MS Windows
briani 27239
install af iis
Fra : Ukendt

Dato : 19-09-04 17:26

Hej

Jeg kan ikke installere IIS på min laptop der kører XPpro DK. Jeg kan ikke
finde den under tilføj/fjern komponenter, ej heller på cd´en. Den burde da
ligge på pro cd´en, ikke. Er der en der lige guider mig lidt i den rigtige
retning.

Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-09-04 18:52

Lars Beck wrote:

> Den burde da ligge på pro cd´en, ikke. Er der en der lige guider mig
> lidt i den rigtige retning.

IIS er mig bekendt noget der hører til på Windows-serverudgaver.

dk.edb.system.ms-windows.server er derfor gruppen

Jesper G. Poulsen

Fra : ///JJ

Dato : 19-09-04 19:00

Jesper G. Poulsen wrote:

> IIS er mig bekendt noget der hører til på Windows-serverudgaver.

Hører til, ja - men det kan altså godt lade sig gøre at bruge det på en xp
pro, gør det selv når jeg udvikler mindre web-løsninger.

> dk.edb.system.ms-windows.server er derfor gruppen

Men også berettiget her...

///JJ

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-09-04 06:13

"Jesper G. Poulsen" wrote

> IIS er mig bekendt noget der hører til på Windows-serverudgaver.

Til dels, men der er jo nogen der skal udvikle de applikationer der kører på
en webserver
Og tada dette arbejder foregår typisk ikke på en server

- Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-09-04 07:46

Peter Lykkegaard wrote:

> Til dels, men der er jo nogen der skal udvikle de applikationer der
> kører på en webserver

Jeg vil stadig spørge i server-gruppen - man finder eksperterne og får
sublim hjælp eller man finder amatørerne og hjælpen bliver derefter.

> Og tada dette arbejder foregår typisk ikke på en server

Udvikling at websider hører slet ikke hjemme her.

Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-09-04 17:40

"Jesper G. Poulsen" wrote

> Jeg vil stadig spørge i server-gruppen - man finder eksperterne og får
> sublim hjælp eller man finder amatørerne og hjælpen bliver derefter.

Tjohh, hvad tror du svaret bliver hvis man spørger til hvordan man får IIS
til at køre på en XP Pro?

- Peter

Fra : ///JJ

Dato : 19-09-04 18:54

Lars Beck wrote:
> [...]
> ikke finde den under tilføj/fjern komponenter, ej heller på cd´en.
> Den burde da ligge på pro cd´en, ikke. Er der en der lige guider mig

Kontrolpanel - Tilføj/Fjern Programmer - Tilføj/Fjern Windows komponenter -
Internet Information Services (IIS)

///JJ

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-04 16:40

> Kontrolpanel - Tilføj/Fjern Programmer - Tilføj/Fjern Windows
> [...]
Det er her mit problem er : IIS findes ikke på listen !. Kan komponenten
downloades et sted. ?

Lars

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-09-04 17:43

"Lars Beck" wrote

> Det er her mit problem er : IIS findes ikke på listen !. Kan komponenten
> downloades et sted. ?

Har du valgt add/remove windows components (3die mulighed fra toppen)?
Led efter "internet information services" i den efterfølgende dialogboks

Og ellers er du sikker på at det er en XP PRO du har gang i?

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-04 18:45

> [...]
> Led efter "internet information services" i den efterfølgende dialogboks
>
> Og ellers er du sikker på at det er en XP PRO du har gang i?

Jeg kan kun svare ja til begge . Windows XP Pro ver. 2002
Jeg tror jeg vender tilbage til min gode gamle win2K.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-09-04 19:49

"Lars Beck" wrote

> Jeg tror jeg vender tilbage til min gode gamle win2K.

Det tror jeg ikke du skal være så ked af
Jeg har nogle seriøse issues mht debugging under XP
Generelt virker det, men skal jeg debugge komponenter der kører under IIS så
kniber det
Og retter jeg i dcomcnfg så tilter debuggeren i VS.NET så jeg ska
reinstallere for at få den til at virke
Oh well

- Peter