Portforwarding
Fra : Torben Brøndum

Dato : 27-10-04 12:19

Hej,

Jeg har nu brug for at fjernopkoble mellem en XP maskine på et LAN op mod
hjemmearbejdspladser. Indtil videre har jeg "kun" haft brug for at kunne
koble op mod en server. Men hvordan gør man det lige, når jeg skal have
adgang til en kliet og en server på samme LAN på samme port (3389).....eller
skal jeg få konfigureret en ny port, når vi taler om fjernopkobling mellem
de to XP maskiner?

Det vil være nemmest at ændre port til server - istedet for at x-antal
klienter skal have ændret deres konfig. ude på fjernarbejdspladserne.
Hvordan gør I i praksis derude?

Torben Brøndum

Fra : Bitnissen

Dato : 27-10-04 12:41

Hej Torben

Jeg går udfra at du p.t. mapper port 3389(extern) i din firewall til
en ip adresse på på din lan (serveren)

På de fleste firewalls kan man mappe extern port til en intern port +
ip-adresse - og din xp maskine skal derfor så have en fast IP ex
forward port 83389 -> port 3389 <ipadresse)

Man kan også sætte xp op til at lytte på en anden port og så forwarde
denne port på firewall'en.

Det sikreste vil være at have en firewall/router med VPN indbygget og
så tilgå dine maskiner via VPN / VPN client

m.v.h.

Jimmi

Fra : Jens

Dato : 28-10-04 06:50

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan gør I i praksis derude?

Bruger en rdp til en fast arbejdsmaskine, og fra den tilgår rdp på andre
maskiner på det lan.

Det giver så 2 fjernborde inden i hinanden.

Mvh Jens