hjælp mig - hjemmenetværk.
Fra : Kalle Møller

Dato : 29-10-04 19:11

Hej
Jeg har behov for hjælp - jeg skal lave et hjemmenetværk.
de skal bestå af 2 pc´r
en med win xp
en med win 98 se

jeg har en bredbåndforbindelse fra tdc.
de skal dele internetforbindelse.
Jeg har fundet ud af så meget at jeg skal bruge en router.
elgiganten har en rouet med følgende spec..
------------------------
Egenskaber - JENSEN ROUTER
Produkt type DSL Router
Produktets specifikationer Ekstern xdsl bredbånd router
Tilslutnings type Network
Intern
Ekstern
Hastighed 10/100 Mbps
Trådløs
Antal porte 1 x WAN, 4 x LAN
Software inkluderet
Højde i cm 17
Dybde i cm 34
Dybde i cm 6
Vægt i kilo 1.3
Farver Sort

--------------------------
er den ikke ok ?

Hvordan gør jeg så rent praktisk - jeg synes ikke rigtig jeg kan finde en
"step by step" vejledninge på nettet ......
Kender du et link ????

Kan jeg dele filer mellem de 2 com. - og hvordan ser de rent fysisk hinanden
? - i stifinder ? - som drev g ?
Jeg er totalt på bar bund
Hjælp !!!!!!!!!!
gerne med nogle links

Kalle Møller

begin 666 symbol_no.gif
M1TE&.#EA"P`+`)$#`/^2DO^9F?\S,P```"'Y! $```,`+ `````+``L```(@
BG(\'D2AR@@#GL2>8D3BG3B7<)'89!72#.J301AI F!0`.P``
`
end

begin 666 symbol_yes.gif
M1TE&.#EA# `,`)$#`)>X4YZ]8&:9`````"'Y! $```,`+ `````,``P```(?
AG(\3B2'+U(M2T"$LS0T<CF2+`QW.`R;GQ)PE`[Q(`0`[
`
end

Fra : Sander

Dato : 30-10-04 09:08

Nu skriver du ikke om det er Adsl eller Webspeed du har.
Forudsat at det er Adsl, skal du faktisk bare sætte modem til uplink port,
og så dine to pc'er til to wan porte med ganske alm netkabel.
Og så tænde for sagerne, du skal så ind og aktivere Fil og udskriftsdeling
på begge maskiner for at de kan dele filer - printer m.m.
Har du firewall på din win98 maskine skal du lige ind i instillinger
for denne og konfigurere dit nye lokalnet som Trusted Zone, dvs.
at du skal instille din firewall til at trafik på dit lokale netværk mellem
dine maskiner er tilladt.

Sander.

Hvis du har Webspeed fra tdc er det lidt mere besværligt, her skal du nemlig
åbne Internet explorer når du har koblet det hele sammen, så skulle du
automatisk
blive sendt til deres registreringsside hvor du skal slette din gamle
brugerprofil
og oprette en ny- da der er ændret på det hardware modemet er tilsluttet.