Hvordan starter man en fjern PC via netvær~
Fra : Hans Jørgen Hansen

Dato : 31-10-04 08:49

Hej
Hvordan starter man en fjern PC via netværk, således at man ikke skal hen
for at starte på PC'en. Jeg er godt klar over at PC'en skal være stillet til
det bios og netkortet skal vel også være beregnet til det.
Der skal vel sendes en kommando fra en anden PC og til fjern PC'en; men
hvordan???

Fra : Henrik N. Jensen

Dato : 31-10-04 11:01

Hans Jørgen Hansen wrote:
> [...]
> det bios og netkortet skal vel også være beregnet til det.
> Der skal vel sendes en kommando fra en anden PC og til fjern PC'en; men

Da jeg går ud fra du benytter Windows.

http://www.annoyances.org/exec/show/article04-101
http://www.depicus.com/wake-on-lan/wake-on-lan-gui.asp

Mvh Henrik N. Jensen

Fra : Hans Jørgen Hansen

Dato : 01-11-04 07:43

Hej
Tak for oplysningen

Hans Jørgen Hansen

Fra : Hans Jørgen Hansen

Dato : 07-11-04 11:44

Hej
Jeg har fået boot via lokalt netværk til at virke; men kan man også boote
over internettet, og hvordan??
Vh
Hans Jørgen Hansen