MS Windows
briani 27239
Fordele/ulemper ved Win XP SP2
Fra : Kim Schroeder

Dato : 15-09-04 21:27

Læste fornyligt i et computerblad, at redaktionen indtil videre frarådede, at man
installerede SP2, da der bl.a. skulle være problemer med at køre visse programmer
efter installationen. Man kom ikke nærmere ind på, hvilke problemer der var tale om.

Eftersom installationsfilen tilsyneladende ikke engang vil køre - som nævnt i en tidligere tråd -
kan man have sine bange anelser om yderligere problemer.

Er der nogen erfaringer her med en dansk installeret SP2 - giver det problemer og skal
man hellere vente eller helt lade være med at installere den ?

Kim

Fra : Palle

Dato : 15-09-04 21:42

"Kim Schroeder" <nospamtome@myorange.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
problemer og skal
> man hellere vente eller helt lade være med at installere den ?

Før Unibanks netbank siger god for SP2 skal jeg ikke nyde noget - jeg har
brug netbanken hver dag...

Fra : Peter Hansson

Dato : 15-09-04 21:48

"Palle" <hother.papgaard@liam.dz> skrev i en meddelelse

> Før Unibanks netbank siger god for SP2 skal jeg ikke nyde noget - jeg har
> brug netbanken hver dag...

Nordea netbank kører fuldstændig (tilsyneladende) som før ved mig.

PH

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-04 21:59

On Wed, 15 Sep 2004 22:48:17 +0200 skrev "Peter Hansson" <peter@ahansson.net> .

>Nordea netbank kører fuldstændig (tilsyneladende) som før ved mig.

DanskeBank giver heller ikke problemer.

Martin

Fra : Martin Sand.

Dato : 15-09-04 22:20

Martin Østerberg wrote:
> DanskeBank giver heller ikke problemer.

Lån & Spar Bank's netbank lider heller ikke under at SP2 er installeret.

--
MVH Martin S.

Ved henv. på mail, skriv til mig på "feedback AT stofanet dk"

Fra : NikonPro.dk

Dato : 15-09-04 21:51

Palle wrote:

> Før Unibanks netbank siger god for SP2 skal jeg ikke nyde noget - jeg
> har brug netbanken hver dag...

Ingen problemer her ej heller med BG-Netbank
Kører perfekt med alle mine photoprogrammer, brænder mv. samt komplet Office
2003 og hurtigere end tidligere

Kan kun anbefale SP 2

Bjarne

Fra : Bakke

Dato : 15-09-04 22:28

"NikonPro.dk" <mail"fjern-dette"@NikonPro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Ja, men så må jeg da også hellere slutte op i koret:
Basisbank går også fint igennem !

Mvh
Bo

Fra : J.K.Arning

Dato : 16-09-04 11:48

"NikonPro.dk" <mail"fjern-dette"@NikonPro.dk> wrote in message
> Kører perfekt med alle mine photoprogrammer

Jeg fik problemer med Adobe PhotoShop CS på min bærbare
mens den kører fint videre her på kontoret.

Det er samme opsætning WinXP UK på begge maskiner.

Underligt .. lige umiddelbart men jeg har ikke haft tid
til at se nærmere på den bærbare endnu.

Men du køer også PhotoSop eller hvad ?

Regards

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-09-04 22:27

Hvad får dig til at tro at Nordea's netbank skulle have problemer med
SP2?
Det har den ikke. og såvidt jeg ved har heller ingen andre.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-09-04 13:36

J.K.Arning skrev:

> Jeg fik problemer med Adobe PhotoShop CS på min bærbare

Hvilke problemer?

> Men du køer også PhotoSop eller hvad ?

Det gør jeg uden nogen form for problemer. Bruger Creative
Suite og Photoshop 7.01 på SP2 (US-versionen og XP Pro).

--
Hilsen
Madsen

Fra : J.K.Arning

Dato : 16-09-04 13:45

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> Hvilke problemer?

Den starter simpelthen ikke op .. den begynder at loade div.
brushes plugins m.m. og så er det slut .. den kommer ikke længere.

> Det gør jeg uden nogen form for problemer. Bruger Creative
> Suite og Photoshop 7.01 på SP2 (US-versionen og XP Pro).

Ok jeg sidder med den sidste nye Photoshop og ellers samme
OS som dig .. det underlige er jo at på min desktop her på kontoret
der software mæssigt er stort set identisk kører Photoshop
uden problemer.

Men jeg vil tro at en geninstallation af photoshop løser problemet ..

Regards

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-09-04 14:06

J.K.Arning skrev:

> Den starter simpelthen ikke op .. den begynder at loade div.
> brushes plugins m.m. og så er det slut .. den kommer ikke
> længere.

Hvornår stopper den? Når den indlæser brushes, eller når den
scanner plugins? Hvis det sker når den scanner plugins, så
er det gode tegn på, at årsagen virkelig er et defekt plugin.

Der findes flere uheldige plugins, som installerer en masse
ragelse i Photoshops plugins-mappe og det er dømt til at gå
i kage før eller siden.

> Men jeg vil tro at en geninstallation af photoshop løser
> problemet ..

Det vil nok nærmest være bedre at nulstille den.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Steffen

Dato : 18-09-04 09:08

Fik problemer med Powerpoint 2003 - kunne ikke åbne modtaget fil....

- en opdatering af Office pakken løste dog det prob..... ;0)

så a-okay herfra.....

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-09-04 22:31

Indstaller hurtigst muligt. hvis du eventuelt render ind i nogle
småproblemer du ikke selv kan klare så spørg efter hjælp her.

Fra : Kurt Lund

Dato : 15-09-04 22:36

> [...]
> programmer
> efter installationen. Man kom ikke nærmere ind på, hvilke problemer der

nej for de ved det sikkert ikke, det er nok bare noget de har hørt.

> Eftersom installationsfilen tilsyneladende ikke engang vil køre - som
> nævnt i en tidligere tråd -
> kan man have sine bange anelser om yderligere problemer.

>snip<
Det er nu nok MS¨s server der galt med, ikke SP2,
du kan jo bare hente den fulde version

> Er der nogen erfaringer her med en dansk installeret SP2 - giver det
> problemer og skal
> man hellere vente eller helt lade være med at installere den ?
>
> Kim

Alle jeg kender kører med den og uden nogen problemer overhovedet,
den kører endda bedre end SP1

Mvh
Kurt

Fra : John

Dato : 15-09-04 22:53

"Kim Schroeder" skrev i en meddelelse

> Eftersom installationsfilen tilsyneladende ikke engang vil køre - som
nævnt i en tidligere tråd -
> kan man have sine bange anelser om yderligere problemer.

Citat: '... Vi er lige nu ved at undersøge problemet, siger produktchef Nis
Bank Lorentzen fra Microsoft i Danmark.
Han oplyser, at problemerne kun gælder nogle af de brugere, som aktivt går
ind og forsøger at installere Service Pack 2 via Windows Update. Fejlen
opstår under forberedelsen før selve opdateringen bliver downloadet. Visse
brugere oplever, at installationen går i stå og afbrydes med en
fejlmeddelelse (80242006). Løsningen er ifølge Nis Bank Lorentzen indtil
videre at vente på den automatiske opdatering, som selv sørger for at hente
og installere Service Pack. Alternativt kan man vælge den udgave, som
Microsoft har frigivet til netværksinstallationer. ...' Citat slut.

Hele siden: http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=25179

Mvh John

Fra : John

Dato : 15-09-04 22:58

"Kim Schroeder" skrev i en meddelelse

> Eftersom installationsfilen tilsyneladende ikke engang vil køre - som
nævnt i en tidligere tråd -
> kan man have sine bange anelser om yderligere problemer.

Citat:'... Microsoft har indført adgangsbegrænsning for at forhindre en
overbelastning af systemet. Hvis man har holdt sin computer løbende
opdateret, fylder servicepakke 2 »kun« 70 megabyte, men for at undgå kaos
lukker vi kun 500-1.000 brugere ind om dagen, selv om Microsoft på
verdensplan kan håndtere fem millioner downloads om dagen, siger Nis Bank
Lorenzen, produktchef i Microsoft Danmark. ...' Citat slut.

Hele siden: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=19158

Mvh John

Fra : Bo Olesen

Dato : 16-09-04 05:46

> [...]
> problemer og skal
> man hellere vente eller helt lade være med at installere den ?

Jeg har ikke oplevet nogen problemer efter installationen. Alle programmer
kører fint, men windows har tilladt sig at bruge små 50 mb mere af
hukommelsen. Hvad der er mest synligt efter opdateringen er at firewall'en
nu har fået inbygget funktioner/kriterier for hvilke programmer der må
kommunikere med internettet.

Fra : Liselotte

Dato : 17-09-04 17:02

"Kim Schroeder" <nospamtome@myorange.dk> wrote in message news:<4148a57e$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> man hellere vente eller helt lade være med at installere den ?

Hej Kim!

Jeg har netop installeret WIN XP SP2 (igår, d. 16-09) helt uden
problemer. Ikke under installationen og ikke efterfølgende ved
afvikling af programmer.

Jeg slog dog firewall fra inden installation.

MvH Liselotte

Fra : Kim Schroeder

Dato : 17-09-04 19:29

Tak for alle svarene.
Kørte installationen i går - og maskinen kører tilsyneladende problemfrit.

Eneste observering har været at SP2 meget gerne vil gøre opmærksom på,
hvis man har slået firewall'en fra - også selv om man i 'Indstillinger for besked'
har fjernet fluebenene ved de tre muligheder.
Har været ude for, at den popper op med den besked et par gange nu - uanset
instillinger.
Andet irritationsmoment er Messenger som det tog lidt tid via 'msconfig' at få
til at lade være med at starte. I sammen forbindelse nægtede Norton Antivirus
pludselig at Auto-protecte, og det kunne ikke slås til igen - så den har jeg
geninstalleret.

Kim

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 17-09-04 21:05

Kim Schroeder wrote:
> Har været ude for, at den popper op med den besked et par gange nu -
> uanset instillinger.

Deaktiver tjenesten Sikkerhedscenter, så slipper du for at den agerer barnepige.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Kim Schroeder

Dato : 17-09-04 21:14

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i en meddelelse news:414b434e$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
[snip]
> Deaktiver tjenesten Sikkerhedscenter, så slipper du for at den agerer barnepige.
[snip]

God idé - hvor gør man det henne ?

Kim

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 17-09-04 22:39

Kim Schroeder wrote:
> "Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i en meddelelse
> news:414b434e$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk... [snip]
> [snip]
>
> God idé - hvor gør man det henne ?

Start->Kør --> services.msc

Find "Sikkerhedscenter" i listen og dobbeltklik.
Klik på knappen Stop og sæt derefter starttype til Deaktiveret.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Kim Schroeder

Dato : 18-09-04 00:00

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i en meddelelse news:414b5973$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Find "Sikkerhedscenter" i listen og dobbeltklik.
> Klik på knappen Stop og sæt derefter starttype til Deaktiveret.

Tak for hjælpen.
Så mangler jeg bare at få min laserprinter Canon LBP-660 til at virke igen ..
Siden installationen af SP2 får jeg en meddelelse fra wpsprint om at: The port ``LPT-1" is not exist!

Printeren er godt nok 4-5 år gammel - men virkede fint inden sp2.
Installationsprogrammet (3 disketter) vil ikke køre uanset kompabilitetsmode -
siger, at det skal være win 3.1/ win 95 eller højere, og at man skal afslutte installationen.

Selv om man kopiere alle filer over i en mappe og forsøger manuel installation virker det ikke.

Hmm- skal jeg virkelig ud at købe en ny laserprinter blot pga SP2.

Indtil nu synes jeg, at SP2 kun har ført problemer med sig - har brugt tid på at
disable sikkerhedscenter, firewall, messenger etc. og nu står jeg med en printer der ikke virker.

Kim

Fra : Palle

Dato : 18-09-04 00:08

> [...]
installation virker det ikke.

> Hmm- skal jeg virkelig ud at købe en ny laserprinter blot pga SP2.

Nej da. Ignorér SP2.

Fra : Jens G

Dato : 18-09-04 07:37

On Sat, 18 Sep 2004 00:59:38 +0200, "Kim Schroeder"
> [...]

>Siden installationen af SP2 får jeg en meddelelse fra wpsprint om at: The port ``LPT-1" is not exist!

Knud Gert Ellentoft fandt engang denne beskrivelse via Google:
This is how you make your Canon LBP660 to work with Windows XP
(all versions):
1. Download and install Canon LBP-660 driver for Windows 2000.
2. Disable the intrrupt use of this driver, this is how you do
that:
Control Panel>Systems>Hardware>device Manager>COM &
Ports>LPTx>Port Settings
Check "Never use an Itrerrupt"
3. reboot
And it will work

Der er en længere tråd om emnet på
http://www.computing.net/drivers/wwwboard/forum/574.html
Ser ud til at folk i den tråd fik det til at virke.

[...]
>Indtil nu synes jeg, at SP2 kun har ført problemer med sig - har brugt tid på at
>disable sikkerhedscenter, firewall, messenger etc. og nu står jeg med en printer der ikke virker.

Det er åbenbart meget forskelligt hvordan folks oplevelse af SP2 er.
Så vidt jeg kan se indtil nu(installerede SP2 for en uge siden),
virker alt mit software og hardware. Og jeg synes computeren er blevet
lidt hurtigere.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : Kim Schroeder

Dato : 18-09-04 09:35

Mange tak fordi du tog dig tid til at skrive det lange indlæg.
Det hjælper - men printeren virker kun indtil computeren bliver startet
næste gang - så er problemet tilbage.
Så lige nu overvejer jeg, om jeg skal gå tilbage til sp1 eller hvad.

En anden mystisk ting er, at Norton Antivirus ved booten dukker op
med et rødt kryds over iconet - derefter hænger computeren i ca 10 sek
før den afslutter booten (og krydset forsvinder).

Alt i alt: En langsommere maskinen og noget hardware der ikke virker -
men som du skriver, er det nok ret individuelt hvilke problemer man
eventuelt løber ind i.

Kim

Fra : Kim Schroeder

Dato : 20-09-04 00:25

Konklusion for mit vedkommende:

Efter installation af sp2 disablede jeg følgende med større eller mindre besvær:
Messenger (omtrent lige så svær at slippe af med som en virus)
Firewall
Sikkerhedscenter

Påvirket hardware:
1 Canon Laserprinter der ikke ville køre under sp2, trods alle mulige krumspring.

Da det ikke er lige til at vide, hvilke ændringer sp2 medfører, står den hen i det uvisse,
hvad man ellers går glip af ved at slette den igen - men jeg vil mene at en opdateret sp1
heller ikke er at foragte.
Hvad skal man med en sp2 med både det ene og det andet nye disablet..?

Til Microsofts ros skal siges, at sp2 lader sig nydeligt afinstallere via
Tilføj/Fjern Programer - der bliver under installationen af sp2 gemt kopier
af snart sagt enhver fil på computeren (en gendannelse tager ca. 15 min).
- og herefter er man tilbage til computeren pre sp2.

Har derefter slået update fra - således at jeg ikke bliver mindet om sp2,
hver gang jeg tænder computeren.
Update er så fair indrettet, at der er mulighed for at søge på opdateringer
ifald man har fravalgt sp2, så man hele tiden er uptodate alligevel.

Og det er ganske vist..

Kim