Netværk, hvordan og med hvad ???
Fra : Eg Egemarke

Dato : 23-10-04 11:26

Vi har længe haft en lille netværk hjemme, mellem 2 computere og eet kabel
og 2 netkort i den ene og eet i den anden det har fungeret dog med en masse
bøvl og nu virker det SLET ikke mere efter at Sp2 har været inde og spøge.
Derfor spørger jeg hvad skal jeg bruge for at få disse 2 maskiner til at
kunne køre uafhængigt af hinanden på nettet og samtidig fungere i et
netværk, dvs at en vilkårlig maskine kan være på nettet fx UDEN at den anden
skal være tændt samt at de kan evt dele filer/Hd evt ?!?

Hvad skal jeg investere i og hvad kommer sådan noget til Ca at koste og
hvordan stikker jeg det hele sammen bagefter og hvordan beskytter jeg hele
dette netværk ????
Det var mange spørgsmål, fra een der bare ikke ved hvordan. Håber i gider
hjælpe eller henvise til den rigtige gruppe.

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 23-10-04 13:32

On Sat, 23 Oct 2004 12:26:00 +0200, "Eg Egemarke"
<egemarke@hotmail.com> wrote:

>nu virker det SLET ikke mere efter at Sp2 har været inde og spøge.

Slå XP firewall'en fra igen?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Eg Egemarke

Dato : 23-10-04 15:23

Jeg har fjernet Sp2 HELT og aldeles da der var en fa(/&/%(/¤¤ aktivitet
konstant på Hd samt en masse andet bøvl, jeg har brugt Blackice defender
indtil forsøget (Sp2 har sq slettet min BI firewall ?!?) og kører derfor
UDEN firewall lige for tiden.....

Fra : Jens

Dato : 23-10-04 20:14

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har fjernet Sp2 HELT og aldeles......................]

Og dermed også SP1 og alle andre opdateringer...., M$ har været så venlige
at fjerne SP1 fra updatesiderne, forhåbentligt har du den et sted..

Mvh Jens

Fra : Eg Egemarke

Dato : 23-10-04 20:53

WHAT altså de er da Geniale !!
Dermed er det jo mere eller mindre TVANG at benytte deres halvdefekte
program !!
Hmm
Men tilbage til netværks delen hvordan "klarer" jeg den ??

Fra : Gevaldi

Dato : 23-10-04 21:07

Eg Egemarke skriblede:
> WHAT altså de er da Geniale !!
> Dermed er det jo mere eller mindre TVANG at benytte deres halvdefekte
> program !!

ikke så nervøs, XP SP1 kan hentes her på dansk:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

*Vil du lære citatteknik, så læs mere på*

/Gevaldi

Fra : Jens

Dato : 23-10-04 23:59

> WHAT altså de er da Geniale !!
> Dermed er det jo mere eller mindre TVANG at benytte deres halvdefekte
> program !!
> Hmm

Check egenskaber for "Denne Computer", og se om SP1 står der.....
(SP1 findes mange andre stedder end hos M$...)

> Men tilbage til netværks delen hvordan "klarer" jeg den ??

Netdelen ..... når du har fået opdateret med alle opdateringer, og
reinstalleret USB2 drivere, vil nettet virke som det har gjort tidligere.
Det ser ud til, at SP2 går i hårdknude hvis man skifter mellem forskellige
netværk, ellers ikke, på de maskiner hvor det virker.
Men SP2 installerer Upnp, og det er jeg ikke tryg ved, da det er en ret
giftig tingest at have kørende.

Kom igen, når du ved hvad der er af problemer med de rette opdateringer...

Mvh Jens

Fra : Eg Egemarke

Dato : 27-10-04 20:06

Er der vitterlig ingen der kan komme med en forklaring til hvordan man løser
dette problem med en hardware løsning så begge maskiner kan være på selv om
den anden evt skulle være slukket ?!?

Fra : Jens

Dato : 27-10-04 20:50

> [...]

løser
> dette problem med en hardware løsning så begge maskiner kan være på selv

Køb en router, og opsæt den som den skal opsættes, plug de 2 maskiner i og
det kører......

Hvis ikke, så fjern SP2, geninstaller SP1 og alle opdateringer, (men
ikke...SP2).

Mvh Jens ....... Btw : pris fra 400kr og ^.....

Fra : Ole Hansen

Dato : 28-10-04 08:58

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> writes:

> Er der vitterlig ingen der kan komme med en forklaring til hvordan man
> løser dette problem med en hardware løsning så begge maskiner kan være
> på selv om den anden evt skulle være slukket ?!?

Som Jens også skriver: Køb en (billig) router, slå derefter firewallen
og "security center" fra i XP. Hvilken type Internet-forbindelse har
du?

--
Ole Hansen

Fra : Eg Egemarke

Dato : 30-10-04 11:35

Jeg sidder på en 10 Mbit forbindelse (bor i Sverige HEHE )

Altså skaffe en Router og så plug & play mere eller mindre ???

Fra : Ole Hansen

Dato : 01-11-04 08:21

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> writes:

> Jeg sidder på en 10 Mbit forbindelse (bor i Sverige HEHE )

Hmm...

> Altså skaffe en Router og så plug & play mere eller mindre ???

Tjah.. Du skal selvfølgelig have sat wan- og lan-siden korrekt
op. Din ISP kan fortælle dig, hvordan wan skal se ud - lan må du selv
klare..

I øvrigt, er du ikke rar at lade være med at top-poste? Det ser så
grimt ud :)

--
Ole Hansen