bluetooth contra trådløst
Fra : lhs

Dato : 19-10-04 15:34

hej

jeg står og skal forbinde nogle maskiner med et netværk, jeg overvejer
fordele ulemper med at bruge et bluetooth netværk, contra et konventionelt
trådløs. jeg tænker på hastighed, sikkerhed, opsætning mv.

Nogen der har erfaring at dele ud af.

lars hs

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-10-04 16:22

"lhs" <shane(fjern)@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> fordele ulemper med at bruge et bluetooth netværk, contra et konventionelt
> trådløs. jeg tænker på hastighed, sikkerhed, opsætning mv.

øhh, hvad skulle fordelen være i bluetooth?

Hatigheden er vist max 768Kbit hvorimod Trådløst netværk op til 54Mbit eller
nogle med 108Mbit, og rækkeviden er lavere med bluetooth... Men det er da
meget smart med bluetooth i små bærbare enheder som så kan kommunikere med
pc´en.

Fra : TGD

Dato : 20-10-04 22:06

<KLIP>

> Hatigheden er vist max 768Kbit hvorimod Trådløst netværk op til 54Mbit
> eller nogle med 108Mbit, og rækkeviden er lavere med bluetooth... Men det
> er da

Det kommer an på om det er klasse a el b blåtand.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-10-04 17:06

On Tue, 19 Oct 2004 16:34:13 +0200, "lhs"
<shane(fjern)@get2net.dk> wrote:

> jeg står og skal forbinde nogle maskiner med et netværk, jeg overvejer
> fordele ulemper med at bruge et bluetooth netværk, contra et konventionelt
> trådløs.

Blåtand er langsommere og har dårligere rækkevidde.

> Nogen der har erfaring at dele ud af.

Formentlig i dk.edb.netvaerk.traadloest

-A