Blokerer faste adr. for OE ?
Fra : ab

Dato : 15-10-04 11:13

Efter ændring af mit net fra DHCP til faste adr. kan jeg ikke længere hente
mine e-mails ind i OE - kan der mon være nogen sammenhæng ?

ab

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-10-04 11:39

On Fri, 15 Oct 2004 12:12:59 +0200, "ab" <huskFJERN@DETTEc.dk>
wrote:

> Efter ændring af mit net fra DHCP til faste adr. kan jeg ikke
> længere hente mine e-mails ind i OE - kan der mon være nogen
> sammenhæng ?

Har du husket at angive DNS-servere og er det de rigtige?

Hvad hedder mailserveren?

Hvad får du, hvis du på en berørt maskine laver
nslookup <mailservernavn>
fra en kommandolinie?

Hvad får du, hvis du på en berørt maskine laver
telnet <mailservernavn> pop3
fra en kommandolinie?

-A

Fra : ab

Dato : 15-10-04 14:44

> Har du husket at angive DNS-servere og er det de rigtige?
>
> Hvad hedder mailserveren?

Jeg bruger TDC / pop3.mail.dk - og har ikke haft nogen idé om, at jeg skulle
angive DNS-server. Så det er sikkert her hunden er (meget dybt) begravet
-) - Svaret er:

"Can´t find server name for address 192.168.2.1: Non-existent domain /
Default servers are not available / Server: UnKnown /Adress: 102.168.2.1/
Non-authoritative answer: / Name: pop3.mail.dk / Adress 195.41.46.251"

Hvordan skal jeg så angive DNS-serveren ?

> Hvad får du, hvis du på en berørt maskine laver
> telnet <mailservernavn> pop3
> fra en kommandolinie?

Så får jeg svaret:

"+OK InterMail POP3 server ready."

MVH og tak for at du gider hjælpe.

ab

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-10-04 18:42

On Fri, 15 Oct 2004 15:44:27 +0200, "ab" <huskFJERN@DETTEc.dk>
wrote:

> Jeg bruger TDC / pop3.mail.dk

> Name: pop3.mail.dk / Adress 195.41.46.251"

Det er rigtigt.

> Hvordan skal jeg så angive DNS-serveren ?

Samme sted, som du angiver den faste IP-adresse.

> Så får jeg svaret:
>
> "+OK InterMail POP3 server ready."

Det virker fint. Dermed kan konkluderes, at det ikke er et
netværksproblem, men et problem med din software.

Check dine OE setting igen.
Check, om du har en firewall, der lukker for det.
Check, om du har antivirus installeret, der lukker for det.

-A

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 15-10-04 11:41

ab wrote:
> Efter ændring af mit net fra DHCP til faste adr. kan jeg ikke længere hente
> mine e-mails ind i OE - kan der mon være nogen sammenhæng ?

Det bør der ikke være. OE betyder desværre (som regel) også Windows -
der som bekendt foretager sig visse, til tider uønskede, ting på egen hånd.

--
Steen Suder