S: netværk med server login eller ej???
Fra : AT

Dato : 20-10-04 19:43

Hej

Jeg har et par spørgsmål omkring vores netværk.

Udstyr:

Cisco 677 router (bliver skiftet til Soho 77 om få dage).
Compaq Proliant server.
8 computere (det er en boligforening).
Forbindelsen er en 2Mbit.

Serveren er min og er indkøbt til at hoste et par hjemmesider og måske køre
lidt exchange server.
Serveren køre MS 2003 server og en Apache Tomcat. Det hele kører sådanset
fint, men jeg er lidt utryg ang. sikkerheden. Hvilken reelle problemer er
der? Der er pt. åbnet for port 80 og en port til remote desktop.

Ang. de 8 computere der deler netforbindelsen er jeg lidt i tvivl om hvad
jeg skal gøre. Indtil videre logger brugerne ikke på og forbindelsen er
tilgængelig for alle der sætter et netstik i en computer. Kablerne ligger på
loftet og en så sådan tilgængeligt for alle. Hvordan sikre jeg bedst
netværket mod andre end de brugere jeg har givet lov til at bruge
forbindelsen?

Jeg er ikke den store netværksnørd og indtil videre har det vist været mere
held end forstand at det hele kører.

Jeg håber at der er en venlig sjæl der vil komme med lidt forslag.

/alexander