanne.
Det er kriminelt ;o(


--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


Kispus (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Kispus


Dato : 22-09-04 20:53


"Henning Lund" >> ......færdig arbejde, og maskinen kører som før, efter
bare 15 min.
>
> Ja noget skal jeg sq have gjort, her i aften har jeg lige tjekket for
> antal dage jeg kunne gendanne maskinen, dybt chokeret kunne jeg se der
> kun er gendannelsestidspunkter fra idag.
> Sådan var det dælme ikke inden jeg installerede Sp2, før havde jeg
> altid op til en uge tilbage som jeg kunne gendanne.
> Det er kriminelt ;o(
>
>
> --
> Mvh
> Henning Lund
> icq 18805021
> http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk
Ja, gør som jeg, drop gendannelse, det giver en falsk tryghed !!
John



Peter Loumann (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 22-09-04 21:33

emj skrev:

>I win98, kunne du også kun gendanne indenfor rimelighedens grænser. Da
>havde du bare kun 5 gendannelsfiler at vælge imellem [...]

I win98? Jeg husker det som om systemgendannelse først kom med winME
....

>Du kan ikke selv sætte plads af til systemgendannelse

Ikke? Hvad er det så jeg kan vælge under
Egenskaber for system
Systemgendannelse
Indstillinger... ?

Min står for c-drevet til 12% (2400MB)

--
hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)
http://huse-i-naestved.dk

emj (22-09-2004)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 22-09-04 23:42

On Wed, 22 Sep 2004 22:33:23 +0200, Peter Loumann <me@privacy.net>
wrote:

>>I win98, kunne du også kun gendanne indenfor rimelighedens grænser. Da
>>havde du bare kun 5 gendannelsfiler at vælge imellem [...]
>
>I win98? Jeg husker det som om systemgendannelse først kom med winME

Hver gang Win98 startes opdateres registreringsdatabasen (system.dat)
og der skabes en backupfil. Win98 gemmer altid backups af de sidste 5
registreringsdatabaser i c:\windows\sysbckup som "rb000cab",
rb001.cab,osv
Der gendannes ved i promten c:\ at skrive følgende scanreg /restore og
taste enter. Man vælger så en af de 5 backupfiler, som dukker op og
der oprettes en fejlfri registreringsdatabase.
Herefter genstart.
Hilsen emj

Peter Loumann (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 23-09-04 00:06

emj skrev:

>scanreg /restore

Nhr ja. Den kommando havde jeg fortrængt. Det var vist ikke så
omfattende en system-backup som i xp.

--
hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)
http://huse-i-naestved.dk

Palle (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 21-09-04 23:37


"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:i6o0l0lhu2r09d10d9m51h5hg065mltgdj@4ax.com...
> On Tue, 21 Sep 2004 18:42:01 +0200, "Henning Lund"
> <falsk_adresse@noget.invalid> wrote:
>
> >Hvordan pokker kan der være for mange gendannelsespunkter for en dag,
> >det skriver min maskine så hvis den væltede kunne jeg ikke gendanne den
> >som den f.eks var i formiddags.
>
Der er tale om en oversættelsesfejl i dansk Windows XP (siden første dag):
Engelsk: There are no restore points created yet for this day. To restore
immediately, pick another day and restore point, and then try again.
Dansk: Der er oprettet for mange gendannelsespunkter til denne dag. Du kan
gendanne straks ved at vælge en anden dag og et andet gendannelsespunkt og
prøve igen.

Jo, jeg fortalte Microsoft det for knap tre år siden...



Torbenth (21-09-2004)
Kommentar
Fra : Torbenth


Dato : 21-09-04 23:45


"Palle" <hother.papgaard@liam.dz> skrev i en meddelelse
news:4150ad15$0$212$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Dansk: Der er oprettet for mange gendannelsespunkter til denne dag. Du kan
> gendanne straks ved at vælge en anden dag og et andet gendannelsespunkt og
> prøve igen.
>
> Jo, jeg fortalte Microsoft det for knap tre år siden...
>


ROFL
og tak for oplysningen. Hvem kunne vide det (andre end dig)

Mvh.
Torben



Henning Lund (22-09-2004)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 22-09-04 16:40

Palle skrev:
> Der er tale om en oversættelsesfejl i dansk Windows XP (siden første
> dag): Engelsk: There are no restore points created yet for this day.
> To restore immediately, pick another day and restore point, and then
> try again. Dansk: Der er oprettet for mange gendannelsespunkter til
> denne dag. Du kan gendanne straks ved at vælge en anden dag og et
> andet gendannelsespunkt og prøve igen.

Doh så havde jeg ret i at det andet var noget forfærdeligt vrøvl den
skrev, Pokkers til microsoft.


--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408599
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste