Defekte slot
Fra : per

Dato : 14-05-01 21:27

Hallo alle. Det er mig igen.

Jeg har nu prøvet med 2 forskellige grafikkort.

Et AGP og et PCI.

Begge kort kunne ikke instaleres,
Jeg har i forvejen et billigt 2 Mb PCI kort, men så snart jeg prøver
at instalere det nye store ( Blaster GeForce 2 MX ) så er fanden
løs.

Der kunne kun vise 16 farver, og i vga mode.

Efter et utal af instalationer, og og geninstall af win 2000 dk. kan
jeg slet ikke starte helt op.

Så snart win* støder på kortet i opstarten, brækker win2000 sig og
booter forfra. Jeg kan heller ikke starte i fejl. tilstand, eller
noget andet.

Jeg har også prøvet at hente de nyeste driver, men uden hjælp.

Jeg syndtes at det lyder ret mærkeligt, at lige så snart jeg monterer
mit billige 2 Mb, så kører det bare derud af.

Er der nogen der kan hjælpe

--
Per

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 14-05-01 22:12

> Jeg syndtes at det lyder ret mærkeligt, at lige så snart jeg monterer
> mit billige 2 Mb, så kører det bare derud af.
>

> Er der nogen der kan hjælpe

Jeg tvivler stadig på, at det er dine slots, der fejler noget... Hvad med at
prøve at geninstallere din Windows 2K fra bunden, da det ser ud som om din
Windows ellers ikke vil vænne sig til de "ny tider". Hvis ellers du får
installeret de rigtige drivere til såvel grafikkort og chipset, burde du
ikke få problemer med hverken AGP eller PCI-udgaven af kortet.

mvh
Peter

Fra : per

Dato : 15-05-01 05:58

On Mon, 14 May 2001 23:11:46 +0200, "Falckredderen Ragga Muffin"
<no@spam.com> wrote:

>Jeg tvivler stadig på, at det er dine slots, der fejler noget... Hvad med at
>prøve at geninstallere din Windows 2K fra bunden,

Jeg har geninstaleret win2000 på den måde ved at repere win 2000,
og derefter brækkede det hele bare ned, som tidligere beskrevet.

Hvis jeg skal geninstalere win, så bliver det med win 98, da jeg
syndtes at det kørte hurtigere.

--
Per

Fra : per

Dato : 15-05-01 06:01

--
Per

Fra : per

Dato : 15-05-01 06:02

<no@spam.com> wrote:

>prøve at geninstallere din Windows 2K fra bunden, da det ser ud som om din

Jeg kan vel ikke geninstall wink2 uden også at instelere alle mine prg
igen?

--
Per

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 15-05-01 09:52

Nix - det hele skal slettes (C:\programmer, C:\WINNT\ C:\Documents and
settings). Men jeg tror, at det er det, der skal til sammen med de
allernyeste WIndows 2000 drivere til grafikkortet.

Det er desværre ikke nok, bare at reparere en gammel installation.

mvh
Peter

Fra : per

Dato : 15-05-01 15:10

PISSS,

Fra : Santa Xcaze

Dato : 14-05-01 22:50

Her er et råd ... Byt dit Blaster kort til et asus el hercules mx for det er
rent faktisk langsommere...
Det kan godt være det ddr ram, men selve gpu'en kører kun 64 bit og så
hjælper det ik ngt ... Hvis jeg blander ngt sammen så ret mig endelig ...