Valg af router til WebSpeed...
Fra : Uni Bull

Dato : 26-10-04 19:02

Hej.

Jeg er netop flyttet og er ikke tilfreds med CC skillefilter-
løsning - jeg vil derfor skifte til WebSpeed.

Den (WiFi-)router som TDC kan levere er en Linksys BEFW11S4.
Altså en ældre sag til for mange penge!

Er der nogen der kan bekræfte at jeg uden problemer kan købe
Linksys WRT54G istedet - vil samtidig passe mig bedre, da jeg
har 11g-kort i min bærbare...

Som jeg læser mig til det, skulle WRT54G bare være "den nye"
udgave af BEFW11S4...

Produktinfo:
WRT54G: http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=33&scid=35&prid=601
BEFW11S4:
http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=33&scid=35&prid=544

Jeg håber på jeres hjælp...

--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Martin Schultz

Dato : 26-10-04 19:50

Uni Bull <Noway@here.nu> skrev 2004-10-26:
> Hej.
>
> Jeg er netop flyttet og er ikke tilfreds med CC skillefilter-
> løsning - jeg vil derfor skifte til WebSpeed.

Hvorfor ikke? Er det gør det selv eller med tekniker?

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Uni Bull

Dato : 26-10-04 20:28

"Martin Schultz" <news2004@adsltips.invalid> wrote in message

> Hvorfor ikke? Er det gør det selv eller med tekniker?

Det er gør-det-selv. Men selv med monteret skillefilter er der
en smule støj i telefonen - det kan jeg ikke acceptere. Da jeg
samtidig ikke ønsker kabeltræk i huset, ser jeg WebSpeed som
løsningen da jeg under alle omstændigheder skal have etableret
et kabel-TV stik i umiddelbar nærhed...
--
Uni Bull
www.bull.dk

Fra : Martin Schultz

Dato : 26-10-04 21:14

> [...]
>
> Det er gør-det-selv. Men selv med monteret skillefilter er der
> en smule støj i telefonen - det kan jeg ikke acceptere.

Det burde der ikke være. Jeg har selv en tekniker løsning. Der er ingen
støj. Jeg har heller ikke mødt støj hos folk med en korrekt monteret
gør det selv løsning med mindre splittern er defekt.

>Da jeg
> samtidig ikke ønsker kabeltræk i huset, ser jeg WebSpeed som
> løsningen da jeg under alle omstændigheder skal have etableret
> et kabel-TV stik i umiddelbar nærhed...

Hvis du bestiller et tekniker besøg slipper du for kabel træk.

Fra : Uni Bull

Dato : 27-10-04 21:52

> Det burde der ikke være. Jeg har selv en tekniker løsning. Der er ingen
> støj. Jeg har heller ikke mødt støj hos folk med en korrekt monteret
> gør det selv løsning med mindre splittern er defekt.

Det er muligt at splitteren er defekt... Det skal siges at støjen bestemt
ikke
gør samtale umulig, men det er ikke godt nok...

> Hvis du bestiller et tekniker besøg slipper du for kabel træk.

Nu har jeg opsagt CC og bestilt Webspeed, så det har ingen praktisk
betydning, men allerede fra telefon"boksen" på ydersiden af huset fordeles
telefonsignalet i tre forskellige retninger... Hvordan ville en tekniker
have
løst problemet? Hvordan er det lavet hos dig?
--
Uni Bull
www.bull.dk

Fra : Martin Schultz

Dato : 28-10-04 06:56

Uni Bull <Noway@here.nu> skrev 2004-10-27:
> [...]
> have
> løst problemet? Hvordan er det lavet hos dig?

Teknikeren har sat et ekste stik op som looper signalet.

Fra : Uni Bull

Dato : 28-10-04 14:45

> Teknikeren har sat et ekste stik op som looper signalet.

Ja, så langt er jeg med... Men så er der jo også opsat et
ekstra stik - som jo skal have noget kabel et eller andet
sted fra... ...dette sted kan (antageligt) kun være "for-
længet" fra de eksisterende telefonstik - altså kabeltræk!

....som jeg forstår "looping", så kræver det at der udtrækkes
og loopes signal *før* første telefon - da kabeltrækket her i
huset allerede fra den udvendige telefon"boks" deler sig i tre
retningen, forudser jeg ganske enkelt problemer...

--
Uni Bull
www.bull.dk

Fra : Uni Bull

Dato : 27-10-04 21:54

"Uni Bull" <Noway@here.nu> wrote in message
> Er der nogen der kan bekræfte at jeg uden problemer kan købe
> Linksys WRT54G istedet - vil samtidig passe mig bedre, da jeg
> har 11g-kort i min bærbare...

TDC bekræfter at WRT54G uden problemer kan bruges til
Webspeed...
--
Uni Bull
www.bull.dk