Netværk i DOS
Fra : Martin Sjøberg

Dato : 14-05-01 20:36

Jeg står snart for at skulle installere Win98 på et par bærbare uden
cdromdrev, der var noget om det før i denne NG, noget med en bootdisk der
oprettede et netværksdrev i dos. Men jeg har absolut INGEN erfaring med
netværk i dos...nogen der kan hjælpe...evt. sende en config?

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 14-05-01 23:02

Hej "Martin Sjøberg" <sjoberg@mail.tele.dk>

> [...]
>oprettede et netværksdrev i dos. Men jeg har absolut INGEN erfaring med
>netværk i dos...nogen der kan hjælpe...evt. sende en config?

http://us2.samba.org/samba/download.html
http://www.bootdisk.com/

http://www.hojmark.org/x/w95ins.zip

HTH,

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 17-05-01 09:57

Lars Kim Lund <larskim@mail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m9l0gtgrii0dgrj18ttcs213oibae4q1cu@news.tele.dk...
> http://www.hojmark.org/x/w95ins.zip

Apropo denne,

jeg sidder og bikser med den til vores bærbare pc'er, men hvordann og hvad
skal jeg have ekstra for at opstarte mit PC-card ?
(pc-card og dos sammen er ikke lige mig, hver for sig måske men sammen
uha )

Jeg har fint fået opsat omkring driverne, men den fejler idet den forsøger
at binde dem til det ikke opstartede kort.

Hygge
Søren Steinmetz
paradis@reopos.dk

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 17-05-01 18:33

Hej "Søren Steinmetz" <montar@reopos.dk>

> [...]
>skal jeg have ekstra for at opstarte mit PC-card ?
>(pc-card og dos sammen er ikke lige mig, hver for sig måske men sammen

Jeg tror det er et ret udbredt problem med pc-card og dos. Vores
blærbare-ansvarlige valgte vist et lægge images på bootbar cd-rommer
istedet.

Med andre ord, vi fik aldrig dos boot til at virke med pc-card, men
jeg ved ikke hvor meget energi der blev lagt i det, før man valgte en
alternativ måde at løse det konkrete problem på.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Sjøberg

Dato : 18-05-01 13:43

Jeg har pt. installeret pccarddrivere (til selve slotten) på min
bærbare...men når jeg kører en driver for selve netkortet, får jeg følgene
besked:

LSD not loaded.

Hvad skal det sige? Skal jeg stoppe narkotika i min pc !?
/

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 15-05-01 18:44

Hej MArtin

"Martin Sjøberg" <sjoberg@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:9dpc54$rk9$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> oprettede et netværksdrev i dos. Men jeg har absolut INGEN erfaring med
> netværk i dos...nogen der kan hjælpe...evt. sende en config?

En anden mulighed er et portkommunikations-program og -kabel (helst til
parallelport, det er hurtigst, men til COM port er også en mulighed).
Så overfører du \WIN98 fra CD på anden PC til harddisken og installerer derfra.

Portkommunikationsprogrammet kan være FastLynx, InterLink/Server (MS-DOS 6.0-7.0),
Norton Commander, LapLink el. lign.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.: